13 C
Athens
Τρίτη, 19 Μαρτίου, 2024
More

    Απάντηση του υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών στη Βουλή για τα ηλεκτρικά πατίνια

    Με αφορμή τον ολοένα και αυξανόμενο αριθμό e-scooters στην Ελλάδα, ιδιόκτητων αλλά και ενοικιαζόμενων, αλλά και τη γνωστή παρέμβαση που έγινε σε τοπικό επίπεδο στο Ηράκλειο Κρήτης, το θέμα έφθασε και στη Βουλή.

    Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης απάντησε σήμερα, 4 Οκτωβρίου 2019, σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Ν. Ηρακλείου του Κινήματος Αλλαγής κ. Βασίλη Κεγκέρογλου με θέμα: «Αναγκαία μέτρα ενσωμάτωσης κοινόχρηστων αυτοηλεκτροκινούμενων πατινιών στις ελληνικές πόλεις».

    Ο υφυπουργός Μεταφορών γνωστοποίησε, ότι στο υπουργείο έχει συσταθεί αρμόδια Επιτροπή, η οποία επεξεργάζεται σχετική νομοθετική παρέμβαση και περιέγραψε το χρονοδιάγραμμα εργασιών της Επιτροπής, τη σύνθεσή της και το αντικείμενο των εργασιών της.

    Ακολουθεί, αναλυτικά, το περιεχόμενο της τοποθέτησης του υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιάννη Κεφαλογιάννη στη Βουλή:

    «Τα μέσα αυτά είναι αποτέλεσμα της τελευταίας τεχνολογικής εξέλιξης και είναι πράγματι φιλικά προς το περιβάλλον. Εμείς ως κυβέρνηση έχουμε κατ’ επανάληψη πει ότι είναι βασικής μας προτεραιότητα το θέμα της ηλεκτροκίνησης και της βιώσιμης αστικής κινητικότητας και βεβαίως είναι ένα από τα ζητήματα που θέλουμε να αντιμετωπίσουμε.

    Κατ’ αρχάς να σας πως ότι το δικό μας υπουργείο, καθώς και το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, δεν έχει εκδώσει μέχρι στιγμής κανένα έγγραφο από το οποίο να απορρέει η δυνατότητα ελεύθερης κυκλοφορίας των οχημάτων αυτών σε χώρους ή σε οδούς που χρησιμοποιούνται για δημόσια κυκλοφορία οχημάτων, πεζών και ζώων.

    Παρ’ όλα αυτά, επειδή μιλάμε για ένα φαινόμενο που καμία ευρωπαϊκή χώρα δεν το έχει αντιμετωπίσει γιατί πιάστηκαν όλες εξαπίνης λόγω της τεχνολογικής εξέλιξης και βεβαίως υπάρχει ένα κενό, τόσο σε επίπεδο ΕΕ, όσο και στα κράτη – μέλη. Ωστόσο, ως υπουργείο έχουμε ήδη αναλάβει κάποιες πρωτοβουλίες.

    Οι υπηρεσίες του υπουργείου ήδη συνεργάζονται με συναρμόδιες υπηρεσίες και με τη συνδρομή των ομάδων εργασίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης με τρόπο επιστημονικό και ορθολογικό, προκειμένου να διαμορφωθεί ένα πλαίσιο κανόνων για την κυκλοφορία αυτών των οχημάτων.

    Και βεβαίως, εξετάζεται η δυνατότητα συνύπαρξης όλων αυτών των μικροχημάτων, δεν είναι μόνο τα πατίνια, είναι μια σειρά οχήματα, όπως για παράδειγμα τα τροχοπέδιλα (rollers) ή οι τροχοσανίδες (skateboards) ή και γενικότερα τα αυτοεξυπηρετούμενα οχήματα και θα πρέπει να υπάρξει ένα πλαίσιο το οποίο, αν θέλετε πρωθύστερα, προκειμένου να αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις του μέλλοντος.

    Μια πρωτοβουλία η οποία έχει ληφθεί μεταξύ άλλων και απαντάει στο ερώτημά σας, είναι ότι με αφορμή την 13/6/2019 επιστολή του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, έχει ήδη συσταθεί από το υπουργείο μας Επιτροπή για τη διερεύνηση των προβλημάτων της ασφαλούς κυκλοφορίας των οχημάτων, τα οποία σημειώνω ότι δεν υπάγονται στα πεδία εφαρμογής του κανονισμού 168/2013 και των οδηγιών 2007/46 και 2009/48, όπως αφορά τα υπόλοιπα οχήματα για τα οποία απαιτούνται και εγκρίσεις τύπων.

    e-scooters (2)

    Η επιτροπή αυτή, εντός δεσμευτικού χρονικού πλαισίου τεσσάρων (4) μηνών, με δικαίωμα επέκτασης άλλων δύο (2) μηνών, θα έχει πλήρως παραδοτέα πρόταση η οποία θα καθορίζει πλήρως το θέμα του κανονιστικού πλαισίου μέσω νομοθετικής ρύθμισης.»

