BREAKING

1

Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή: Οι Κύπριοι καταναλωτές να γνωρίζουν και να διεκδικούν τα δικαιώματα τους

Ευκαιρία για την ανάδειξη των δικαιωμάτων των καταναλωτών, αποτελεί η σημερινή μέρα που καθιερώθηκε και γιορτάζεται ως η Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή. Η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή παροτρύνει τους Κύπριους καταναλωτές να γνωρίζουν και να διεκδικούν τα δικαιώματα τους. Στο πλαίσιο αυτό και επ’ ευκαιρία της σημερινής ημέρας, παρατίθενται πιο κάτω κάποια βασικά δικαιώματα, που κάθε καταναλωτής πρέπει να γνωρίζει.

Εγγυήσεις

  • Όταν αγοράζετε καινούρια προϊόντα, είτε από κατάστημα είτε ηλεκτρονικά, δικαιούστε, ελάχιστη νόμιμη εγγύηση διάρκειας δύο ετών χωρίς επιπλέον κόστος.
  • Εάν το προϊόν που αγοράσατε αποδειχτεί ελαττωματικό ή δεν ταιριάζει στις προδιαγραφές της διαφήμισής του, δικαιούστε δωρεάν επισκευή ή αντικατάσταση των αγαθών και, εάν αυτό δεν είναι δυνατό, μείωση της αξίας των αγαθών ή υπαναχώρηση από τη σύμβαση.

Πληροφορίες που πρέπει να παρέχονται στους καταναλωτές

  • Πριν δεσμευτείτε να αγοράσετε ένα προϊόν ή υπηρεσία, ο πωλητής/έμπορος οφείλει να σας παρέχει ορισμένες βασικές πληροφορίες με απλό και κατανοητό τρόπο.
  • Μεταξύ άλλων, ο πωλητής/έμπορος οφείλει να σας ενημερώσει για τα κύρια χαρακτηριστικά του προϊόντος/υπηρεσίας, τη συνολική τιμή, τους όρους πληρωμής και παράδοσης, την προθεσμία παράδοσης, τη διάρκεια της σύμβασης, την πολιτική που εφαρμόζει για την αντιμετώπιση παραπόνων, καθώς και να σας υπενθυμίσει την ύπαρξη νόμιμης εγγύησης.

Αγορές από το διαδίκτυο ή εκτός καταστήματος

  • Αν αγοράσετε ένα προϊόν εξ αποστάσεως (πχ. από το διαδίκτυο) ή εκτός καταστήματος (πχ. πωλήσεις πόρτα-πόρτα), έχετε δικαίωμα υπαναχώρησης εντός 14 ημερών. Μπορείτε να ακυρώσετε την παραγγελία σας για οποιονδήποτε λόγο εντός αυτού του χρονικού διαστήματος - έστω κι αν αλλάξατε γνώμη.
  • Αντίθετα, αν αγοράσετε προϊόντα από κατάστημα, βάσει της ευρωπαϊκής νομοθεσίας δεν έχετε νόμιμο δικαίωμα να επιστρέψετε τα προϊόντα. Ωστόσο, πολλά καταστήματα παρέχουν οικειοθελώς στους καταναλωτές το δικαίωμα επιστροφής ή αλλαγής προϊόντων εντός συγκεκριμένης προθεσμίας. Ζητήστε να ενημερωθείτε για την πολιτική επιστροφών που εφαρμόζει το κάθε κατάστημα.

Διαφημίσεις και αθέμιτες εμπορικές πρακτικές

•      Η νομοθεσία απαγορεύει τις παραπλανητικές και επιθετικές εμπορικές πρακτικές και σας προστατεύει από αυτές. Έχετε δικαίωμα σε αξιόπιστες διαφημίσεις και ακριβείς πληροφορίες.

1 Comment

  • Εβρος Μιχαήλ
    18 Μαρτίου 2019 at 17:41

    Θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας μια εμπειρία απατεωνιάς που βίωσα σε σχέση με μια χλιδάτη αγορά μου.
    Αρχές του Ετου 2012 Ανακοινώνεται επίσημα ότι σύντομα θα υποστηρίζεται στην Κύπρο συνδέσεις ιντερνετ σε 4G (ή αλλιώς LTE). Με κριτήριο αυτήν την ανακοίνωση μεταβαίνω ton Μάιο του 2012, στο κατάστημα ΣΤΕΦΑΝΗΣ (STEPHANIS) στη Λεμεσό και αγόρασα το τελευταίο μοντέλο του IPAD 3, 64 GB (μοντέλο Α1430, S/N DYTHLRNPDVGJ), για την τιμή των €800. Το συγκεκριμένο μοντέλο το διαφήμιζαν ότι υποστήριζε συνδέσεις 4G στο ίντερνετ και αυτό το κριτήριο ήταν το μοναδικό ζητούμενο στην επιλογή της αγοράς μου.

    Ετος 2015. Υποστηρίζεται πλέον επίσημα το 4G από τους κυπριακούς πάροχους.
    Μετά από αμέτρητες προσπάθειες να λάβω σύνδεση 4G και αφού μετέβηκα επανηλειμμένα στα κατάστημα από το οποίο το αγόρασα και συνομίλησα με διάφορους υπεύθυνους (και αντάλλαξα και ηλεκτρονικά μηνύματα) στο τέλος μου ανακοίνωσαν ότι το μοντέλο το οποίο αγόρασα υποστήριζε τις συνδέσεις 4G μόνο … στην Αμερική και Καναδά. Συνεπώς δεν ήταν σε θέση να μου προσφέρουν οτιδήποτε άλλο και κοινώς με ξαποστείλανε.
    Ακολούθως αρχίζω επαφές με την Κυβερνητική Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή στην Πάφο όπου μου λέχθηκε (τόνιστηκε) πάρα πολλές φορές από τον λειτουργό με τον οποίο μιλούσα ότι αν είχα έστω και ένα διαφημιστικό της τότε εποχής (2012) τότε θα είχαμε «καθαρό έδαφος» να κυνηγήσουμε και επισήμως την υπόθεση.
    Όταν αναπάντεχα βρήκα το τιμολόγιο αγοράς του IPAD όπου έγραφε ξεκάθαρα πάνω στο ίδιο το τιμολόγιο την δυνατότητα σύνδεσης σε ταχύτητες LTE το παρουσίασα αμέσως στον εν λόγω λειτουργό. Η απάντηση του ήταν ΑΠΛΗ, ΛΑΚΩΝΙΚΗ και ΞΕΚΑΘΑΡΗ. «Δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτε», χωρίς να μου δώσει οποιεςδήποτε άλλες εξηγήσεις!!!

    Αυτά εν ολίγοις. Ελπίζω να δημοσιεύσετε την δική μου εμπειρία.

    Φιλικά

    Εβρος Μιχαήλ
    evrosmic@hotmail.com
    Pafos