21.7 C
Athens
Τετάρτη, 24 Απριλίου, 2024
More

    IFA 2014: Η Συνέντευξη Τύπου

    Η κύρια συνέντευξη Τύπου της IFA 2014 άνοιξε σήμερα με τον Hand-Joachim Kamp, Πρόεδρο του συμβουλίου του GFU να μας υποδέχεται, κάνοντας μια μικρή αναδρομή στις 4 «γενιές» των Consumer Electronics, μέχρι τη σημερινή, δίνοντας έμφαση στο τι θέλουν πλέον οι χρήστες, πέρα από την ποιότητα συσκευών και περιεχομένου: Είναι η συνδεσιμότητα. Οι κατασκευαστές αντιλαμβάνονται την ανάγκη αυτή και έτσι παράγουν γύρω από αυτή, με σκοπό όποια συσκευή χρησιμοποιούμε στην καθημερινή ρουτίνα μας, να είναι σύντομα συνδεδεμένη με όλες τις άλλες, άμεσα ή έμμεσα.

    IFA 2014 GPC

    Έπειτα, στάθηκε στην IFA καθ’αυτή, την οποία χαρακτήρισε κάτι περισσότερο από μια απλή έκθεση και προετοιμάζοντάς μας για μια νέα γραμμή του φετινού Congress. Είναι η Ψηφιακή Κοινωνία, η κοινωνία των smartphones, του smart Home, όλων των νέων trends όπως τα tablets, οι UHDTVs, τα wearables.

    Χαρακτηριστική η αναφορά και στην εξαγορά του WhatsApp από το Facebook στην αρχή της ομιλίας, αλλά και της Nest από τη Google, με σκοπό να καταδείξει το πόσο γρήγορα αλλάζουν οι τάσεις στην αγορά και πως οι χρήστες είναι αυτοί που εν τέλει ορίζουν τα πάντα.

    IFA 2014 GPC (12)

    Ακολούθησε ο Klaus Wuhrl, Managing Director της Electrolux για τη Γερμανία και την Αυστρία, ο οποίος εστίασε στο κομμάτι των πωλήσεων, επιβεβαιώνοντας αυτό που ήδη ξέραμε: Η Ευρώπη είναι σε κρίση, η μεγαλύτερη αγορά είναι μακράν η ασιατική αλλά δείχνει σημάδια επιβράδυνσης, ενώ και η Λατινική Αμερική μπαίνει δυνατά στο παιχνίδι. Στις αγορές που έχουν ακόμα δυναμική, οι χρήσες τείνουν όλο και περισσότερο να αντικαθιστούν τις παλιές συσκευές τους σε αναζήτηση νέων μοντέλων με καλύτερο design και λειτουργικότητα, ακόμη κι αν αυτές ακόμη τους ικανοποιούν.

    IFA 2014 GPC (6)

    Έμφαση στις low-energy ηλεκτρικές συσκευές, τις “smart” δυνατότητές τους αλλά και την ευκολία χρήσης τους. Κουζίνες, πλυντήρια, ψυγεία, όλα ακολουθούν την ίδια ρότα, στα πλαίσια της καινοτομίας που ανανεώνει όλο και συχνότερα τα πρότυπά τους. Από κοντά και τα “small appliances”, τα οποία τώρα μόλις φθάνουν στις λιγότερο ανεπτυγμένες αγορές, αλλά και πρέπει να παρέχουν νέες δυνατότητες και συνδεσιμότητες στις περισσότερο ανεπτυγμένες. Παράδειγμα οι ηλεκτρικές σκούπες-«ρομπότ» που το 2013 άγγιξαν το 8% της αγοράς των εν λόγω συσκευών!

    IFA 2014 GPC (5)

    O Juergen Boyny, Global Director Consumer Electronics, GfK Retail and Technology, μας έδωσε ενδιαφέροντα στοιχεία για την αγορά των ηλεκτρονικών συσκευών στα οποία κυριαρχούν πλέον τα smartphones και τα tablets, τα οποία συνδυαστικά θα έχουν πάνω από το 50% των internet-connected συσκευών το 2015! Οι εξελιγμένες λειτουργίες και δυνατότητές τους καταποντίζουν τις παραδοσιακές φωτογραφικές μηχανές, τα φορητά media players και τους πλοηγούς αυτοκινήτου. Παράλληλα οι action cameras γνωρίζουν πραγματική «έκρηξη» στο τζίρο που παράγουν, ενώ τα e-readers δείχνουν πτωτική πορεία, αλλά με τάσεις σταθεροποίησης.

