Αρνητικές επιδόσεις στην αγορά ηλεκτρονικών καταναλωτικών προϊόντων το 2023
Σε καθοδική τροχιά συνεχίζει να κινείται η παγκόσμια αγορά ηλεκτρονικών καταναλωτικών προϊόντων, καθώς η μεγάλη πίεση που ασκεί ο πληθωρισμός και η οικονομική αβεβαιότητα ψαλιδίζουν το διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της εταιρείας ερευνών GfK, τους πρώτους έξι μήνες του 2023, οι πωλήσεις ηλεκτρονικών αγαθών προς καταναλωτές μειώθηκαν κατά 12% σε αξία και κατά 8% σε όγκο σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα.
Ειδικότερα, η αγορά των καταναλωτικών ηλεκτρονικών προϊόντων (Consumer Electronics), όπως προκύπτει από τις εκτιμήσεις, που δημοσιοποίησε η εταιρεία στο πλαίσιο της έκθεσης τεχνολογίας IFA, δεν πρόκειται να περάσει σε θετικό πρόσημο ούτε κατά το 2ο εξάμηνο του 2023, ούτε και συνολικά σε επίπεδο έτους.
Όπως αναφέρουν οι αναλυτές, η παγκόσμια αγορά των Consumer Electronics στέλνει σημάδια κορεσμού το 2023, μετά από πωλήσεις ρεκόρ κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Αρνητικά για τον κλάδο, κατά τους αναλυτές, λειτουργεί ο υψηλός πληθωρισμός και η επακόλουθη συμπίεση των καταναλωτικών προϋπολογισμών.
Όπως χαρακτηριστικά σημειώνει η GfK “Οι καταναλωτές κατευθύνουν επί του παρόντος το μειωμένο διαθέσιμο εισόδημά τους σε ταξίδια και δραστηριότητες αναψυχής και όχι στην τεχνολογία. Οι ελπίδες του κλάδου εξακολουθούν να στηρίζονται στην οικονομική ανάκαμψη στην Κίνα, αλλά αυτό δεν έχει ακόμη επιφέρει τον επιθυμητό θετικό αντίκτυπο”.
Πτώση στις πωλήσει των premium TVs – Άνοδος στα προϊόντα ήχου
Αντιμέτωπη με την πτώση της ζήτησης βρίσκεται και η αγορά των συσκευών τηλεόρασης. Στην πραγματικότητα, τα έσοδα μειώθηκαν με ταχύτερο ρυθμό απ’ ό,τι το σύνολο της αγοράς. Ειδικότερα, οι πωλήσεις περιορίστηκαν κατά 15% μεταξύ Ιανουαρίου και Ιουνίου 2023, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι. Το 2022, οι premium τηλεοράσεις ήταν ο μεγάλος πρωταγωνιστής της αγοράς, με τα μοντέλα υψηλής τεχνολογίας να είναι η μόνη κατηγορία, που συνέχισε να αναπτύσσεται σε όλο τον κόσμο. Η εικόνα φέτος είναι πολύ διαφοροποιημένη καθώς οι premium τηλεοράσεις εξακολουθούν μεν να έχουν καλύτερες επιδόσεις από τον μέσο όρο της αγοράς, ωστόσο, δεν καταφέρνουν πλέον να σημειώνουν θετική ανάπτυξη σε ορισμένες περιοχές του κόσμου όπως η Δυτική Ευρώπη.
Ένα από τα λίγα θετικά σημάδια στην αγορά CE προήλθε από το τμήμα οικιακού ήχου. Από τον Ιανουάριο έως τον Ιούνιο του 2023, αυτό το τμήμα σημείωσε αύξηση 5% στα έσοδα και κατά 3% σε όγκο πωλήσεων σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα. Η ανάπτυξη στην κατηγορία προήλθε, κυρίως, από τα έξυπνα ηχεία (άνοδος πωλήσεων κατά 2%) και εξαρτήματα ήχου υψηλής ποιότητας (δέκτες, ενισχυτές).
Ιδιαίτερα εντυπωσιακή ήταν, στο μεταξύ, η αύξηση κατά 30% στα ασύρματα ακουστικά με ζώνη κεφαλής η οποία οφείλεται σε μεγάλο βαθμό από τη νεότερη γενιά, που ακολουθεί αυτήν την τάση. Δεν είναι τυχαίο ότι το μερίδιο των αγοραστών ηλικίας 16 έως 24 ετών εκτινάχθηκε στο 26% το 1ο τρίμηνο του 2023, από 15%.
“Οι εκτιμήσεις για το σύνολο της χρήσης μπορεί να μην φαίνονται ελπιδοφόρες, ωστόσο, υπάρχουν μερικές ελκυστικές ευκαιρίες σε επιμέρους τμήματα της αγοράς”, σημειώνει καταληκτικά η GfK.