    Κατά τη δευτερολογία του, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης γνωστοποίησε τη σύνθεση της επιτροπής. Ο κ. Κεφαλογιάννης ανέφερε:

    «Το υπουργείο μας έχει αναλάβει συγκεκριμένες πρωτοβουλίες και θα μου επιτρέψετε να σας πω ότι η χώρα μας σε αυτό το θέμα είναι, όχι ένα, αλλά δύο βήματα μπροστά, γιατί έχω την ευκαιρία να συνομιλώ και με ομολόγους μου από τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες.

    Πέρα από τους υπηρεσιακούς του υπουργείου, σε αυτή την Επιτροπή συμμετέχει ο εκπρόσωπος του Ινστιτούτου Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφοράς, εκπρόσωπος των Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, εμπειρογνώμονας σε θέματα μικροκινητικότητας από το Πανεπιστήμιο Πάτρας. Και αυτά είναι τα τακτικά μέλη. Τα έκτακτα μέλη είναι εκπρόσωποι του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, υπάρχει εκπρόσωπος της ΚΕΔΕ, υπάρχει εκπρόσωπος του Ελληνικού Ινστιτούτου Οδικής Έρευνας και Εκπαίδευσης για την Οδική Ασφάλεια και την Πρόληψη & Μείωση τροχαίων ατυχημάτων «Πάνος Μυλωνάς».

    Το χρονοδιάγραμμα είναι δεσμευτικό. Είναι τέσσερις (4) μήνες με δικαίωμα άλλους δύο (2) μήνες εφόσον δεν έχει ολοκληρώσει τις εργασίες του. Εντός του πρώτου μήνα θα γίνει αξιολόγηση και εισήγηση για τυχόν λήψη άμεσων προσωρινών μέτρων μέχρι την καθιέρωση ενός οριστικού θεσμικού πλαισίου, άρα αντιμετωπίζουμε και τις προσωρινές περιπτώσεις.

    Εντός διαστήματος δύο μηνών από την έναρξη των εργασιών θα γίνει η διερεύνηση και αξιολόγηση της υφιστάμενης κατάστασης, τόσο εντός της Ελλάδος, όσο και στα υπόλοιπα κράτη – μέλη της ΕΕ και του ευρωπαϊκού οικονομικού χώρου. Και επίσης η καταγραφή των σχετικών οχημάτων και η κατηγοριοποίησή τους και θα πρέπει να προβλέψουμε και μελλοντικούς τύπους οχημάτων, γιατί η τεχνολογία τρέχει.

    Ένα δεύτερο παραδοτέο είναι η συλλογή και η αξιολόγηση των προτάσεων από τους φορείς και τις εμπλεκόμενες υπηρεσίες. Και εντός τεσσάρων (4) μηνών θα γίνει η σύνταξη και η εισήγηση ενός κανονιστικού πλαισίου, μιας νομοθετικής παρέμβασης, η οποία θα αναφέρεται:

    · Στα τεχνικά χαρακτηριστικά των οχημάτων αυτών

    · Στη δυνατότητα εξακρίβωσής τους, τους χώρους και τις οδούς της χρήσης τους

    · Τυχόν επιπλέον απαιτήσεις για τη χρήση τους, όπως π.χ. αν θα χρειάζεται κράνος ή να υπάρχει δίπλωμα για την οδήγησή τους

    Επιπλέον, θα υπάρξει σύνταξη και εισήγηση κανονιστικού πλαισίου που αφορά και την εποπτεία της αγοράς των οχημάτων αυτών και των εξαρτημάτων, διότι δεν αναφερόμαστε μόνο στο θέμα της μετακίνησης.

    Πρέπει να δούμε την αγορά, τα πρότυπα και τα εξαρτήματα, όπως επίσης και τυχόν διαδικασία ανάπτυξης διαδικασιών που σχετίζονται με την ασφάλεια των προϊόντων αυτών.

    Άρα αντιλαμβάνεστε ότι υπάρχει ένα συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα από πλευράς κυβέρνησης, δεσμευτικό, το οποίο εντός τεσσάρων (4) μηνών με δικαίωμα ανανέωσης ενδεχομένως για άλλους δύο (2) μήνες θα είμαστε σε απόλυτη ετοιμότητα να κάνουμε ένα κανονιστικό πλαίσιο που να αφορά τόσο την αγορά και την ασφάλεια των μικροχημάτων, όσο και τους κανόνες που θα πρέπει να θεσπιστούν για την κυκλοφορία αυτών των οχημάτων.»

    Δημήτρης Σκιάννης
    Δημήτρης Σκιάννης
    Ο Δημήτρης Σκιάννης είναι δημοσιογράφος/συντάκτης και φανατικός οπαδός της τεχνολογίας από μικρή ηλικία, καταπιανόμενος με οποιαδήποτε συσκευή/εξάρτημα/gadget έπεφτε και πέφτει στα χέρια του. Τον υπόλοιπο χρόνο απλώς γράφει μανιωδώς για όλα τα παραπάνω, αδημονώντας για το τι μας επιφυλάσσει μελλοντικά η επιστήμη και απολαμβάνοντας την καθημερινή παρακολούθηση των εξελίξεων.

    Related Articles

    Stay Connected

    45,800ΥποστηρικτέςΚάντε Like
    6,126ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
    14,900ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής


    Latest Articles