Η νέα πλατφόρμα που, ενώ είναι ακόμα σε beta φάση, έχει αρχίσει να αποκτά δυναμική με τους δημοσιογράφους και τους φανατικούς της ενημέρωσης, λέγεται Post και έχει ήδη μια λίστα αναμονής που μετράει περισσότερους από 125.000 χρήστες που συμμετέχουν στην beta!
Καθώς πολλοί διάσημοι και high-profile χρήστες ξεκίνησαν να αποχωρούν δημόσια από το Twitter σε διαμαρτυρία για τις ανακοινώσεις του Elon Musk (μετά την εξαγορά που του κόστισε $44 δις και συνεχίζει να του κοστίζει, ειδικά αν πιστέψουμε τις διαρροές), το πρώτο μέσο που εμφανίστηκε να αποκτά δυναμική ήταν το Mastodon (γράψαμε σχετικά με αυτό εδώ) που φαίνεται σαν μια πρώτη «όαση» στην μεταφορική έρημο που αφήνει πίσω του το Twitter του Musk. Αλλά ακόμα και αυτό δεν κατάφερε να γλιτώσει από τη γκρίνια του «ξεβολέματος» των χρηστών, γεγονός που δημιούργησε μια ευκαιρία για μια ακόμα πλατφόρμα, που ακόμα είναι σε beta, να αρχίζει να αποκτά δημοτικότητα: κυρίες και κύριοι, σας παρουσιάζουμε το Post.
Το Mastodon «τσίμπησε» μια απότομη αύξηση σε ζήτηση και χρήστες τις πρώτες 8 ημέρες όπου ανακοινώθηκε η εξαγορά του Twitter από τον Musk, προσθέτοντας επιπλέον 325.000 downloads από τα App Store και Google Play σε όλο τον κόσμο, φτάνοντας αισίως να ξεπερνάει τα 4.5 εκατ. χρήστες ανά τον κόσμο. Αλλά ο ενθουσιασμός γύρω από την πλατφόρμα έπιασε «ταβάνι» καθώς οι νέοι χρήστες ανακάλυπταν ότι η πλατφόρμα πολλαπλών servers δεν είχε το ίδιο UI με το Twitter και είχε δυσκολίες στο να αναπαράγουν το ψηφιακό τους περιβάλλον/ κοινωνικό κύκλο.
Τώρα λοιπόν εμφανίζεται το Post, μια πλατφόρμα που στοχεύει στο πλέον «ειδησεογραφικό» – ενημερωτικό μέρος των χρηστών του Twitter, εστιάζοντας στο «καθαρό interface». Προς το παρόν η πλατφόρμα είναι στο beta στάδιο του development και δεν έχει αποκαλύψει πόσους χρήστες έχει ήδη εγγεγραμμένους. Ωστόσο, η λίστα αναμονής της ξεπερνά τις 125.000 αιτήσεις, σύμφωνα με το Axios.
Τόσο το Post όσο και το Mastodon έχουν πολύ δρόμο ακόμα να καλύψουν, προτού καταφέρουν πραγματικά να ανταγωνιστούν ή να απειλήσουν το Twitter, το οποίο σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιεύει το B’ τετράμηνο του 2022 είχε 230 εκατομμύρια ημερήσιους χρήστες. Ο Musk έχει κατά καιρούς αναφέρει πολλαπλές μεμονωμένες αυξήσεις των χρηστών, καθώς η εταιρεία που φαίνεται να έχει χάσει πολλά από τα βασικά της στελέχη, δεν φαίνεται να έχει επηρεαστεί (ακόμα) αρνητικά.
