BREAKING

0

Προσοχή! Adware στο Google Play Store μεταμφιεσμένα ως εφαρμογές ποδοσφαίρου!

Πάνω στην ώρα για τα ποδοσφαιρικά τουρνουά Copa America και Euro 2016, ένα adware βρήκε το δρόμο του μέσα στο Google Play Store ώστε να επωφεληθεί από την δημοσιότητα αυτών των γεγονότων.

Όπως διαβάζουμε στο secnews.gr, η εταιρεία κυβερνο-ασφάλειας Avast σημειώνει ότι ανιχνεύθηκαν τέσσερις τέτοιες εφαρμογές, οι οποίες φαίνεται να έχουν δημιουργηθεί από το ίδιο πρόσωπο, παρόλο που ανέβηκαν στο Play Store από τέσσερις διαφορετικούς λογαριασμούς προγραμματιστών.

«Και οι τέσσερις αυτές εφαρμογές έχουν τα ίδια dex αρχεία και manifests. Κάθε όνομα προγραμματιστή έχει ανεβάσει μόνο μία εφαρμογή και δεν υπάρχουν σύνδεσμοι με καμία ιστοσελίδα του προγραμματιστή», σημειώνει ο Jan Piskacek, ερευνητής ασφαλείας της Avast.

Οι εφαρμογές είναι φθηνές απομιμήσεις του διάσημου παιχνιδιού για κινητά FIFA της EA και, σύμφωνα με το Avast, ασχολούνται περισσότερο με τη συλλογή δεδομένων των χρηστών και την επίδειξη διαφημίσεων, αντί να παρέχουν μια αξιόλογη εμπειρία gaming.

Και οι τέσσερις εφαρμογές έχουν πολύ κακές κριτικές στο Play Store και τα ονόματά τους είναι Football 2015, Football 2016 – 2025 και δύο εφαρμογές που ονομάζονται Soccer 2016. Τα εικονίδια τους φαίνονται παρακάτω.

four-soccer-apps

Ο ερευνητής ασφαλείας της Avast δοκίμασε αυτές τις εφαρμογές και αναφέρει ότι κατά τη διάρκεια της εγκατάστασής τους, όλες εμφάνιζαν την ίδια οθόνη κατά την πρώτη εκκίνηση, ζητώντας από το χρήστη να συμφωνήσει με τους όρους και την πολιτική προστασίας προσωπικών δεδομένων ενός διαφημιστικού δικτύου που ονομάζεται Airpush, Inc.

Ανεξάρτητα από το αν ο χρήστης έκανε κλικ στο OK ή Άκυρο, έβλεπε διαφημίσεις κατά τη διάρκεια των αγώνων αργότερα. Επίσης, συμφωνώντας με αυτούς τους όρους, οι εφαρμογές ξεκινούσαν να συλλέγουν δεδομένα για το χρήστη, τα οποία ανακατευθύνονται στους διακομιστές του Airpush.

Τα δεδομένα που συλλέγονται για τους χρήστες περιλαμβάνουν το αναγνωριστικό συσκευής, τη διεύθυνση IP, τον κατάλογο των εγκατεστημένων εφαρμογών στο smartphone, τα δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας, το ιστορικό περιήγησης και τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

Η Avast σημειώνει ότι όλα τα παιχνίδια είναι γεμάτα με διαφημίσεις, έχουν εξαιρετικά κακή ποιότητα και μια από αυτές είναι εντελώς άχρηστη, μιας και δε δείχνει καν τις εμφανίσεις των παικτών, οι οποίοι φαίνονται περισσότερο σαν μανεκέν.

google-adware-soccer

Κατά τη διάρκεια του πειράματος της, η Avast σημειώνει ότι οι διαφημίσεις τον περισσότερο χρόνο ανακατευθύνουν τους χρήστες ώστε να εγκαταστήσουν άλλες εφαρμογές από το Google Play Store, γεγονός που παραπέμπει στο ότι υπάρχει κάποιο δίκτυο διανομής αυτού του είδους των εφαρμογών που αποφέρει χρήματα ανά εγκατάσταση.

0 Comment