BREAKING

0

Beat’ em up games: μήπως ο χειρισμός έχει γίνει... γελοία περίπλοκος;

Όταν κυκλοφόρησαν τα πρώτα beat’em up games, τα οποία τώρα πια λέγονται απλά fighting games, είχαν κάποιες βασικές επιθέσεις, αλλά και ένα ενδιαφέρον στοιχείο. Κάνοντας ένα συνδυασμό (combination - combo) κινήσεων και επιθέσεων, οι χαρακτήρες μπορούσαν να εκτελούν πιο ισχυρές και πιο εντυπωσιακές επιθέσεις.

Τα combos καθιερώθηκαν και εδραιώθηκαν, και σήμερα είναι πρακτικά αδύνατο να κερδίσει κάποιος τον αντίπαλο του σε ένα τέτοιο παιχνίδι μόνο με απλές επιθέσεις. Όμως ενώ τα fighting games αποκτούν όλο και περισσότερα combos, αναγκαστικά γίνεται πιο περίπλοκοι οι συνδυασμοί κινήσεων, σε σημείο που θυμίζουν πια... συνδυασμούς χρηματοκιβωτίων!

Όπως σε όλα τα πράγμα όμως, είναι απαραίτητο να υπάρχει μία ισορροπία μεταξύ πρόκλησης και gameplay. Δεν είναι εφικτό για όλους να θυμούνται απ’ έξω όλα αυτά τα combos (κάποια από τα οποία αποτελούνται από 10+ κινήσεις), ούτε να κοιτάζουν μία την τυπωμένη λίστα και μία την οθόνη. Τα fighting games άλλωστε έχουν πολύ γρήγορο gameplay, απαιτούν ακαριαίες κινήσεις, και με την παραμικρή καθυστέρηση στις αντιδράσεις σας, μπορείτε να χάσετε άνετα.

Φυσικά από αυτή την κατάσταση, εξαιρούνται οι «βετεράνοι» που έχουν «λιώσει» στα arcades. Για τους casual gamers όμως, τι θα μπορούσε να γίνει ώστε να γίνουν πιο «προσβάσιμα» αυτά τα παιχνίδια; Άλλωστε αυτό είναι η νέα τάση, από το αυτόματο health regeneration στα action και στα RPG μέχρι το mode όπου δεν μπορείτε να χάσετε στο Guitar Hero. Γιατί λοιπόν να μην έχουν και τα fighting games κάποια παρόμοια perks; Ας δούμε μερικές πιθανές λύσεις...

1. Κυκλικό popup μενού

Γνωστό και αγαπημένο σύστημα από τα Mass Effect και Dragon Age. Με ένα από τα shoulder buttons θα μπορούμε να ανοίγουμε ένα μενού που θα έχει τα combos σε κυκλική διάταξη. Θα επιλέγουμε άμεσα αυτό που θέλουμε, και θα εκτελείται άμεσα. Όλα αυτά φυσικά σε real time, όχι σε slow motion, ούτε σε παύση. Μην το ξευτιλίσουμε τελείως :)

2. Κάθετη λίστα

Το είδαμε στο Fable 2 και δεν μας άρεσε τόσο όσο το νούμερο ένα, αλλά είναι και αυτό μία λύση, και μάλιστα πολύ απλή. Θα πατάμε ένα από τα trigger buttons, και θα εμφανίζεται μία κάθετη λίστα με τα combos. Από εκεί θα επιλέγουμε το επιθυμητό combo προς άμεση εκτέλεση. Βασικά η λίστα στο Fable 2 έχει και οριζόντια στοιχεία, αλλά αυτά δεν μας ενδιαφέρουν εδώ...

3. Φωνητικά combos μέσω Kinect / PS Eye

Χαντούουουουουουκεν...! Ελάτε τώρα, αν δεν έχετε κανένα πρόβλημα να φωνάζετε dragon shouts στο Skyrim, τότε δεν μπορείτε παρά να απολαύσετε το νούμερο τρία. Ο αισθητήρας κίνησης Kinect και η κάμερα Playstation Eye, θα μπορούν να αντιλαμβάνονται τα combos που τους λέτε, και να τα μεταφράζουν στις απαραίτητες κινήσεις. Τουλάχιστον εδώ θα πρέπει να θυμάστε μόνο τον τίτλο του κάθε combo, ενώ αποφεύγετε και «παρεμβολές» από μενού...

4. Πληκτρολόγιο ως χειριστήριο

Το PC δεν έχει πια σειριακή, παράλληλη ή MIDI θύρα, ενώ οι κονσόλες δεν έχουν πια proprietary θύρες για τα χειριστήρια τους. Όλα δουλεύουν με USB, και με λειτουργικό σύστημα / dashboard που καταλαβαίνει τα βασικά περιφερειακά τα οποία συνδέουμε. Φυσικά το βασικότερο περιφερειακό όλων, είναι το πληκτρολόγιο. Αυτή η «μαγική» συσκευή προσφέρει ακρίβεια κινήσεων, την οποία κανένα gamepad και κανένας μοχλός δεν μπορεί ποτέ να φτάσει. Με ένα πληκτρολόγιο μπορούμε να εκτελέσουμε άνετα οποιοδήποτε combo, χωρίς να στραμπουλήξουμε το χέρι μας. Χειρισμός των fighting games με πληκτρολόγιο και στις κονσόλες... Εδώ και τώρα!!!

Όσο για τις φορητές κονσόλες, αυτές αντιμετωπίζουν το θέμα με συνδυαστικό χειρισμό πλήκτρων και αφής. Όσοι έχετε φάει τα καλύτερα χρόνια της ζωής σας στα arcades, και έχετε γίνει... «καθηγητές» στα beat’em up, μάλλον έχετε φρίξει με αυτά που διαβάζετε, αλλά είπαμε, δεν απευθύνονται σ’ εσάς! Όσο για τους υπόλοιπους, μη διστάσετε να συμπληρώσετε τις δικές σας προτάσεις...

0 Comment