Παρά το γεγονός ότι οι περισσότεροι δεν το θυμούνται, η Microsoft υπήρξε πρωτοπόρος στην τεχνολογία των tablet, λανσάροντας το πρώτο tablet PC το 2002. Όμως, η συσκευή δεν πέτυχε εμπορικά. Σε αντίθεση με το iPad της Apple το 2010, που σημείωσε τεράστια επιτυχία, το tablet της Microsoft ήταν πολύ μπροστά από την εποχή του, όταν το κοινό δεν ήταν ακόμα εξοικειωμένο με τις οθόνες αφής. Η τιμή του ήταν υψηλή και η χρήση της τεχνολογίας του ήταν περιορισμένη, κυρίως για στρατιωτικούς και όχι για καθημερινούς καταναλωτές.
Ας δούμε, στη συνέχεια, τους λόγους που συνέβαλαν στην εμπορική αποτυχία του tablet
Ένα σημαντικό πρόβλημα ήταν η έλλειψη συνεννόησης στην ομάδα της Microsoft που ανέπτυξε το tablet. Ο επικεφαλής εστίαζε περισσότερο στα οικονομικά οφέλη παρά στην ποιότητα και την καινοτομία, με αποτέλεσμα η συσκευή να μην ικανοποιεί τις ανάγκες της αγοράς. Αντίθετα, ο Steve Jobs της Apple εστίασε στην ποιότητα και την καινοτομία, παρακινώντας την ομάδα του με το όραμα να αλλάξουν τον κόσμο, κάτι που οδήγησε στην επιτυχημένη κυκλοφορία του iPad.
Επιπλέον, το μάρκετινγκ έπαιξε σημαντικό ρόλο. Ο Bill Gates κατά την παρουσίαση του tablet του στάθηκε πίσω από ένα βάθρο, διαβάζοντας από σημειώσεις, κάτι που περιόριζε την επικοινωνία του με το κοινό. Ο Jobs από την άλλη, χρησιμοποιούσε προσωπικές ιστορίες και οπτικά μέσα για να εμπλέξει τους θεατές. Η απλότητα και η σαφήνεια στην παρουσίασή του έκαναν τη διαφορά, χτίζοντας εμπιστοσύνη με το κοινό.
Από την εμπειρία αυτή, η Microsoft πήρε μαθήματα που την οδήγησαν τελικά να βελτιώσει τα προϊόντα της και να επιστρέψει επιτυχώς στην αγορά tablet, ανταγωνιζόμενη πλέον ισότιμα την Apple. Η περίπτωση αυτή τονίζει τη σημασία του σωστού timing, της ποιότητας στην καινοτομία και της αποτελεσματικής επικοινωνίας με το κοινό.