    IFA 2014 GPC (9)

    Όσο για τις τηλεοράσεις, τα 2/3 των πωλήσεων αφορούν μοντέλα άνω των 40 ιντσών και πάνω από το 1/3 είναι Smart TVs, ενώ τα 3D μοντέλα είναι σε ένα καλό ποσοστό, στο 22% του συνόλου, δείχνοντας πως οι χρήστες αναβαθμίζουν το σαλόνι τους και εκμεταλλεύονται ό,τι τους προσφέρουν οι νέες τεχνολογίες. Και το YouTube είναι πλέον τόσο μεγάλο που δε μπορεί να αγνοηθεί και έρχεται παντού, σε κάθε συσκευή προβολής που έχει δυνατότητα σύνδεσης στο Internet…πάνω από 65 ώρες videos ανεβαίνουν κάθε λεπτό στην δημοφιλή πλατφόρμα!

    IFA 2014 GPC (10)

    IFA 2014 GPC (11)

    Εντυπωσιακά και τα τελευταία στοιχεία για το Facebook, με τους ενεργούς λογαριασμούς του να ξεπερνούν τα 1,2 δις, αλλά ακόμη σημαντικότερο το ότι πάνω από 1 δις αυτών χρησιμοποιούνται μέσω mobile συσκευών!

    Και περνάμε πάλι στο “Internet of things” με όλες τις συσκευές μας να είναι συνδεδεμένες στο Internet, αλλά και μεταξύ τους. Από τις πλέον απλές όπως μια ζυγαριά, μια οδοντόβουρτσα, μια καφετιέρα ή ένα fitness tracker μέχρι τις λευκές οικιακές συσκευές μας και εν τέλει, ολόκληρο το σπίτι μας, το αυτοκίνητό μας, το γραφείο μας!

    IFA 2014 GPC (2)

    Η IFA 2014 που θα διεξαχθεί το Σεπτέμβρη στο Βερολίνο (5-10/9) αναμένεται να είναι ελαφρώς μεγαλύτερη από πέρυσι, με τους επισκέπτες να ξεπερνούν τους 240.000 (νούμερο σχετικά σταθερό τα τελευταία χρόνια) και με έκταση σχεδόν 150.000 τετραγωνικά μέτρα, μαζί με το νέο CityCube των 6.000 τετραγωνικών! Σημειωτέον πως το τελευταίο θα ανήκει πλέον στη Samsung, ενώ η Sony παίρνει το παλιό booth της Samsung από εφέτος, μια σημαντική αλλαγή ισορροπιών. Όλες οι μεγάλες εταιρείες θα εκπροσωπούνται (με την Apple πάντα απούσα), αφού για πρώτα και οι 4 μεγάλοι όμιλοι (BSH, Miele, Electrolux, Whirlpool) θα είναι παρόντες, ενώ το opening keynote θα δώσει ο Boo-Keun Yoon, CEO της Samsung.

    IFA 2014 GPC (4)

    IFA 2014 GPC (13)

    IFA 2014 GPC (7)

    H φετινή IFA αναμένεται συναρπαστική και είναι ήδη πολλά υποσχόμενη, έτσι ανυπομονούμε να την επισκεφθούμε και φυσικά να μεταφέρουμε στους αναγνώστες του Digital Life τις νέες τάσεις και τα προϊόντα της αγοράς!

    Δημήτρης Σκιάννης
    Δημήτρης Σκιάννης
    Ο Δημήτρης Σκιάννης είναι δημοσιογράφος/συντάκτης και φανατικός οπαδός της τεχνολογίας από μικρή ηλικία, καταπιανόμενος με οποιαδήποτε συσκευή/εξάρτημα/gadget έπεφτε και πέφτει στα χέρια του. Τον υπόλοιπο χρόνο απλώς γράφει μανιωδώς για όλα τα παραπάνω, αδημονώντας για το τι μας επιφυλάσσει μελλοντικά η επιστήμη και απολαμβάνοντας την καθημερινή παρακολούθηση των εξελίξεων.

    Related Articles

    Stay Connected

    45,800ΥποστηρικτέςΚάντε Like
    6,126ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
    14,900ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής


    Latest Articles