BREAKING

0

Ευρώπη: Οι αρχές εκφράζουν τις ανησυχίες τους για την πολιτική διαχείρισης δεδομένων του WhatsApp

Η ευρωπαϊκή αρχή για την προστασία των δικαιωμάτων των καταναλωτών εκφράζει έντονα τις ανησυχίες της για τη νέα πολιτική διαχείρισης προσωπικών δεδομένων του Whatsapp, η οποία αποτέλεσε προϊόν συμφωνίας με τη μητρική εταιρεία, το Facebook. Πρόκειται για τη νέα πολιτική, η οποία θα καταστήσει τους χρήστες της υπηρεσίας ως υποκείμενα στοχευμένης διαφήμισης. Παράλληλα, οι αρχές ζητούν από το WhatsApp να μεταθέσει σε κάποια άλλη χρονική στιγμή την εφαρμογή της νέας πολιτικής, μέχρι να διεξαχθεί η έρευνα.

Όταν το Facebook εξαγόρασε το WhatsApp τον Φεβρουάριο του 2014 έναντι του ποσού των 19 δισεκατομμυρίων δολαρίων, υποσχέθηκε να μη συλλέγει προσωπικά δεδομένα. Τον Αύγουστο, όμως, το WhatsApp ανακοίνωσε ότι θα αρχίζει να διαμοιράζεται με το Facebook αριθμούς τηλεφώνων, φωτογραφίες, ονόματα προφίλ, διαδικτυακά status, με το Facebook να δηλώνει ότι θα χρησιμοποιήσει αυτά τα στοιχεία για να βελτιώσει τη προβολή των διαφημίσεων, παρουσιάζοντας στους χρήστες πιο σχετικές με τα ενδιαφέροντά τους.

whatsapp

Οι ανησυχίες των Ευρωπαϊκών αρχών εστιάζουν στο ζήτημα ότι μερικοί χρήστες δεν έχουν τη δυνατότητα να αρνηθούν να συμμορφωθούν με τη νέα πολιτική. Οι κάτοχοι λογαριασμών που δεν έχουν αποδεχθεί τους νέους όρους μπορούν να δηλώσουν την άρνησή τους να συμμορφωθούν με αυτούς μέσα από την εφαρμογή, αλλά όσοι το έκαναν μπορούν να αναιρέσουν την απόφασή τους μέσα σε διάστημα 30 ημερών.

Παράλληλα, οι Ευρωπαϊκές αρχές υποστηρίζουν ότι οι χρήστες δεν έχουν ενημερωθεί κατάλληλα για τις αλλαγές που επίκεινται και ότι ο τρόπος που θα μπορούσαν να αρνηθούν να συμμορφωθούν με αυτές δεν είναι πλήρως διαφανής. Κάτι τέτοιο μπορεί να γίνει μέσα από το μενού των Ρυθμίσεων της εφαρμογής. Αυτοί που δεν έχουν αποδεχτεί τους όρους και δεν πρόκειται να τους αποδεχθούν, θα πρέπει να επιλέξουν το πλήκτρο «Read More» στο αναδυόμενο μήνυμα που εμφανίζεται προκειμένου να τους δοθεί η δυνατότητα να αρνηθούν να συμφωνήσουν στη νέα πολιτική.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το Facebook και το Whatsapp δεν είναι οι μόνες εταιρείες που εγείρουν τις ανησυχίες σχετικά με τον τρόπο που διαχειρίζονται τα προσωπικά δεδομένα. Το 2008, οι Ευρωπαϊκές ρυθμιστικές αρχές επέβαλλαν πρόστιμο στη Microsoft ύψους 1.35 δισεκατομμυρίων δολαρίων, επειδή προωθούσε τον Internet Explorer με τρόπο μη θεμιτό έναντι του ανταγωνισμού. Παράλληλα, μόλις τον περασμένο Μάιο, η Κομισιόν επιβάλλει πρόστιμο ύψους 3.4 δισεκατομμυρίων δολαρίων στην Google, επειδή εκμεταλλεύεται την ηγετική θέση που κατέχει η μηχανή αναζήτησης.

0 Comment