22.2 C
Athens
Πέμπτη, 25 Απριλίου, 2024
More

    Ο Νίκος «Κίτσος» Ορφανός εξομολογείται… τα πάντα!

    Γίνεται κάποιος που του αρέσουν τα gadgets και οι Who να μην είναι super cool άτομο; Ο Nίκος Ορφανός είναι ο ηθοποιός που έκανε μία ολόκληρη χώρα να τραγουδάει με άψογα… βουκολικά ελληνικά ένα oldies… classic και να σκέφτεται σοβαρά να εκσυγχρονίσει το τετράποδο μεταφορικό του μέσο. Μέσα σ’ ένα χαμό από υποχρεώσεις, κατάφερε και βρήκε λίγο χρόνο για να μας μιλήσει για την περίφημη διαφήμιση, το εξαιρετικό θεατρικό To Τάβλι που πρωταγωνιστεί, αλλά και για την σημασία που δίνει στα gadgets και στην τεχνολογική εξέλιξη.

    Πρώτη απορία… Είχαν πλάκα τα γυρίσματα της διαφήμισης όσο φανταζόμαστε ή μήπως ήταν κουραστικά;

    Σαφώς είχαν πλάκα. Η κωμωδία βγαίνει από την καλή και χαρούμενη διάθεση εκείνων που τη φτιάχνουν. Αλλά και η κούραση και οι αντιξοότητες πολλές. Από την παγωνιά μέσα στο Φλεβάρη στα χωράφια, τη βροχή, το γεγονός ότι κάθε πλάνο σχεδόν ήταν και σε άλλο χώρο, πράγμα που σημαίνει ότι ήμασταν σε συνεχή μετακίνηση, μέχρι τη βροχή που τρώω στην έναρξη από δύο βυτία της Πυροσβεστικής! Αφού άντεξα αυτό το τελευταίο, μπορώ πλέον να αντέξω τα πάντα!

    Πόσες φορές την ημέρα σου τραγουδούν το “Στην καρδιά μου βάζω αμπάριις!” στο δρόμο;

    Δε μου λένε μόνο το τραγούδι, αλλά όλο το σενάριο. Από το “τσεκ μασίν” μέχρι το gps στο γάιδαρο. Το έχουν μάθει όλο απ’ έξω! Ε, τώρα, το τραγούδι θα είναι το χιτ του καλοκαιριού, θέλει και ρώτημα;

    Η καλύτερη ατάκα που σου έχουν πει;

    Είναι δύο: “Έκανες την ερμηνεία της χρονιάς”, που μου είπε ο Γιάννης Πετρίδης στον αέρα στην εκπομπή του στο ραδιόφωνο της Νετ, και το “Είσαι ο απόλυτος ήρωας της διαφήμισης”, που μου είπε η Γκίζα στην εκπομπή της στο Σκάι.

    Πως προσπάθησες να προσεγγίσεις τον Κίτσο; Και έχεις γενικότερα κάποιον συγκεκριμένο μηχανισμό που ακολουθείς όταν έχεις να δουλέψεις επάνω σε μία διαφήμιση;

    Στη διαφήμιση κατά κανόνα, προσπαθείς να είσαι ευχάριστος και χαμογελαστός, αλλά με αλήθεια. Στις πρώτες μου διαφημίσεις, για να το πετύχω, σκεφτόμουνα τα λεφτά που θα έπαιρνα! Στη διαφήμιση της Vodafone ανέσυρα μνήμες από το σόι της μητέρας μου, που έχει καταγωγή από Καρπενήσι και Λαμία. Από το πώς μιλούσε η γιαγιά μου και οι θείοι μου. Άλλωστε ο ηθοποιός πρέπει να έχει τα αυτιά του ανοιχτά, και να μπορεί να αναπαράγει όλο τον πλούτο της ελληνικής γλώσσας και κάθε τοπική διάλεκτο όταν του ζητηθεί. Πιστεύω ότι έχω καλό αυτί, εν προκειμένω. Εμπνεύστηκα από πραγματικούς ανθρώπους, και όχι από συναδέλφους μου που έχουν κάνει αντίστοιχους ρόλους, γιατί τότε υπήρχε ο κίνδυνος να τους μιμηθώ και να φτιάξω μια καρικατούρα, και όχι κάτι πραγματικά αληθινό και αναγνωρίσιμο.

    Γιατί πιστεύεις πως επιλέχθηκες εσύ για την διαφήμιση; Τι έκανε εντύπωση στην παραγωγή;

    Νομίζω ότι αναπαρήγαγα την επαρχιώτικη διάλεκτο με τον πιο αστείο και πειστικό τρόπο. Μου το είπαν άλλωστε, ότι έβλεπαν το βίντεο με το δοκιμαστικό ξανά και ξανά για να γελάνε. Διότι μιλούσα έτσι καθ’ όλη τη διάρκειά του. Από τη στιγμή που ξεκίνησε η μαγνητοσκόπηση μέχρι το τέλος.

