18.9 C
Athens
Πέμπτη, 25 Απριλίου, 2024
More

    Clubhouse: Τι είναι και γιατί όλοι συζητούν για αυτό;

    Στην ολοένα εξελισσόμενη “οικογένεια” των Social Media, υπάρχουν μέσα για κάθε γούστο και ανάγκη: Instagram για τους fan της αισθητικής, Facebook για όσους θέλουν κοινωνικότητα και ενημέρωση σε μια πλατφόρμα, Twitter για ακολούθους της πολιτικής και δημοσιογραφίας, LinkedIn για τους career-oriented και η λίστα συνεχίζεται. Κάθε τόσο, η “οικογένεια” εμπλουτίζεται με καινούργια μέλη, κάποια επιτυχημένα, που αποκτούν μαζικά following, κύρος και ισχύ (βλ.TikTok) και κάποια λιγότερο επιτυχημένα (βλ. Snapchat).


    Το new kid on the SoMe block ονομάζεται Clubhouse, και έχει γίνει το επίκεντρο των περισσότερων συζητήσεων στα forum τεχνολογίας και όχι μόνο.
    Τι είναι όμως το Clubhouse; Το Clubhouse είναι μια εφαρμογή κοινωνικής δικτύωσης που βασίζεται, αντί για την εικόνα ή το κείμενο όπως τα περισσότερα SoMe, στη φωνή. Ο χρήστης μπορεί να συνομιλεί με άλλους χρήστες σε real time, να μοιράζεται εμπειρίες και ιδέες, να ξεκινά συζητήσεις ή να συμμετέχει σε chat rooms/ συζητήσεις που έχουν ξεκινήσει άλλοι, αναζητώντας θέματα που τον ενδιαφέρουν. Όλες οι συζητήσεις και chat rooms βασίζονται αποκλειστικά στη φωνή των χρηστών και μόλις ολοκληρωθούν διαγράφονται.

    Πολλοί ισχυρίζονται ότι αυτό το χαρακτηριστικό είναι που του προσδίδει την δημοφιλία του, ότι δηλαδή ενισχύει το “κοινωνικό” στοιχείο των κοινωνικών δικτύων, αφαιρώντας το κομμάτι της εικόνας, που συχνά έχει πιο εμπορικό χαρακτήρα. Βέβαια, αυτό αποτελεί μόνο μία εξήγηση για την δημοφιλία της εφαρμογής: μία άλλη εξήγηση είναι η αποκλειστικότητά της.


    Η εφαρμογή, που δημιουργήθηκε από τους Paul Davison και Rohan Seth, έγινε αμέσως το αγαπημένο σημείο συνάντησης για celebrities, μουσικούς, ηθοποιούς και στελέχη επιχειρήσεων χάρη σε μια ιδιαίτερη τακτική. Ενώ άλλα SoMe βασίζονται στο πολυάριθμο κοινό τους, το Clubhouse έγινε το hot-spot της Silicon Valley περιορίζοντας τους χρήστες του και δίνοντας επιλεκτική πρόσβαση σε “παίκτες” της βιομηχανίας τεχνολογίας και διάσημους (συμπεριλαμβανομένων των: Oprah, Ashton Kutcher, Chris Rock, Kevin Hart, Jared Leto κ.ά.). Επιπλέον, προς το παρόν, η εφαρμογή λειτουργεί ακόμα μόνο με προσκλήσεις, γεγονός που ενισχύει τη δημοτικότητά της. Εξαιτίας της εφήμερης φύσης του μέσου (οι συζητήσεις διαγράφονται δια παντός μόλις ολοκληρωθούν) το engagement που απαιτείται από τους χρήστες είναι υψηλό, ενώ παράλληλα δεν τους δεσμεύει σε επίπεδο οθόνης, καθώς μπορούν να παρακολουθούν τη συζήτηση, ενώ κάνουν κάτι άλλο. Αυτό τονίζει ακόμα περισσότερο τον “κοινωνικό” χαρακτήρα της εφαρμογής κάνοντας το Clubhouse να θυμίζει περισσότερο τις συζητήσεις που γίνονται σε πάρτι, παρά κλασσικά SoMe σύμφωνα με κάποιους χρήστες.

    Όπως όλα τα social media, το Clubhouse έχει προκαλέσει και αντιδράσεις, κυρίως για ζητήματα ελέγχου των θεμάτων συζήτησης – moderation (έχει κατηγορηθεί ότι φιλοξενεί συζητήσεις αμφιλεγόμενου χαρακτήρα) και προστασίας των χρηστών του από επιθέσεις. Η εφαρμογή προς το παρόν είναι ακόμα σε beta στάδιο ανάπτυξης και διαθέσιμη αποκλειστικά για συσκευές iOS κατόπιν πρόσκλησης από υφιστάμενο μέλος, αλλά αναμένεται να “ανοίξει” σύντομα και για συσκευές άλλου λογισμικού και για μεγαλύτερο κοινό.

    Related Articles

    Stay Connected

    45,800ΥποστηρικτέςΚάντε Like
    6,126ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
    14,900ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής


    Latest Articles