Ήδη από την δοκιμαστική του φάση το Post προσέλκυσε την προσοχή δημοσιογράφων και φανατικών των ειδήσεων κάθε είδους – το βασικό κοινό το οποίο στοχεύει να υπηρετήσει η εφαρμογή, τόσο σε διαφημιστικό επίπεδο όσο και σε επίπεδο περιεχομένου. Μέρος του concept του Post είναι και η χρήση των λεγόμενων micropayments (ένα χαρακτηριστικό που το Twitter δεν έχει κάνει ακόμα διαθέσιμο) ώστε να ανταμείβει τους χρήστες που δημιουργούν ελκυστικό υλικό και να μπορούν να έχουν κέρδος και τα μέσα που παράγουν ειδησιογραφία.
Εδώ όλα όσα πρέπει να ξέρετε για το Post.
Σε τι διαφέρει από το Twitter;
- Το Post επιτρέπει στους χρήστες να γράφουν χωρίς περιορισμούς (το Twitter επιτρέπει μέχρι 280 χαρακτήρες)
- Θα προσφέρει «μεμονωμένα άρθρα από υψηλής ποιότητας ειδησιογραφικές πηγές ώστε να μπορείτε να έχετε πρόσβαση σε πολλαπλές προοπτικές, όχι μόνο αυτές στις οποίες έχετε συνδρομή» όπως λένε και οι ίδιοι οι άνθρωποι του
- Θα επιτρέπει επίσης τα tips για τους creators που δημιουργούν περιεχόμενο με απήχηση, ώστε να τους δίνει κίνητρο για να συνεχίσουν
Πέρα από τα παραπάνω, το Post μοιράζεται πολλά κοινά features με τις υφιστάμενες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης: οι χρήστες μπορούν να σχολιάζουν, να κάνουν like ή και re-post κτλ. Αν κι ο Musk είχε αναφέρει την πιθανότητα ενσωμάτωσης μηχανισμού πληρωμών στο Twitter, ακόμα δεν έχει υλοποιηθεί κάτι και δεν υπάρχουν υπόνοιες ότι συμπεριλαμβάνεται στα άμεσα σχέδια.
Ποια είναι η θέση του Post σχετικά με τον έλεγχο του περιεχομένου και την λογοκρισία;
Όσο ο Musk ακόμα προσπαθεί να ξεδιαλύνει τα σχέδια του Twitter σχετικά με το πώς θα μπορεί να ελέγχει το περιεχόμενο της πλατφόρμας – οι τελευταίες διαρροές αναφέρουν ότι λέει στα στελέχη ότι ο ίδιος θα έχει την τελική απόφαση ενώ μειώνονται οι θέσεις εργασίας στο τμήμα του moderation και οι απολύσεις συνεχίζονται – οι σχετικές ανακοινώσεις του Post ακολουθούν μια συγκεκριμένη, βασική αρχή:
«Πιστεύουμε ότι όλοι οι άνθρωποι δημιουργούνται ίσοι, προικισμένοι με αναφαίρετα δικαιώματα στα οποία περιλαμβάνονται το δικαίωμα στη ζωή, την ελευθερία και την επιδίωξη της ευτυχίας, ανεξαρτήτως του φύλου, της θρησκείας, της εθνικής τους ταυτότητας, της φυλής, του σεξουαλικού τους προσανατολισμού, της περιουσίας ή των πεποιθήσεών τους» γράφει ο Bardin. «Αν δεν συμφωνείτε με αυτές τις αρχές, τότε το Post δεν είναι για εσάς.»
Προσθέτει οτι το Post σχεδιάστηκε για να δώσει «φωνή» σε μια «σιωπηρή πλειοψηφία: υπάρχουν ήδη αρκετές πλατφόρμες για εξτρεμιστές και δεν μπορούμε να τους παραδώσουμε τόσο εύκολα το βήμα.» Το πώς θα το καταφέρει αυτό το Post είναι ακόμα υπό συζήτηση, αν και ο Bardin υπονοεί ότι το σύστημα moderation της πλατφόρμας ενδέχεται να βασίζεται στην συμμετοχή της ίδιας της κοινότητας.