    Σε πειράζει που πολύ ηθοποιοί πρέπει να περιμένουν μία διαφήμιση για να γίνουν γνωστοί στο ευρύτερο κοινό;

    Όχι. Και επί τη ευκαιρία να κάνουμε μια διευκρίνιση. Το ότι γινόμαστε τόσο γνωστοί με μια διαφήμιση, οφείλεται στο ότι η διαφήμιση προβάλλεται όσο το δυνατόν περισσότερο, εκ των πραγμάτων. Είτε κακή είτε καλή. Που σημαίνει ότι όταν παίζω σε μία διαφήμιση, ποσώς με ενδιαφέρει να γίνω γνωστός. Πρωτίστως με ενδιαφέρει να κάνω τη δουλειά μου καλά και να πάρω τα λεφτά μου. Οπότε είτε με μάθουν είτε όχι, το ίδιο  μου κάνει. Δε σημαίνει ότι θα σπεύσουν απαραίτητα να σε δουν και στο θέατρο. Λογικό δεν είναι ένας βοσκός στον Ψηλορείτη να σε μάθει από μια διαφήμιση; Πως αλλιώς να σε δει; Τώρα που δε γίνονται και σειρές. Να κατέβει στην Αθήνα να έρθει στο θέατρο; Είναι το μέσον που σε διαδίδει κυρίως. Από την άλλη, ο καλός ηθοποιός που κατορθώνει, μέσα στα ασφυκτικά χρονικά περιθώρια του σποτ να μεταδώσει κάτι ωραίο, είναι γιατί έχει από πίσω του μια κάποια πορεία. Τίποτα δεν είναι τυχαίο.

    Κατά καιρούς βλέπουμε αρκετές αστείες ελληνικές διαφημίσεις. Τι πιστεύεις ωστόσο πως είναι εκείνο το στοιχείο που την κάνει να ξεχωρίζει και να γίνεται “talk of the town”;

    Έχει να κάνει με το αν καταφέρεις να περάσεις κάτι αυθόρμητο και αληθινό. Και επειδή η διαφήμιση έχει κάτι το απρόβλεπτο, τον αιφνιδιάζεις τον τηλεθεατή, και εκεί που κάθεται αραχτός στον καναπέ του, ξαφνικά τον κάνεις να σκάσει στα γέλια. Και σε συνδυασμό με το γεγονός ότι η διαφήμιση παίζει με τα σλόγκαν, αυτό την κάνει να διαδίδεται πάρα πολύ εύκολα και γρήγορα. Και βεβαίως εξαρτάται και από το ταλέντο του εκάστοτε πρωταγωνιστή.

    Η ατάκα της διαφήμισης που σου αρέσει εσένα περισσότερο;

    Το check machine! Γιατί θυμίζει και Τζέημς Μπράουν! Γκερ’ απ!

    Και από την διαφήμιση, στο θέατρο. Πως θα περιέγραφες σε κάποιον την παράσταση το Τάβλι όπου πρωταγωνιστείς;

    “Το Τάβλι” είναι ένα από τα ωραιότερα μονόπρακτα του νεοελληνικού θεάτρου, που σατιρίζει την αθάνατη και ανελέητη νοοτροπία μας, της “μεγάλης” δουλειάς και του εύκολου πλουτισμού. Έχει σπαρταριστούς διαλόγους και τη σκηνοθετήσαμε με τον Κωνσταντίνο Κάππα με μια αύρα παλιάς ελληνικής ταινίας.

    Πως ήταν η αντίδραση του κοινού και τα σχόλια που άκουγες μετά τις παραστάσεις;

    Ενθουσιώδη και απρόσμενα συγκινητικά. Μου είναι δύσκολο να περιγράψω όλα αυτά που έχουμε ζήσει, όντας σχεδόν σε συνεχή περιοδεία σε όλη την Ελλάδα από πέρυσι το καλοκαίρι. Η μεγαλύτερη ικανοποίησή μας είναι ότι ο κόσμος φεύγει με κέφι και ωραία διάθεση.

    Σε ποια μέρη είστε έτοιμοι να περιοδεύσετε τώρα στην Ελλάδα;

    Μόλις γυρίσαμε από τα Τρίκαλα, και ετοιμαζόμαστε για το Βόλο στις 20, 21 & 22 Απριλίου, μετά πάμε στη Σύρο στις 26 & 27, κατόπιν στο Ναύπλιο, στην Πάρο, την Κέρκυρα και συνεχώς βάζουμε κι άλλα μέρη μέχρι τα μέσα Ιουνίου που θα ξαναεμφανιστούμε στην Αθήνα, στην αυλή που ξεκινήσαμε.

