Το 2023 παρατηρήθηκε μείωση στις πωλήσεις των tablet παγκοσμίως. Συγκριτικά με το 2022, οι διαθέσιμες πληροφορίες από την εταιρεία ερευνών Canalys φανερώνουν μια πτώση περίπου στο 10%. Συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια ολόκληρου του έτους, πωλήθηκαν 135,3 εκατομμύρια tablet, με την Apple να συνεχίζει να κατέχει την πρώτη θέση, με ένα μερίδιο αγοράς 40% από τις 54 εκατομμύρια αποστολές της.
Το μερίδιο αγοράς της εταιρείας με έδρα το Cupertino παρέμεινε σχεδόν σταθερό συγκρινόμενο με το 2022, όταν είχε το 40,4% του συνολικού μεριδίου. Επίσης, η Samsung διατήρησε παρόμοια επίπεδα, κατατάσσοντας την ως τη δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία στην κατηγορία των tablets σύμφωνα με την Canalys, με 25,6 εκατομμύρια αποστολές πέρυσι, που αντιστοιχούν στο 19% της συνολικής αγοράς (σε σύγκριση με το 19,3% του προηγούμενου έτους).
Στην τρίτη θέση βρίσκεται η Lenovo με 9,3 εκατομμύρια πωλήσεις και ένα μερίδιο αγοράς που αντιστοιχεί στο 6,9%, σε σύγκριση με το 7,7% του 2022. Ακολουθούν η Huawei με 8,3 εκατομμύρια αποστολές και μερίδιο αγοράς 6,1%, και η Amazon με 7,7 εκατομμύρια πωλήσεις και μερίδιο αγοράς μόλις 5,8%. Σημειώνεται ότι η Amazon είχε τη μεγαλύτερη πτώση στο μερίδιο αγοράς, με 9,1% το 2022, ενώ η Huawei ήταν η μόνη εταιρεία στην πρώτη πεντάδα που είδε ανάπτυξη σε όλα τα επίπεδα – από 4,2% της αγοράς το 2022.
Κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2023, η Huawei πήρε την τρίτη θέση από τη Lenovo. Η Apple είχε shipments που άγγιξαν τις 14,8 εκατομμύρια συσκευές από Οκτώβριο έως Δεκέμβριο, κατέχοντας ένα μερίδιο αγοράς 39,2%, ακολουθούμενη από τη Samsung με 6,8 εκατομμύρια αποστολές και μερίδιο αγοράς 18%. Η Huawei πούλησε 2,8 εκατομμύρια μονάδες και η Lenovo 2,6 εκατομμύρια, ενώ η Amazon έκλεισε την πεντάδα με 2 εκατομμύρια.
Σε σύγκριση με το τέταρτο τρίμηνο του 2022, μόνο η Huawei και η Lenovo σημείωσαν ανάπτυξη – 95,4% και 14,9% αντίστοιχα. Οι πωλήσεις της Apple μειώθηκαν κατά 24%, της Samsung κατά 10% και της Amazon κατά 43,9%. Η συνολική αγορά tablet σημείωσε μείωση 11% στις πωλήσεις, φτάνοντας τα 37,8 εκατομμύρια μονάδες. Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι οι χώρες που εμφάνισαν τη μεγαλύτερη άνοδο ήταν η Κίνα και η Ινδία.