BREAKING

2

Πόσο εύκολο είναι να γίνεις ψώνιο στο Ελληνικό διαδίκτυο; (άποψη)

Πριν κάμποσο καιρό, σας είχαμε γράψει για την διαφορά του copy και του clopy. Αυτή τη λεπτή γραμμή που, ένας στοιχειώδης επαγγελματικός και προσωπικός εγωισμός, δεν σου επιτρέπει να ξεπεράσεις. Αν φυσικά τον διαθέτεις.

Η αναφορά μας έγινε γιατί πολύ συχνά παρατηρούμε στο Ελληνικό διαδίκτυο, όχι μόνο να αντιγράφονται ειδήσεις, αλλά να κοπιάρονται ολόκληρα κείμενα, από το ένα site στο άλλο, πράγμα το οποίο πολλές φορές είναι κωμικό, αλλά και απαράδεκτο, καθ’ όσον δεν μπορείς να βάζεις το όνομά σου στο πνευματικό πόνημα κάποιου άλλου. Άσε που εκτίθεσαι γιατί αρκετοί άνθρωποι επιλέγουν να γράφουν με πιο προσωπικό τρόπο και αυτό φαίνεται στο κείμενο.

Από την άλλη, ας είμαστε σοβαροί. Η Ελληνική αγορά τεχνολογίας και όχι μόνο, είναι ο τελευταίος τροχός της αμάξης. Η Ελληνική αγορά δε βγάζει πολλές ειδήσεις για καταναλωτές, ούτε σκάνδαλα ιδιαίτερα. Κάτι λοιπόν που κάνουν όσοι παροικούν την Ιερουσαλήμ της τεχνολογίας για καταναλωτές στην Ελλάδα, είναι να ενημερώνονται από ξένα sites που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή ενημέρωσης από τις Αμερικανικές εταιρείες και να «φιλτράρουν» τα νέα που είναι ενδιαφέροντα ή υποψιάζονται ότι ενδιαφέρουν ή θα ενδιαφέρουν και τους Έλληνες καταναλωτές.

Είναι πολλά τα sites στο Ελληνικό διαδίκτυο που κάνουν αυτή τη δουλειά τίμια, όμορφα και προσφέρουν και μία οπτική σε αυτά τα πράγματα που πολλές φορές είναι πιο ενδιαφέρουσα και από την ίδια την είδηση.

Είναι πολύ περισσότερα, όμως, τα sites στο Ελληνικό διαδίκτυο που κάνουν το αυτονόητο. Μεταφράζουν και στην καλύτερη περίπτωση, αποδίδουν την είδηση, έτσι όπως είναι. Το πώς θα χειριστεί κάποιος την είδηση, είναι δικαίωμά του και κρίνεται από τους αναγνώστες του.

Κανένας όμως, εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων στην Ελλάδα, δεν μπορεί να ισχυριστεί πως βγάζει αποκλειστικότητες. Μία από αυτές τις εξαιρέσεις, είναι ο Άγγελος Σφακιανάκης, στο digitallife.gr. Και δεν είναι ο μόνος.

Είναι ανόητο, όμως, να ισχυρίζεται κάποιος άλλος, που το μόνο που κάνει είναι να μεταφράζει ή να αποδίδει ειδήσεις, ότι έχει αποκλειστικότητες. Φίλοι, συνάδελφοι; Σε εσάς μιλάω που γράφετε στο Ελληνικό διαδίκτυο, όπως κι εμείς. Είναι εντελώς διαφορετικό να δημιουργείς ειδήσεις και εντελώς διαφορετικό να αποδίδεις τις ειδήσεις. Ας αποδεχτούμε οι περισσότεροι τον ρόλο μας και ας μην γινόμαστε ψώνια, περισσότερο απ’ όσο μας αρμόζει. Αποδίδουμε ειδήσεις. Όταν θα φτάσουμε στο σημείο να τις δημιουργούμε, τότε θα μπορούμε να γινόμαστε icons. Μέχρι τότε, ας φροντίσουμε να γινόμαστε καλύτεροι και να κρατάμε χαμηλό προφίλ, όπως και οι περισσότεροι σοβαροί άνθρωποι που κάνουν τη δουλειά τους, πολύ καλύτερα και από εμάς.

Φιλική αναφορά στον Vananiadis και τη «σπόντα» του στο twitter ότι το digitallife.gr είναι το online backup των ειδήσεων του TechGear. #foul

 

2 Comments

  • 30 Μαρτίου 2012 at 18:19

    Συνήθως άρθρα δημιουργείς. Αν δημιουργήσεις ειδήσεις ή σε «παίζουν» σε αυτές, συνήθως δεν είναι για καλό :)

    Πέρα από την πλάκα, οι ειδήσεις συνήθως αναμεταδίδονται είτε από πρακτορεία τύπου, είτε από εταιρικά δελτία τύπου.
    Λιγοστά είναι τα πρωτότυπα άρθρα στο Ελληνικό web. Εκεί που βγήκαν τα blogs με το σκεπτικό πως θα εκφράζουν από αυτά τις προσωπικές τους απόψεις οι ιδιοκτήτες τους, κατέληξαν να γίνουν μέσα αναμετάδοσης. Πολλές φορές μάλιστα η διαδικασία γίνετε αυτοματοποιημένα. Υπάρχει και θρησκεία του copy paste ( http://www.24h.gr/section/media/copy-paste-einai-thriskeia ) και μάλλον στην χώρα μας οι περισσότεροι webmasters, είναι φανατικοί πιστοί της. Ας όψονται το adsense και τα υπόλοιπα διαφημιστικά δίκτυα…

  • 30 Μαρτίου 2012 at 15:05

    Επιτέλους να μπουν τα πράγματα σε μια σωστή σειρά ! Πολύ ωραίο άρθρο