BREAKING

0

Παγκύπριος Σύνδεσμος Λιανικού Εμπορίου: Απαντά συνολικά στα θέματα του ωραρίου λειτουργίας των καταστημάτων

Ο Παγκύπριος Σύνδεσμος Λιανικού Εμπορίου με σημερινή ανακοίνωση του τοποθετείται συνολικά στα θέματα που τίθενται για το θέμα της απελευθέρωσης του ωραρίου λειτουργίας των καταστημάτων. Το πλήρες κείμενο της ανακοίνωσης αναφέρει τα εξής:

«Καθώς το τελευταίο διάστημα, σχετικά με το θέμα του ωραρίου, κυκλοφορούν ποικίλοι μύθοι που συχνά παραπλανούν και τον πιο καλοπροαίρετο πολίτη, ο Παγκύπριος Σύνδεσμος Λιανικού Εμπορίου απαντά συνολικά στα θέματα που τίθενται:

Είναι μύθος ότι κλείνουν καταστήματα εξαιτίας του ωραρίου: Αιτίες των κλειστών καταστημάτων είναι πολλές. Οι σημαντικότερες είναι: α) η μεγάλη πτώση της κατανάλωσης που έχει παρατηρηθεί εδώ και μια διετία εξαιτίας της ύφεσης και της συμπίεσης των εισοδημάτων β) η έλλειψη ρευστότητας στην αγορά και γ) η αδυναμία πολλών μεγάλων και μικρών επιχειρήσεων να προσαρμόσουν τα επιχειρηματικά τους μοντέλα στις σύγχρονες ανάγκες του καταναλωτή. Οι μόνες επιλογές της επιχείρησης σήμερα είναι η προσαρμογή, η σωστή εξυπηρέτηση και η παροχή ποιοτικών προϊόντων και υπηρεσιών με σωστή σχέση αξίας και τιμής.

Είναι μύθος ότι η ανεργία αυξήθηκε λόγω του ωραρίου: Η τάση των δεικτών ανεργίας είναι αυξητική συνολικά λόγω των γνωστών διαρθρωτικών προβλημάτων της οικονομίας. Η επέκταση του ωραρίου επέφερε προσωρινή μείωση της τάσης αυτής στο λιανικό εμπόριο. Χωρίς το μέτρο, η ανεργία θα ήταν πολύ μεγαλύτερη και εάν το μέτρο ακυρωθεί θα ξαναγίνει, καθώς περίπου 800 νεοπροσληφθέντες θα μείνουν μετέωροι.

Είναι μύθος ότι κλείνουν τα μικρά καταστήματα έναντι των «μεγάλων»: Η πρόσφατη εμπειρία της Κύπρου είναι ότι ευέλικτες μικρές επιχειρήσεις μπορούν να ευημερήσουν ενώ επιχειρηματικοί γίγαντες μπορεί να καταρρεύσουν από τη μία μέρα στην άλλη. Η εποχή του διαδικτύου με τις 24ωρες αγορές από τον υπολογιστή καταργεί παρωχημένα όρια μεταξύ μεγεθών και αλλάζει ριζικά τα δεδομένα.

Είναι μύθος ότι ο ίδιος τζίρος μοιράζεται σε περισσότερες ημέρες: Ο τζίρος αυξάνεται συνολικά κυρίως για τις επιχειρήσεις που παρέχουν πρόσθετη αξία στον καταναλωτή.

Είναι μύθος ότι οι καταναλωτές κατευθύνονται αποκλειστικά στα μεγάλα καταστήματα: Όπως έχει αποδειχθεί από την ίδια τη λειτουργία του θεσμού των τουριστικών περιοχών, όλες οι επιχειρήσεις, ανεξαρτήτως μεγέθους, ωφελούνται από το μέτρο.

Είναι μύθος ότι οι εργαζόμενοι «υποχρεώνονται» να εργαστούν περισσότερο: Η εμπειρία έχει δείξει ότι στη συντριπτική πλειοψηφία τους οι εργαζόμενοι επιδιώκουν να μεγιστοποιήσουν το εισόδημά τους εργαζόμενοι υπερωρίες και αξιοποιώντας την προνομιακή αμοιβή. Οι επιχειρήσεις του Συνδέσμου μας καλωσορίζουν κάθε έλεγχο των αρμόδιων υπηρεσιών για να αποδεικνύεται εμπράκτως η τήρηση της κείμενης νομοθεσίας σχετικά με τις υπερωρίες και τις προσλήψεις.

Είναι μύθος ότι η επέκταση του ωραρίου «καταστρέφει την οικογενειακή γαλήνη»: Το διευρυμένο ωράριο είναι προαιρετικό και ως εκ τούτου καθένας είναι ελεύθερος να επιλέξει εάν επιθυμεί να ανοίξει. Ήδη τις Κυριακές εργάζονται δεκάδες επαγγελματίες και καταστήματα. Είναι ανοικτές πλήθος επιχειρήσεων γύρω από την εξυπηρέτηση, την εστίαση και την ψυχαγωγία χωρίς καμία διαμαρτυρία από εκείνους που τώρα ενοχλούνται. Αν η επέκταση του ωραρίου τις Κυριακές είναι κακή κίνηση, τότε γιατί δεν τα κλείνουμε όλα;

Αντί λοιπόν να παγιδεύουμε τους καταναλωτές με μύθους και να καταδικάζουμε την οικονομία μας, ας αλλάξουμε αντίληψη, ας προσαρμοστούμε και ας υιοθετήσουμε έξυπνες, καινοτομικές πρακτικές που χαμηλώνουν το κόστος και αυξάνουν την ποιότητα.

Έτσι ο καταναλωτής θα γίνει σύμμαχός μας και θα ευημερήσουμε ως επιχειρήσεις και ως σύγχρονη ευρωπαϊκή χώρα».

0 Comment