25 C
Τετάρτη, 24 Απριλίου, 2024

Νέα στοιχεία για την ύπαρξη νερού ανακάλυψε η NASA στον Άρη

Tο ρομποτικό ρόβερ “Perseverance” της NASA έστειλε τις πρώτες εικόνες από τον Άρη, οι οποίες επιβεβαιώνουν ότι ο ξερός σήμερα κρατήρας Jezero κάποτε είχε νερό. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, αυτό συνέβαινε πριν περίπου 3,7 δισεκατομμύρια χρόνια. Σήμερα, στον ‘Αρη δεν υπάρχει καθόλου νερό σε υγρή μορφή. Ο πλανήτης είναι πολύ κρύος και η πίεση στην αραιή ατμόσφαιρα του πολύ μικρή.

Ο ‘Αρης φαίνεται ότι ξεράθηκε πριν περίπου 2,5 δισεκατομμύρια χρόνια. Όμως η νέα ανακάλυψη αποτελεί άλλη μια ένδειξη ότι ο γειτονικός πλανήτης ήταν κάποτε αρκετά ζεστός και υγρός για να διαθέτει, όπως και η Γη, ένα δικό του υδρολογικό κύκλο, τουλάχιστον κατά περιόδους.

Επίσης, οι εικόνες από τις κάμερες του “Perseverance” παρέχουν βάσιμες ενδείξεις ότι πριν δισεκατομμύρια χρόνια ο κρατήρας Jezero διαμέτρου 45 χιλιομέτρων δέχτηκε ξαφνικές πλημμύρες, με ταχύτητα ροής του νερού έως εννέα μέτρων το δευτερόλεπτο, οι οποίες μπορούσαν να μετακινήσουν έως 3.000 κυβικά μέτρα νερού σε ένα δευτερόλεπτο. Οι πλημμύρες αυτές ήταν αρκετά ισχυρές για να μετακινήσουν μεγάλους βράχους, διαμέτρου ενός μέτρου και βάρους αρκετών τόνων, οι οποίοι αρχικά βρίσκονταν σε απόσταση δεκάδων χιλιομέτρων εκτός του κρατήρα, και να τους εναποθέσουν τελικά στο βυθό της λίμνης, όπου σήμερα βρίσκονται εκτεθειμένοι πια.

Οι δεκάδες ερευνητές, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο “Science”, εκτιμούν ότι η λίμνη ήταν ήρεμη για πολύ καιρό, εωσότου κάποια δραματική αλλαγή του κλίματος για άγνωστο λόγο ή κάποια πτώση μεγάλου μετεωρίτη ή μια έντονη ηφαιστειακή δραστηριότητα πυροδότησε το μαζικό λιώσιμο πάγων και μετά βίαιες πλημμύρες. Εκτιμάται ότι η λίμνη που κάποτε υπήρχε στον σημερινό κρατήρα, είχε έκταση περίπου 900 τετραγωνικών χιλιομέτρων.

Διαβάστε επίσης: Βροχές από πεφταστέρια τον Οκτώβριο- Απόψε η αρχή με τους Δρακοντίδες (digitallife.gr)