17 C
Πέμπτη, 25 Απριλίου, 2024

James Webb: Μεγάλη πιθανότητα να ανακάλυψε τον πιο μακρινό γαλαξία στα χρονικά

Πριν από μερικές ημέρες, η NASA αποκάλυψε τις ασύλληπτες εικόνες που κατάφερε να δώσει το υπερσύγχρονο διαστημικό τηλεσκόπιο James Webb, το οποίο αναμένεται να αλλάξει για πάντα ό,τι γνωρίζαμε για το σύμπαν. Τώρα μια ακόμα είδηση κάνει το γύρο του διαδικτύου, καθώς το James Webb είναι πιθανό να έχει ήδη ανακαλύψει τον πιο μακρινό γαλαξία που έχει παρατηρηθεί μέχρι σήμερα.

Σύμφωνα με σχετικές πληροφορίες, πρόκειται για το γαλαξία GLASS-z13, ο οποίος εκτιμάται ότι υπήρχε περίπου 300 εκατομμύρια χρόνια μετά το Big Bang. Φέρεται, δηλαδή, να είναι 100 εκατομμύρια χρόνια προγενέστερος από το προηγούμενο ρεκόρ που έχει καταγραφεί, σύμφωνα με όσα ανέφερε στο Γαλλικό Πρακτορείο (AFP) ο Ρόχαν Ναιντού από το Κέντρο Αστροφυσικής του Χάρβαρντ. Το φως από τον γαλαξία GLASS-z13 υπολογίζεται πως εκπέμπεται πριν από 13,5 δισεκατομμύρια χρόνια.

Κύριος σκοπός του James Webb είναι να παρατηρήσει τους πρώτους γαλαξίες που σχηματίστηκαν μετά τη Μεγάλη Έκρηξη, η οποία χρονολογείται πριν από 13,8 δισεκατομμύρια χρόνια. Μπορεί η συγκεκριμένη μελέτη να μην έχει ακόμα αξιολογηθεί, όμως η επιστημονική κοινότητα την υποδέχτηκε με ενθουσιασμό, αφού τη θεωρεί πολλά υποσχόμενη.