Ιδιαίτερη προσοχή χρειάζεται να επιδεικνύουν οι κύπριοι καταναλωτές, ειδικότερα αυτή την περίοδο, για τους κινδύνους που «κρύβονται» ορισμένες φορές στα «ψιλά γράμματα» και άλλοτε σε ασαφείς ή παραπλανητικούς όρους στις ηλεκτρονικές κρατήσεις διακοπών. Σε πρόσφατη έρευνα που πραγματοποίησε το Δίκτυο Ευρωπαϊκών Κέντρων Καταναλωτή με αντικείμενο το αν η αρχικά αναγραφόμενη τιμή για αεροπορικά εισιτήρια, ξενοδοχεία, ενοικιάσεις αυτοκινήτων, χρονομεριστικά μερίδια ή άλλες σχετικές υπηρεσίες αντιστοιχούσε στην τιμή που τελικά πλήρωνε ο καταναλωτής τα αποτελέσματα δεν ήταν καθόλου ενθαρρυντικά…
Όπως διαπιστώθηκε, στις 365 από τις 539 αναφορές καταναλωτών που εξετάσθηκαν, δηλαδή περίπου στο 70% αυτών, η τελική τιμή δεν αντιστοιχούσε στην αρχικά προσφερόμενη. Η πλειοψηφία των περιπτώσεων αφορούσε ηλεκτρονική κράτηση εισιτηρίων για χαμηλού κόστους αεροπορικές εταιρείες. Ειδικότερα προβλήματα: Οι καταναλωτές ανακάλυπταν μετά το τέλος της διαδικασίας κράτησης πρόσθετες επιβαρύνσεις, για τις οποίες δεν είχαν καμία ενημέρωση. Στην πλειονότητα των περιπτώσεων επρόκειτο για διαχειριστικά τέλη, επιβαρύνσεις λόγω χρήση πιστωτικής κάρτας, επιπλέον χρέωση για υπηρεσίες ηλεκτρονικού check in επιβατών ή για το check in αποσκευών, επιβαρύνσεις λόγω κράτησης συγκεκριμένης θέσης ή λόγω αλλαγής δεδομένων.