Tην ανάλυσή της για το 2ο τρίμηνο του 2018, όσον αφορά το κομμάτι των premium smartphones, δημοσίευσε η Counterpoint και τα συμπεράσματα είναι άκρως ενδιαφέροντα.
Αρχικά, να τονίσουμε πως ενώ η συνολική αγορά smartphones παρουσίασε μείωση (-1%) όσον αφορά τα τεμάχια που διατέθηκαν, η premium αγορά (από $400 και πάνω) εμφάνισε εντυπωσιακή αύξηση +7%. Δείγμα του ότι όλοι και περισσότεροι χρήστες επιλέγουν να επενδύσουν σε ένα πολύ καλό smartphone, καθώς δεν είναι πλέον ένα είδος πολυτέλειας, αλλά ένα εργαλείο για την καθημερινότητά τους. Επίσης, η ενίσχυση της αγοραστικής δύναμης μεγάλων αγορών όπως η Ινδία και η Κίνα συνεισφέρουν στην πώληση περισσότερων premium, ακριβών smartphones. Να σημειωθεί πως τα premium smartphones αποτελούν πλέον το 1/5 των συνολικών πωλήσεων παγκοσμίως.
Η Apple κυριάρχησε στην κατηγορία άνω των $800 κατακτώντας το 88% της αγοράς, ενώ στην κατηγορία $600-800 διατήρησε την πρωτιά με 44%, ακολουθούμενη από τη Samsung (41%) που είδε το ποσοστό της να μειώνεται, εξ’αιτίας μειωμένων πωλήσεων των S9 και S9+. Η Huawei βρέθηκε στην 3η θέση αλλά με αρκετά μικρότερο μερίδιο.
Στην κατηγορία $400-600 υπάρχει ο μεγαλύτερος ανταγωνισμός (το 95% των κατασκευαστών premium smartphones “βρίσκεται” στην κατηγορία), ενώ από μόνη της αντιπροσωπεύει το 45% των πωλήσεων premium smartphones. Η Oppo, χάρη στις υψηλότατες πωλήσεις της στην Κίνα, ισοβάθμησε στην πρώτη-δεύτερη θέση με την Apple (22%), ενώ στη 3η θέση με 16% βρέθηκε η Samsung, στην 4η η Huawei με 14%, στην 5η η Xiaomi με 6% και στην 6η η OnePlus με 5%.
Ωστόσο, το 95% των πωλήσεων premium smartphones των Oppo, Vivo και Xiaomi, αφορά την Κίνα, ενώ η OnePlus δείχνει ισχυρή παρουσία εκτός Κίνας, βρισκόμενη στο top 5 πολλών ευρωπαϊκών αγορών, όπως της Γαλλίας (#4), της Γερμανίας (#4), της Ιταλίας (#5), της Ολλανδίας (#4), της Σουηδίας (#3) και του Ηνωμένου Βασιλείου (#4), κυρίως χάρη στις πωλήσεις του OnePlus 6. Αυτό είναι ένα σημαντικό πλεονέκτημα απέναντι στους υπόλοιπους Κινέζους κατασκευαστές (πλην της Huawei), οι οποίοι επίσης προσπαθούν να ξεφύγουν από τα “στενά όρια” της Κίνας. Μάλιστα, στην Ινδία η OnePlus κατάφερε να βρεθεί 1η στην premium κατηγορία με 40% των πωλήσεων.
Τέλος, για να αντιληφθείτε πόσο μεγάλος είναι πλέον ο ανταγωνισμός στην premium κατηγορία (από $400 και άνω), συνολικά 40 κατασκευαστές/brands έχουν παρουσία εκεί, αλλά μόνο οι πρώτοι 5 κατέχουν το 88% αυτής, αφήνοντας τους υπόλοιπους να “χτυπηθούν” για το 12%.
Παρακάτω θα δείτε τους top 5 κατασκευαστές για κάθε γεωγραφική περιοχή του κόσμου:
NAM = North America, LATAM = Latin America, MEA = Middle East, CEE = Central & Eastern Europe, WE = Western Europe, APAC = Asia-Pacific