21 C
Athens
Τρίτη, 23 Απριλίου, 2024
More

    Οι «Πυρπολητές» των Κεραιών: Η συνομωσίολογια για το 5G, η άγνοια και η “μικροπολιτική” στέλνουν στην “πυρά” τις Κεραίες Κινητής Τηλεφωνίας

    Την ίδια ώρα που κάθε κάτοικος της Κύπρου δικαιούται να απαιτεί και να απολαμβάνει υπηρεσίες επικοινωνίας σύγχρονες, προσιτές και ασφαλείς, παρατηρείται μια τεράστια δυσπιστία / «τεχνοφοβία» όσον αφορά την Κινητή Τηλεφωνία. «Επαγγελματίες» τρομολάγνοι και «κομματικοί υπηρέτες» της μικροπολιτικής, εκμεταλλευόμενοι την άγνοια πολλών ανθρώπων, καλλιεργούν υπερβολές, αβάσιμες ανησυχίες και με θεωρίες συνομωσίας σπέρνουν τον πανικό στους πολίτες. Ηθελημένα ή άθελα τους, οδηγούν πολίτες ακόμη και σε ακραίες εγκληματικές συμπεριφορές. Ειδικότερα την περίοδο αυτή, όπου ο δικαιολογημένος φόβος των ανθρώπων από τον θανατηφόρο ϊο, χρησιμοποιείται ως υπόβαθρο, στην άγνοια και στην συνωμοσιολογία, για να περάσει το επικοινωνιακό μήνυμα ότι οι «Κεραίες Κινητής Τηλεφωνίας», το «5G και ο Κορωνοϊός» είναι αιτία και αποτέλεσμα αντίστοιχα.

    Συνέχεια των πιο πάνω προσεγγίσεων είναι η χθεσινή αλλά και η προ δεκαπενθημέρου εγκληματική ενέργεια άγνωστων, οι οποίοι έβαλαν φωτιά σε κεραίες της Αρχής Τηλεπικοινωνιών Κύπρου στην Λεμεσό, με αποτέλεσμα να αποκοπεί προσωρινά η παροχή υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας και να τεθεί σε κίνδυνο η ζωή, η υγεία ευπαθών ομάδων, αλλά και γενικότερα η ομαλή ζωή των πολιτών που κατοικούν στην συγκεκριμένη περιοχή.

    Απέναντι στη μικροπολιτική και το σκοταδισμό, ο ιδανικότερος τρόπος προστασίας του πολίτη, πέραν των ελεγκτικών και ρυθμιστικών ενεργειών, είναι η επιστημονικά ορθή, συγκροτημένη και αντικειμενική ενημέρωση του, η οποία μπορεί να αποτελέσει το “κλειδί” για την αλλαγή της κατάστασης αυτής.

    Μόνο με τη δημιουργία σωστά ενημερωμένων πολιτών καταπολεμάται η τεχνοφοβία και η δυσπιστία. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό, όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς να μεταφέρουν σωστά στον κόσμο τα επιστημονικά δεδομένα. Γι’ αυτό και όλοι οι εμπλεκόμενοι (κράτος, εταιρείες κινητής, ρυθμιστικές αρχές, ανεξάρτητοι φορείς και  Media) φέρουν το δικό τους μερίδιο ευθύνης.

    Προκειμένου λοιπόν να αποκτήσει ο πολίτης τη δυνατότητα για ολοκληρωμένη και αντικειμενική πληροφόρηση, είναι αναγκαία η σχεδίαση και υλοποίηση ενός συστηματικού και πολυ-επίπεδου προγράμματος ενημέρωσης των πολιτών με την αρωγό υποστήριξη της πολιτείας, το οποίο θα περιλαμβάνει στοχευμένες εκδηλώσεις ενημέρωσης με επισκέψεις σε σχολεία και συλλόγους γονέων, οι οποίες θα βασίζονται σε ένα απλό τρίπτυχο “Ενημέρωση – Έλεγχος – Διαφάνεια”.

    Παράλληλα, θα πρέπει να δημιουργηθεί ένα κεντρικό διαδικτυακό σημείο παροχής πληροφοριών για τα θέματα των κεραιών κινητής τηλεφωνίας , το οποίο μπορεί με αμεροληψία και διαφάνεια να παρέχει εκτενή γνώση και ορθή πληροφόρηση στους πολίτες.

    Η εμπειρία από άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης δείχνει ότι βασικό συστατικό για το χτίσιμο εμπιστοσύνης (building trust) στον τομέα των τηλεπικοινωνιών, είναι η εποικοδομητική και αντικειμενική επικοινωνία.

    Related Articles

    Stay Connected

    45,800ΥποστηρικτέςΚάντε Like
    6,126ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
    14,900ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής


    Latest Articles