19.8 C
Athens
Κυριακή, 14 Απριλίου, 2024
More

    Dominique Leroy, Deutsche Telekom: Αλλαγή εποχής στον ΟΤΕ

    Σε συνέντευξη που παραχώρησε η Dominique Leroy, Board Member της Deutsche Telekom και υπεύθυνη για την Ευρώπη, κατά τη διάρκεια συνάντησης με Έλληνες δημοσιογράφους στο περιθώριο του φετινού Mobile World Congress, αναφέρθηκε στις προοπτικές και τις προκλήσεις που παρουσιάζει ο τηλεπικοινωνιακός τομέας, στον ψηφιακό μετασχηματισμό που λαμβάνει χώρα στην Ελλάδα, αλλά και στη σημαντική «αλλαγή εποχής» στον ΟΤΕ, που θα πραγματοποιηθεί μέσα στο ερχόμενο καλοκαίρι.

    Σύμφωνα με την κα Leroy, ο Μιχάλης Τσαμάζ διαδραμάτισε καθοριστικό ρόλο στο μετασχηματισμό του ΟΤΕ σε μια επιτυχημένη, πελατοκεντρική και ψηφιακοποιημένη εταιρεία. Από την άλλη, η επιτυχημένη θητεία του Κώστα Νεμπή στην Κροατία και την Hrvatski Telekom, που χαρακτηρίζεται -και εκεί- από μια αποφασιστική στροφή προς μια πελατοκεντρική φιλοσοφία, παρουσιάζεται ως προάγγελος του αντίκτυπου που αναμένεται να έχει στην Ελλάδα. Η ίδια σημείωσε πως ο κ. Νεμπής έχει αναπτυχθεί ως άνθρωπος και ως ηγέτης και πως, αν και θα υπάρξουν αλλαγές στο management της εταιρείας, θα υπάρξει και συνέχεια, όσον αφορά σε θέματα στρατηγικής. Είναι χαρακτηριστικό πως ο Κώστας Νεμπής «κατάφερε να πείσει την Telekom να επενδύσει περισσότερο στην Κροατία».

    Όσον αφορά στις επενδύσεις στα δίκτυα οπτικής ίνας μέχρι το σπίτι (FTTH) και το 5G, η Leroy αναφέρθηκε στο επενδυτικό σχέδιο των 3 δισεκατομμυρίων ευρώ που έχει ήδη ανακοινωθεί για την Ελλάδα, με στόχο την παροχή πρόσβασης σε FTTH σε 3 εκατομμύρια νοικοκυριά κι επιχειρήσεις – έχοντας φτάσει, σήμερα, σε 1,4 εκατομμύρια. «Πέρυσι, είχαμε πάνω από 400.000 σπίτια (στα οποία έφτασε η οπτική ίνα) και συνεχίζουμε, με στόχο τα 2/3 των γραμμών της χώρας μέχρι το 2027. Επομένως, υπό αυτή την έννοια, η στρατηγική μας παραμένει σταθερή». Η συγκεκριμένη πρωτοβουλία, σε συνδυασμό με τη στρατηγική ανάπτυξη της τεχνολογίας 5G, τοποθετεί την Ελλάδα σε μια σημαντική θέση, όσον αφορά στην επέκταση των ψηφιακών υποδομών. «Η Ελλάδα θα είναι, εκτός Γερμανίας, η πρώτη χώρα που θα έχει 5G SA», υπογράμμισε το υψηλόβαθμο στέλεχος της Telekom.

    Στο θέμα των πολύπλευρων προκλήσεων που παρουσιάζει ο τηλεπικοινωνιακός τομέας στην Ελλάδα και την Ευρώπη, η μη ικανοποιητική υιοθέτηση των υφιστάμενων δικτύων οπτικών ινών, παρά την ευρεία ανάπτυξη, φέρνει στο προσκήνιο ένα κρίσιμο κενό στη μεγιστοποίηση του ROI. Το στέλεχος της DT σημείωσε πως η πρόσκληση αφορά στην εύρεση των κεφαλαίων που απαιτούνται για τις επενδύσεις, αλλά και στην απόδοση που αυτές προσφέρουν, όσον αφορά στη χρήση που παρουσιάζουν από τους καταναλωτές. Γενικότερα, πρόκληση αποτελεί η μετάβαση από τον χαλκό στις ίνες και η σχετικά χαμηλή ζήτηση FTTH. Η Dominique Leroy ανέλυσε και τις καινοτόμες στρατηγικές που χρησιμοποιεί η Deutsche Telekom, ιδίως μέσω της υιοθέτησης τεχνολογιών τεχνητής νοημοσύνης για τη βελτιστοποίηση της αποτελεσματικότητας και της βιωσιμότητας.

    Η ίδια αναφέρθηκε και στην πρόταση του ΟΤΕ για παροχή εκπτώσεων στη χονδρική σε υπηρεσίες FTTH με δεσμεύσεις όγκου κάτι που, σύμφωνα με την εταιρεία, θα οδηγήσει σε επιτάχυνση της μετάβασης από τα δίκτυα χαλκού σε οπτικές ίνες, σε χαμηλότερες τιμές λιανικής και, κατά συνέπεια, σε ταχύτερη διείσδυση του FTTH. Όπως τόνισε, η «αύξηση της διείσδυσης του FTTH είναι κρίσιμη για την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας. Ως εκ τούτου, εκτιμούμε τις προηγούμενες κρατικές πρωτοβουλίες (όπως το SFBB)». Ταυτόχρονα, κάλεσε σε σταδιακή κατάργηση της ειδικής φορολογίας των τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών στην Ελλάδα, ενώ ανέφερε πως «είναι προς το συμφέρον της Ελλάδας να επικεντρωθούν όλοι οι παράγοντες της αγοράς στο να μπορέσει η χώρα να επιτύχει κάλυψη 100% FTTH το συντομότερο δυνατό».