«Πιστεύουμε στην ελευθερία του λόγου και θα σταθούμε απέναντι σε κάθε κυβερνητική προσπάθεια λογοκρισίας στην πλατφόρμα μας, αλλά έχουμε και κανόνες τους οποίους σκοπεύουμε να εφαρμόζουμε και να τηρούμε με προσήλωση μέσα από τις διαδικασίες του content moderation, με την βοήθεια της κοινότητάς μας.»
Τι είναι εν τέλει το Post;
Ιδρύθηκε από τον πρώην διευθύνοντα σύμβουλο της Waze, Noam Bardin, στις αρχές του έτους και το Post επιδιώκει να δημιουργήσει ένα «χωνευτήρι» πολλαπλών προοπτικών, απόψεων και ειδήσεων που θα εμπνέουν «ουσιώδεις συζητήσεις με φίλους, αγνώστους, ειδικούς και ηγέτες».
Στον ιστότοπο της πλατφόρμας η περιγραφή της περιλαμβάνει τα παρακάτω:
«Θυμάστε όταν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ήταν διασκεδαστικά, σας παρουσίαζαν μεγάλες ιδέες και ωραίους ανθρώπους και στην πραγματικότητα σας έκαναν εξυπνότερους; Θυμάστε όταν δεν χάνατε απλά χρόνο και (τα social media) δεν σας έκαναν να θυμώσετε ή να λυπηθείτε; Όταν μπορούσατε να διαφωνήσετε με κάποιον χωρίς να σας απειλήσουν ή να σας προσβάλουν; Θέλουμε να το επαναφέρουμε αυτό με την εμπειρία που θα προσφέρει το Post».
Επιπλέον, το Post εισαγάγει μια σχετικά νέα δυνατότητα που επιτρέπει στους χρήστες να αγοράζουν μεμονωμένα άρθρα από παρόχους premium ειδήσεων που δεν έχουν ακόμη κατονομαστεί. Η Post δεν έχει αποκαλύψει πώς σκοπεύει να διανείμει αυτές τις μικροπληρωμές.
Όπως το Twitter, οι χρήστες μπορούν να σχολιάζουν, να κάνουν like, να μοιράζονται και να αναδημοσιεύουν περιεχόμενο στον λογαριασμό τους, αν και ενδέχεται να χρειαστεί λίγος χρόνος για να αποκτήσουν πρόσβαση στην πλατφόρμα: προς το παρόν το Post κυκλοφορεί σε έκδοση beta για επιλεγμένους χρήστες και δέχεται μόνο εγγραφές στη λίστα αναμονής και η ροή του δεν είναι ακόμη ορατή σε μη μέλη.
Μέχρι στιγμής, το μόνο παράδειγμα είναι η σελίδα εγγραφής στο post.news, όπου ζητούν προσωπικές πληροφορίες, συμπεριλαμβανομένου του λογαριασμού σας στο Twitter, του λογαριασμού σας στο LinkedIn και μια σύντομη περιγραφή του εαυτού σας για να εγγραφείτε στη λίστα αναμονής. Όσοι είμαστε μιας ηλικίας (γκούχου-γκούχου) ίσως φάνε flash back στα γράμματα αλυσίδα όταν διαβάσουν τον τρόπο για να επισπεύσουν την πρόσβασή τους: παραπέμποντας πέντε άτομα, χρησιμοποιώντας προσωποποιημένο σύνδεσμο για να εγγραφούν στο Post.
«Μόλις ξεκινήσαμε, οπότε μας λείπουν πολλά χαρακτηριστικά, αντιμετωπίζουμε σφάλματα και μόλις αρχίσαμε να εκπληρώνουμε το όραμά μας», αναφέρει το site της πλατφόρμας. «Παρακαλώ να είστε υπομονετικοί μαζί μας και βοηθήστε μας να χτίσουμε ένα πιο ευγενικό, πιο ενδιαφέρον μέρος που αντιπροσωπεύει τον καλύτερο εαυτό μας».