Τρίτη, 19 Μαρτίου, 2024

Εκτός μάχης το τηλεσκόπιο Hubble! Ένα computer glitch η αιτία…

To Hubble αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα επιτεύγματα της επιστήμης. Κατοικώντας πάνω από τη γήινη ατμόσφαιρα για περίπου 3 δεκαετίες αποτελεί το «μάτι» του ανθρώπου στην προσπάθεια του να γνωρίσει  καλύτερα το σύμπαν και να αναζητήσει τις απαρχές της ύπαρξης του. Ωστόσο, το Hubble ήδη έχει αρχίσει να δείχνει τα… χρονάκια του, για αυτό και είναι λογικό να εμφανίζονται τα πρώτα τεχνικά προβλήματα. Σύμφωνα με το Associated press, το επιστημονικό προσωπικό της NASA πασχίζει να βρει ένα τρόπο για να διορθώσει ένα σοβαρό computer glitch, το οποίο έχει θέσει «εκτός μάχης» το γνωστό διαστημικό τηλεσκόπιο.

Λόγω του τεχνικού προβλήματος, οι υπεύθυνοι του Hubble αναγκάστηκαν να προχωρήσουν στο restart του κεντρικού υπολογιστή του Hubble, με τις τεχνικές εργασίες να κρατούν περίπου μια εβδομάδα. Συγκεκριμένα, το πρόβλημα παρουσιάστηκε στις 13 Ιουνίου, ενώ η ομάδα του Hubble απέτυχε να το θέσει εντός λειτουργίας μία μέρα αργότερα, στην προσπάθεια της να αντικαταστήσει ένα ελαττωματικό memory module. Μάλιστα, το ίδιο ακριβώς συνέβη στις 17 Ιουνίου, με τις προσπάθειες των υπευθύνων του Hubble να αποτυγχάνουν. Το θετικό είναι ότι ο μηχανισμός του τηλεσκοπίου και τα επιστημονικά όργανα που φέρει βρίσκονται σε άριστη κατάσταση, ωστόσο οι επιστήμονες έπρεπε να θέσουν τη λειτουργία του τηλεσκοπίου σε safe mode. Όπως έγινε γνωστό, αιτία της δυσλειτουργίας του τηλεσκοπίου ήταν ένα software glitch στον κεντρικό υπολογιστή, γεγονός που ενδεχομένως να οφείλεται στην ηλικία του τηλεσκοπίου και στην κάμερα του. Ο υπολογιστής που έχει χρησιμοποιήσει η NASA βασίζεται σε έναν Starndard Spacecraft Computer-1, o οποίος αποτελείται από δύο υπολογιστές με δύο CMOS memory modules με χωρητικότητα μνήμης στα… 64Κ!

Πέτρος Κυπραίος
    Tech expert και true gamer στην καρδιά, ο Πέτρος Κυπραίος ξεκίνησε να ασχολείται ως συντάκτης σε κορυφαία περιοδικά του Ειδικού Τύπου πάνω στα video games και στην τεχνολογία, ενώ διετέλεσε επίσης και υπεύθυνος τμήματος παιδικών περιοδικών. Από τη θέση του editorial director το focus του είναι οτιδήποτε digital, όμως του αρέσει να ρίχνει και μια ματιά και στο… lifestyle!