Στην βελτίωση των σχέσεων των καταναλωτών με τις επιχειρήσεις στοχεύει ο νέος Κώδικας Καταναλωτικής Δεοντολογίας (ΚΚΔ), που συνέταξε η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή, έπειτα από διαβούλευση με τους εμπλεκόμενους φορείς (οργανώσεις καταναλωτών και επιχειρήσεων). Απώτερος σκοπός του ΚΚΔ είναι να παρέχει ένα πλαίσιο όπου η σχέση μεταξύ καταναλωτών και εμπορευόμενων μπορεί να αναπτυχθεί περαιτέρω προς αμοιβαίο όφελος. Πιο αναλυτικά, με βάση το περιεχόμενο του Κώδικα Καταναλωτικής Δεοντολογίας, οι εμπορευόμενοι που συμμετέχουν στον ΚΚΔ, παρέχουν ουσιαστικά στους πελάτες τους επιπρόσθετα οφέλη, πέραν των νόμιμων δικαιωμάτων τους, αναδεικνύοντας με αυτόν τον τρόπο τις επιχειρήσεις που επιδεικνύουν σεβασμό και αφοσίωση προς τους καταναλωτές.
Στο πλαίσιο αυτό η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή προτρέπει τις κυπριακές επιχειρήσεις να συμμετέχουν στον ΚΚΔ με στόχο να συμβάλουν στην προσπάθεια βελτίωσης των σχέσεων μεταξύ των καταναλωτών και των επιχειρήσεων, ενισχύοντας με αυτό τον τρόπο τα δικαιώματα των καταναλωτών, αλλά και αποκομίζοντας πρόσθετα οφέλη για τις ίδιες τις επιχειρήσεις. Επίσης, με τη συμμετοχή τους στον ΚΚΔ, οι εμπορευόμενοι προσφέρουν αναβάθμιση των υπηρεσιών τους προς τους καταναλωτές, καθώς και υψηλότερο επίπεδο προστασίας στους καταναλωτές, με αποτέλεσμα να ενισχύεται η εμπιστοσύνη των καταναλωτών προς τους εμπορευόμενους, να αυξάνονται οι πωλήσεις των εμπορευόμενων και να επιτυγχάνεται η δημιουργία συνθηκών υγιούς ανταγωνισμού μεταξύ των εμπορευόμενων. Επιπρόσθετα, οι επιχειρήσεις αποκτούν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, έχοντας σε περίοπτη θέση στην επιχείρηση τους (κατάστημα / ηλεκτρονικό κατάστημα) το σήμα συμμετοχής (logo) στον ΚΚΔ.