To να δηλώνει κάποιος ενάντια στην παιδική πορνογραφία, είτε είναι φυσικό πρόσωπο, είτε εταιρεία, είναι απόλυτα φυσιολογικό και αναμενόμενο. Ωστόσο, όταν είσαι η Google ή η Microsoft και από τα «χέρια» σου περνούν καθημερινά δισεκατομμύρια αναζητήσεις και τεράστιος όγκος δεδομένων που καταλήγουν στους τελικούς χρήστες, η ευθύνη σου μεγαλώνει σημαντικά. Και οι δύο κολοσσοί αποφάσισουν να μη μείνουν στα λόγια…
Για να περιορίσουν, λοιπόν, τη διακίνηση υλικού παιδικής πορνογραφίας στο διαδίκτυο, συμφώνησαν να λάβουν άμεσα κάποια μέτρα για να μπλοκάρουν την εμφάνιση των σχετικών αποτελεσμάτων στις μηχανές αναζήτησής τους, ήτοι το Google search και το Bing. Μετά τις τροποποιήσεις οι εταιρείες υπολογίζουν πως περισσότεροι από 100.000 όροι αναζήτησης που οδηγούν σε φωτογραφίες ή video παιδικής πορνογραφίας θα εμφανίζουν απλά μια προειδοποίηση για «παράνομο περιεχόμενο». Αρχικά μόνο για τις αγγλόφωνες χώρες και σε ορίζοντα 6 μηνών σε ακόμη 150 χώρες του κόσμου, σύμφωνα με τον Eric Schmidt, CEO της Google.
Φυσικά η Google η MS δεν μπορούν να εμποδίσουν αυτό το περιεχόμενο από το να ανεβαίνει στο Internet, μπορούν όμως να το δυσκολέψουν την αναζήτησή του από τους χρήστες. Παρόμοια μέτρα λαμβάνονται και για το YouTube, ώστε να μην γίνονται δεκτά τα ακατάλληλα και παράνομα videos, ενώ οι αλγόριθμοι που χρησιμοποιούνται θα μπορούν να ξεχωρίσουν τα διάφορα «αθώα» video (π.χ. ένα γυμνό μωρό ή παιδί στη θάλασσα) από τα υπόλοιπα.
Την προσπάθεια χειροκρότησε πρώτος ο πρωθυπουργός του Ηνωμένου Βασιλείου, κ. David Cameron, υπογραμμίζοντας πως είναι ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση και πως ήδη μια πρόσφατη καμπάνια της Google έριξε τα ποσοστά αναζητήσεων για παράνομο περιεχόμενο κατά 20%.
Σαφώς και επικροτούμε τη συγκεκριμένη προσπάθεια, όπως και όλες τις αντίστοιχες ενέργειες, αρκεί να γίνονται με αγνό σκοπό και να μην επηρεάζουν στην πορεία τους το νόμιμο περιεχόμενο που καμία σχέση δεν έχει με το παράνομο. Άλλωστε, συχνά τα χλωρά καίγονται μαζί με τα ξερά προς όφελος της λογοκρισίας…