BREAKING

3

ΕΕΤΤ: Επιτέλους, τέλος στις αυθαίρετες χρεώσεις από τα 5ψήφια

Σε τροποποίηση του Κώδικα Δεοντολογίας για την παροχή Υπηρεσιών Πολυμεσικής Πληροφόρησης (ΥΠΠ) προέβη στις 17 Φεβρουαρίου 2020, η Ολομέλεια της ΕΕΤΤ, με στόχο να διασφαλίζεται η ρητή συγκατάθεση του χρήστη για τη λήψη των συγκεκριμένων υπηρεσιών και να αποφεύγονται αυθαίρετες χρεώσεις χρηστών. Επισημαίνεται ότι, το τελευταίο διάστημα είχε παρατηρηθεί αύξηση σχετικών καταγγελιών χρηστών.

Σύμφωνα με την τροποποίηση, ο χρήστης που επιθυμεί να εγγραφεί σε μια ΥΠΠ, με ή χωρίς συνδρομή:

  • Αφού καταχωρήσει τον τηλεφωνικό αριθμό του σε συγκεκριμένο διαδικτυακό τόπο, πρέπει να λάβει άμεσα από την εταιρεία που παρέχει την ΥΠΠ μήνυμα SMS, μέσω του οποίου να ενημερώνεται για το όνομα και το κόστος της υπηρεσίας, τη γραμμή βοήθειας, καθώς και την επωνυμία της εταιρείας.
  • Στη συνέχεια, πρέπει να αποστείλει τη συγκατάθεσή του, μέσω ατελούς μηνύματος SMS, εντός 5 λεπτών από τη χρονική στιγμή αποστολής του αρχικού μηνύματος. Σε περίπτωση που το μήνυμα συγκατάθεσης δεν αποσταλεί εντός του χρονικού ορίου των 5 λεπτών, η εγγραφή ακυρώνεται.
  • Μέχρι την αποστολή του παραπάνω μηνύματος, δεν χρεώνεται για την ΥΠΠ.

Σημειώνεται ότι, η ΕΕΤΤ είχε διεξαγάγει δημόσια διαβούλευση για το θέμα. Οι παραπάνω ρυθμίσεις θα τεθούν σε ισχύ με τη δημοσίευση της απόφασης της ΕΕΤΤ στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Επίσης, η ΕΕΤΤ συστήνει στους καταναλωτές:

  • Πριν την καταχώρηση του τηλεφωνικού αριθμού τους σε διαδικτυακούς τόπους για να εγγραφούν σε ΥΠΠ, να διαβάζουν προσεκτικά τους όρους και το κόστος. Το ίδιο ισχύει και για υπηρεσίες που προσφέρονται ή διαφημίζονται μέσω ηλεκτρονικών/έντυπων ΜΜΕ.
  • Να διαβάζουν προσεκτικά τους όρους διαφημιστικών καταχωρήσεων και να ελέγχουν εάν αφορούν σε συνδρομητική υπηρεσία ή υπηρεσία που ολοκληρώνεται σε περισσότερα από ένα SMS κ.λπ.
  • Να ενημερωθούν από τον πάροχο κινητής τηλεφωνίας που είναι συνδρομητές για τη δυνατότητα φραγής χρεώσιμων εισερχόμενων μηνυμάτων SMS από σύντομους πενταψήφιους κωδικούς. Επίσης, μπορούν να ενεργοποιήσουν τη φραγή μέσω των εφαρμογών που διαθέτουν οι πάροχοι.
  • Να επικοινωνήσουν άμεσα με την εταιρεία κινητής τηλεφωνίας στην οποία είναι συνδρομητές, σε περίπτωση που είτε διαπιστώσουν αδικαιολόγητες χρεώσεις στον λογαριασμό του κινητού τηλεφώνου ή αδικαιολόγητη μείωση του υπολοίπου στο καρτοκινητό, είτε λάβουν μηνύματα SMS από πενταψήφιους κωδικούς, που αναφέρονται σε εγγραφή σε ΥΠΠ, χωρίς δική τους ενέργεια/συγκατάθεση.