    Διαχωρίζεις τηλεόραση, κινηματογράφο και θέατρο, ή πιστεύεις πως ο καλός ηθοποιός πρέπει να τα καταφέρνει παντού το ίδιο καλά;

    Ο ηθοποιός πρέπει να δουλεύει όπου του αρέσει. Δεν έχει να αποδείξει τίποτα και σε κανέναν, παρά μόνο στον εαυτό του. Υπάρχουν ηθοποιοί που τους αρέσει μόνο το θέατρο και απεχθάνονται την τηλεόραση, ή το σινεμά και απεχθάνονται το θέατρο, κλπ. Καλός είναι ο ηθοποιός που παίζει με αλήθεια, όπου και αν είναι αυτό. Ηθοποιοί πολυεργαλεία, που τα κάνουν όλα, δεν υπάρχουν.

    Αυτή η «άνοιξη» του ελληνικού κινηματογράφου πιστεύεις πως μπορεί να κρατήσει και να δώσει την απαραίτητη ώθηση;

    Την «άνοιξη» που λέτε, τη βλέπω στα βραβεία και στα φεστιβάλ, δεν τη βλέπω ακόμη στα εισιτήρια. Έχουμε πολύ δρόμο ακόμη. Εάν δεν αποφασίσει το κράτος να στηρίξει, εκείνη την επαγγελματική κατηγορία που λέγεται σεναριογράφος, το ελληνικό σινεμά συνεχώς θα παραπαίει μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας.

    Η σχέση σου με τα gadgets ποια είναι; Παρακολουθείς τις εξελίξεις;

    Τις παρακολουθώ, αλλά δεν τις πληρώνω, δεδομένου, ότι τα χόμπι μου εξυπηρετούνται με πιο αργούς ρυθμούς από αυτούς που τρέχει η τεχνολογία. Ναι μεν ιντερνετιάζομαι ασυστόλως, σε πλήθος δραστηριοτήτων, ενημέρωση, ψυχαγωγία, τραπεζικές συναλλαγές, επικοινωνία, κλπ. αλλά τι τα θέλετε μάγκες μου. Ο ψηφιακός κόσμος είναι ωραίος, αλλά αόρατος. Συγκρίνεται το mp3 με τη deluxe έκδοση βινυλίου του Quadrophenia, των αγαπημένων μου Who, επί παραδείγματι; Ή έστω με την κασετίνα με τα δισκάκια των Beatles σε μονοφωνική έκδοση; Τα κάθε λογής i είναι βολικά μόνο στις μετακινήσεις.

    Ποιο σου έχει φανεί πολύ χρήσιμο και δεν το αποχωρίζεσαι;

    Το κινητό μου βέβαια, από την εταιρεία του μακαρίτη φραγκοφονιά αμερικανού πατεντάκια, που το έχω μετατρέψει σε κινητό γραφείο. Έχω φορτωμένα ακόμα και τα σενάριά μου.

    Μία πρόσφατη έρευνα έδειξε πως μόλις το 50 και κάτι τοις εκατό από τους ‘Ελληνες έχουν πιάσει στα χέρια τους υπολογιστή, ένα από τα χαμηλώτερα ποσοστά στην Ευρώπη. Πιστεύεις πως δυσκολεύεται ο έλληνας με την τεχνολογία;

    Ναι, γιατί πρέπει να την πληρώσει. Άμα του τη δίνανε τζάμπα δε θα δυσκολευότανε καθόλου. Σε δύο χρόνια το ποσοστό αυτό θα έχει ανέβει ραγδαία. Το διαδίκτυο είναι η μεγαλύτερη εφεύρεση της εποχής μας, και η επίδρασή της στην καθημερινότητά μας θα είναι πολύ πιο δραστική στο άμεσο μέλλον.

    Και πόσο εφικτό πιστεύεις πως είναι τελικά η εφαρμοφή GPS στον γάιδαρο;

    Τα πάντα γίνονται. Εκτός απ’ του σπανού τα γένια. Ετοιμαστείτε για εφαρμογές: angry sheep, wild donkey, για αυτόματο υπολογισμό γιδοπροβάτων, ξέρεις θα βάζεις το κινητό μπροστά, θα τα σκανάρει και θα μετράει αν είναι όλα σωστά. Εξ’ άλλου το gps λειτουργεί ανεξαρτήτως οχήματος. Ακόμα και σε φουρκόνι*!

    *τρίκυκλο μεταποιημένο όχημα, με κουβούκλιο κουκούλα πράσινου χρώματος με στάμπα συνήθως «θερμοσίφωνες Soulis», χρησιμοποιούμενο σε μεταφοραί και μετακομίσεις.

    Related Articles

    Stay Connected

    45,800ΥποστηρικτέςΚάντε Like
    6,126ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
    14,900ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής


    Latest Articles