BREAKING

0

Ηλεκτρονική διακυβέρνηση: Υπάρχει πρόοδος, αλλά οι πολίτες ζητούν περισσότερα

Τα σημαντικότερα πορίσματα της έρευνας που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της Συγκριτικής Έκθεσης του 2012 για την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση, με την συμμετοχή 28.000 χρηστών του Διαδικτύου από 32 χώρες ήταν τα εξής:

Σχεδόν οι μισοί πολίτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης (46%) χρησιμοποιούν πλέον το Διαδίκτυο για να βρουν δουλειά, να συμβουλευτούν δημόσιες βιβλιοθήκες, να υποβάλουν τη φορολογική τους δήλωση, να καταχωρίσουν τη γέννηση του παιδιού τους, να υποβάλουν αίτηση διαβατηρίου ή για άλλες υπηρεσίες ηλεκτρονικής διακυβέρνησης.

Το 80% αναφέρουν ότι χάρη στις ηλεκτρονικές δημόσιες υπηρεσίες εξοικονομούν χρόνο, το 76% ότι τους αρέσει η ευελιξία που τους προσφέρουν και το 62% ότι τους βοηθούν να εξοικονομούν χρήματα. Ωστόσο, οι χρήστες δηλώνουν περισσότερο ικανοποιημένοι από τις ηλεκτρονικές τραπεζικές υπηρεσίες (βαθμός ικανοποίησης 8,5 με άριστα το 10) και τις ηλεκτρονικές αγορές (7,6), παρά από τις ηλεκτρονικές δημόσιες υπηρεσίες (6,5).

Η αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Νέιλι Κρους δήλωσε αναφορικά με τα στοιχεία αυτά: «Φαίνεται πως η ηλεκτρονική διακυβέρνηση στην Ευρώπη έχει ευοίωνες προοπτικές. Το γεγονός όμως ότι οι χρήστες είναι περισσότερο ικανοποιημένοι από τις ηλεκτρονικές τραπεζικές υπηρεσίες παρά από τις αντίστοιχες δημόσιες δείχνει πως οι δημόσιες αρχές πρέπει να βελτιώσουν τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες που προσφέρουν και να τις σχεδιάζουν με βάση τις ανάγκες των χρηστών. Πρέπει επίσης να εντείνουμε τις προσπάθειές μας για αποτελεσματικότερες διασυνοριακές υπηρεσίες ηλεκτρονικής διακυβέρνησης.»

Το «Ψηφιακό Θεματολόγιο για την Ευρώπη» έχει θέσει ως στόχο να αυξήσει τη χρήση των υπηρεσιών ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, έτσι ώστε ο αριθμός των χρηστών να φθάσει έως το 2015 το 50% των Ευρωπαίων πολιτών.

0 Comment