    Η Leroy ανέλυσε και την τρέχουσα εικόνα της ευρωπαϊκής τηλεπικοινωνιακής αγοράς, δείχνοντας πως βρίσκεται αντιμέτωπη με κατακερματισμό, αναφερόμενη και στο ζήτημα της συγκέντρωσης. Άλλωστε, σύμφωνα με την ίδια, η Ευρώπη χαρακτηρίζεται από υπερβολικό ανταγωνισμό και ρυθμιστικές ανισότητες. «Διαθέτουμε ακόμα πάρα πολλούς παρόχους», σημείωσε, τασσόμενη υπέρ και μιας πιο δυναμικής προσέγγισης στο ρυθμιστικό πλαίσιο, που θα έχει ως γνώμονα την αγορά, παρόμοια με το αμερικανικό ρυθμιστικό περιβάλλον. «Γιατί θα πρέπει να ρυθμίσεις τα πάντα, από πριν;». «Στην Ευρώπη το θέμα είναι ότι όλα είναι ex ante. Επομένως, δεν μπορείτε να κάνετε τίποτα εάν δεν είναι εξουσιοδοτημένο». «Μάλλον θα πρέπει να προσπαθήσουμε να μάθουμε περισσότερα από τον κανονισμό των ΗΠΑ που ισχύει ex post».

    Όσον αφορά στο branding, «η COSMOTE στην Ελλάδα είναι ισχυρό love brand… το brand T είναι αυτή τη στιγμή το νούμερο ένα brand τηλεπικοινωνιών στον κόσμο», υπογράμμισε, τονίζοντας τις πιθανές συνέργειες και τις ευκαιρίες που προκύπτουν. Εκφράζοντας εμπιστοσύνη στην Ελλάδα ως επενδυτικό προορισμό, επικρότησε την πρόοδο της ελληνικής κυβέρνησης στην προώθηση της οικονομικής ανάκαμψης και του ψηφιακού μετασχηματισμού. «Είμαι πολύ εντυπωσιασμένη από όσα έχει καταφέρει η ελληνική κυβέρνηση μέχρι στιγμής», δήλωσε. «Βοηθήσαμε πολύ στην ψηφιακοποίηση της χώρας».

    «Η Ελλάδα έχει βγει πραγματικά από την ατυχή κρίση που είχαμε πριν από αρκετά χρόνια και τώρα πραγματικά ανθεί». «Επενδύουμε στην Ελλάδα, είμαστε πολύ χαρούμενοι που βρισκόμαστε στη χώρα», ανέφερε, προσθέτοντας ότι «ελπίζουμε πως η κατάσταση της αγοράς θα παραμείνει ευνοϊκή». Για τις επενδύσεις σε data centers και υποθαλάσσια καλώδια, διευκρίνισε πως «αυτό αποφασίζεται σε μεγάλο βαθμό και από τους ίδιους τους Έλληνες, σε συνάρτηση με τις ανάγκες» και πως δεν εντοπίζονται απαιτήσεις για αύξηση των επενδύσεων, καθώς υπάρχει επαρκής, τόσο υποθαλάσσια καλωδιακή υποδομή, όσο και κέντρα δεδομένων. «Αν θα υπάρξουν ανάγκες, πιθανότατα θα υπάρξει κάποια επένδυση».

    Τέλος, αναλογιζόμενη τις εξελίξεις στο ζήτημα του diversity στον τηλεπικοινωνιακό τομέα, αναφέρθηκε στην πρόοδο που έχει σημειωθεί: «όταν ξεκίνησα, ήμουν σχεδόν η μόνη γυναίκα σε πολλά συνέδρια», τόνισε, παρουσιάζοντας μια έντονη αντίθεση με το όλο και πιο διαφορετικό τοπίο εντός της Telekom και της ευρύτερης βιομηχανίας. «Νομίζω ότι βελτιωνόμαστε ως Deutsche Telekom, ως εταιρεία, αλλά, ευτυχώς, και ως κλάδος».

    Δημοσιογραφική αποστολή στην Βαρκελώνη: Δημήτρης Σκιάννης, Πέτρος Κυπραίος, Βλάσης Αμανατίδης. Επιμέλεια κειμένου: Χρήστος Κοτσακάς

    Χρήστος Κοτσακάς
    Χρήστος Κοτσακάς
    Ο Χρήστος Κοτσακάς είναι δημοσιογράφος με πολυετή εμπειρία στον χώρο του τεχνολογικού, επιχειρηματικού και διεθνούς ρεπορτάζ, επικεντρώνοντας το ενδιαφέρον του στα new media, τις νέες τεχνολογίες και τις startups. Έχει συνεργαστεί με μια σειρά από ηλεκτρονικά και έντυπα μέσα, σε τομείς όπως η αρθρογραφία, η επικοινωνία και η ενημέρωση.

    Related Articles

    Stay Connected

    45,800ΥποστηρικτέςΚάντε Like
    6,126ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
    14,900ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής


    Latest Articles