BREAKING

0

Η ψευδαίσθηση της επιλογής Νο 2

Πόσοι διαχειρίζονται την "είδηση" που διαβάζουμε ή βλέπουμε; Γιατί σε όλους τους σταθμούς ακούμε 20 τραγούδια που γίνονται hits;

Μία πολύ μεγάλη συζήτηση που έχει ξεκινήσει και στην Ελλάδα αφορά το πόσο πολύπλευρη τελικά είναι η ενημέρωση που λαμβάνουμε από τα ΜΜΕ. Αν, δηλαδή, το κανάλι, ραδιοφωνικός σταθμός ή εφημερίδα απ' τα οποία ενημερωνόμαστε πρεσβεύει κάτι συγκεκριμένο και μεταδίδει τα πράγματα από την δική του οπτική πλευρά, ή αν κατά ένα τρόπο τα περισσότερα, ανεξάρτητα ιδεολογικής ή πολιτικής τοποθέτησης, ακολουθούν συγκεκριμένες "γραμμές".  Μάλιστα, ιδιαίτερη αίσθηση για τα Ελληνικά πράγματα έκανε ένα ρεπορτάζ του Al Jazeera που αφορούσε τα Ελληνικά media και έκανε παρατηρήσεις που "ενοχλούν" για την τρέχουσα κατάστασή τους.

Σε παγκόσμιο επίπεδο όμως, πόσο "ανεξάρτητη" είναι η ενημέρωση και η διαχείριση των ειδήσεων; Πόσοι οργανισμοί βρίσκονται πίσω από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης. Όπως δείχνει το παρακάτω αρκετά ενδιαφέρον infographic για τα media στις Ηνωμένες Πολιτείες, οι "ειδήσεις" ανήκουν σε 6 οργανισμούς.

Όσο κι αν δεν είμαστε οπαδοί των θεωριών συνωμοσίας, το συγκεκριμένο infographic φαίνεται να επιβεβαιώνει ότι αισθανόμαστε όταν πηγαίνουμε στο super market να ψωνίσουμε τρόφιμα ή άλλα προϊόντα. Πως νομίζουμε, δηλαδή, πως έχουμε την επιλογή στην τάδε μάρκα, όπως έχουμε την επιλογή στον ένα ή τον άλλο τηλεοπτικό σταθμό, αλλά τελικά οι επιλογές μας, διαχειρίζονται από πολύ συγκεκριμένους ανθρώπους, με πολύ συγκεκριμένες προτεραιότητες και πολιτικές.

Ευτυχώς, βέβαια, υπάρχει και το ίντερνετ.... που ακόμα, δεν μπορεί να αγοραστεί από κάποιον. Ακόμα.

Πηγές: trueskool, tvxs.gr

 

0 Comment