Υπενθυμίζεται ότι οι ΥΠΠ είναι υπηρεσίες αυξημένης χρέωσης, μέσω συγκεκριμένων αριθμοσειρών, και αφορούν σε ψηφοφορίες, διαγωνισμούς, αγορές (π.χ. ‘κατέβασμα’ παιχνιδιών, ringtone, video), παιχνίδια από την τηλεόραση με συμμετοχή μέσω τηλεφώνου, υπηρεσίες πληροφόρησης (π.χ. καιρός), αστρολογία/χαρτομαντεία, υπηρεσίες ενηλίκων κ.ά.

3 Comments

  • George
    18 Φεβρουαρίου 2020 at 20:16

    Και τι κάνεις όταν η ΔΕΔΔΗΕ σου έχει φάει 30 ευρώ με το 11500???

  • Dimitrios
    18 Φεβρουαρίου 2020 at 19:09

    Εμένα έγινε το ίδιο, 5 μηνύματα απανωτά που με καλωσόρισαν σε υπηρεσία που δεν είχα γραφτεί, με αντίστοιχη χρέωση που μου τελείωσε όλες τις μονάδες, και η απάντηση τους ήταν: «το σύστημα είναι ασφαλές, έκανες εγγραφή από υπολογιστή, επαλήθευση από το κινητό σου και η εγγραφή ολοκληρώθηκε από εσένα». Φυσικά δεν είχα κάνει εγγραφή, τα μηνύματα εγγραφής, κωδικού, επαλήθευσης και χρέωσης ήρθαν όλα στο ίδιο δευτερόλεπτο άρα είναι αποδεδειγμένα πως δεν έγιναν από τελικό χρήστη αλλά μέσα από το σύστημά τους με σκοπό την χρέωση ανυποψίαστων χρηστών, επίσης εκείνη την ώρα οδηγούσα και το κινητό μου ήταν πάνω μου. Παρόλο που τους τα απέδειξα, δεν με πλήρωσαν, ούτε έκαναν κάτι μετά από καταγγελία. Όσους νόμους και να κάνουν, κάποιος πρέπει να ελέγξει τα συστήματά τους και να πέσουν πρόστιμα. εκείνο τον μήνα είχαν γίνει πολλές ίδιες καταγγελίες αλλά επειδή το σύστημα τους προβλέπει αποστολή sms, οι εκατοντάδες αδικημένων χρηστών δεν μπορούν να αποδείξουν πως δεν έκαναν ποτέ ούτε register ούτε επαλήθευση.

  • GioB
    18 Φεβρουαρίου 2020 at 11:18

    Εμένα πριν κανα μήνα από το πουθενά μου ήρθαν 3-4 μηνύματα απανωτά ότι με καλοσοριζαν σε μια υπηρεσία των 5ψηφιων. Για καλή μου τύχη έγραφε πως να κάνω διαγραφή από την υπηρεσία τους. Η χρέωση όμως είχε γίνει και τσουχτερη για τα μηνύματα. Απευθύνθηκα στην εξυπηρέτηση του παρόχου κινητής τηλεφωνίας μου όπου μου είπαν να μου ενεργοποιήσουν χωρίς χρέωση φραγή των 5ψηφιων που χρεώνουν όπου και έγινε. Έπειτα έστειλα email στη 5ψηφια εταιρεία ζητώντας τους αποζημίωση για την μη εγγραφή μου. Οι επιλογές Τους ήταν να μου βάλουν κάρτα ανανέωσης ή κατάθεση σε λογαριασμό το αντίστοιχο ποσό. Ευτυχώς για μένα τελείωσε αισίως αλλά θέλει μεγάλη προσοχή γιατί πραγματικά βρέθηκαν να χρεωνομαι από το πουθενά