BREAKING

2

MWC 2013: Η χαμένη αίγλη μίας άλλοτε σπουδαίας έκθεσης (άποψη)

Ερώτηση: στην εποχή του Internet, ποιος πηγαίνει πια σε εμπορικές εκθέσεις; Αν ξεκινήσουμε από την εποχή της Παγκόσμιας Έκθεσης Εμπορίου στο Παρίσι και άλλες χώρες, η λογική των εκθέσεων ήταν να λειτουργήσουν σαν ένα meeting point στο οποίο εταιρείες και οργανισμοί, μπορούν να δείξουν σε ευρύ κοινό τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους, ή να συνάψουν επαγγελματικές συμφωνίες. Ωραία. Αυτά πριν την εποχή του Internet.

Τώρα, μία εταιρεία μπορεί να κάνει ένα event οπουδήποτε στον κόσμο και να το παρακολουθήσουν εκατομμύρια άνθρωποι μέσω των υπολογιστών τους. Τα «νέα» βγαίνουν στο διαδίκτυο, την ίδια στιγμή που ανακοινώνονται σε αυτά τα events. Οι μεγάλες εταιρείες δε, δεν θέλουν πια να μοιράζονται την δημοσιότητα με όλες τις άλλες. Εξ ου και κάνουν αποκλειστικά events για τους εκπροσώπους τύπου. Βλέπε Apple, βλέπε Google, βλέπε Samsung, HTC και ολοένα περισσότερες.

Κάπως έτσι, άρχισε να εκφυλίζεται και η ιδέα των εμπορικών εκθέσεων του τύπου MWC. Και κάπως έτσι, είδαμε το φετινό MWC να φιλοξενεί μεν καλές ιδέες, αλλά…

Στο digitallife.gr, από την Κυριακή 24 Φεβρουαρίου, παραμονή της επίσημης έναρξης του Mobile World Congress στη Βαρκελώνη, έχετε κατακλυστεί από νέα που αφορούν νέες συσκευές και ανακοινώσεις. Ο Γιώργος Ιωσηφίδης, με την αρωγή του Πέτρου Κηπουρόπουλου, έχει πιάσει στα χέρια του περισσότερες από 30 συσκευές που, είτε θα δούμε άμεσα στα ράφια των καταστημάτων, είτε θεωρούνται ενδιαφέρουσες για την τεχνολογία που προτείνουν.

Σημειώστε όμως το εξής: δεν είδαμε καμία «μεγάλη» ανακοίνωση για καμία «μεγάλη» συσκευή, κάτι που στο παρελθόν για το MWC ήταν κανόνας. Οι συνεντεύξεις τύπου των μεγάλων εταιρειών, έχουν γίνει λιγότερες και από τις αντίστοιχες στη CES, που επίσης φθίνει. Η Apple ποτέ δεν συμμετείχε στο MWC. Η Google δεν είχα καν το περίφημο Android περίπτερό της, φέτος. Η Microsoft, απούσα. Οι υπόλοιπες μεγάλες εταιρείες που συμμετείχαν στο MWC, δεν έκαναν κάποιο εντυπωσιακό press event. Κάποιες δεν έκαναν καθόλου press event, όπως η Samsung, αν και «έβγαλε» πολλές ειδήσεις.

Στο MWC είδαμε πολλές συσκευές. Μπορείτε να δείτε αναλυτικά την κάλυψη του digitallife.gr εδώ, αλλά και όλα τα hands on που πραγματοποίησε ο Γιώργος Ιωσηφίδης (μαζί με αυτά που θα ανέβουν από το υλικό που φέρνει μαζί του), σε μία συνοπτική παρουσίαση, εδώ. Αν θέλουμε όμως να ξεχωρίσουμε τις μεγάλες ειδήσεις που βγήκαν από αυτή την έκθεση που επισήμως, τελειώνει σήμερα, ξεχωρίζουμε τις εξής:

Την πρώτη εμφάνιση του Firefox OS

Την πρώτη εμφάνιση του Tizen OS

Αλλά, όπως λένε και οι συντάκτες του Mashable σε σχετικό post τους " Για να μάθεις τα νέα στο MWC, θα έπρεπε να ασχοληθείς είτε μία εβδομάδα πριν, είτε μία εβδομάδα μετά."  Γιατί; Γιατί να μεγάλα νέα αυτής της περιόδου είναι δύο:

Η ανακοίνωση του HTC One.

H ανακοίνωση του Samsung Galaxy S IV στις 14 Μαρτίου

Πράγμα που σημαίνει πως, ο κόσμος των εμπορικών εκθέσεων, μετατρέπεται σε κόσμο των hangouts και αυτό είναι κάτι που θα συμβαίνει όλο και περισσότερο. R.I.P. MWC, CES, IFA. Ο τεχνολογικός κόσμος αλλάζει και μαζί με αυτόν, θα πρέπει να αλλάξετε κι εσείς.

 

2 Comments

  • tasos
    3 Μαρτίου 2013 at 12:37

    μια οποιαδηποτε εκθεση δεν εξαντλειτε μονο με τα προιοντα που παρουσιαζει.αυτο που τις δινει αξια ειναι η τριβη και η συναναστροφη με τον κοσμο.η ανταλλαγη αποψεων αναμεσα σε ανθρωπους με τα ιδια ενδιαφεροντα και το σημαντικοτερο κατι που ολοι μας εχουμε ξεχασει,να βλεπεις τα προιοντα με τα ιδια σου τα ματια.γιαυτο οι εκθεσεις δε θα πεθανουν ποτε.τα ηλεκτρονικα meetings θα ειναι για παντα οπως το facebook και οι αληθινες εκθεσεις οπως μια βραδια με φιλους και αλκοολ,ευτυχως…

  • akis
    28 Φεβρουαρίου 2013 at 16:13

    γιατι, το ιδιο δεν συμβαινει με την πεθαμενη «Εκθεση Θεσσαλονικης» εδω και δεκαετιες τωρα ????