14.6 C
Athens
Τετάρτη, 6 Νοεμβρίου, 2024
More

    Social media: Πως να καταλάβεις ότι ένας λογαριασμός είναι ψεύτικος

    Η καθημερινότητά μας -καλώς ή κακώς- είναι πλέον άρρηκτα συνδεδεμένη με τα social media. Η χρήση τους διευκολύνει κατά πολύ την επικοινωνία, όμως απαιτεί και προσοχή, αφού δεν είναι λίγοι οι χρήστες κατά καιρούς που την έχουν… πατήσει. Η αναγνώριση ψεύτικων λογαριασμών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι σημαντική, προκειμένου να προστατευτούμε από απάτες, παραπληροφόρηση και ανεπιθύμητη αλληλογραφία. Κάπου εδώ, σας υπενθυμίζουμε τη σειρά ντοκιμαντέρ “Ο Απατεώνας του Tinder“, που είχαμε δει πριν από λίγο καιρό στο Netflix.

    Υπάρχουν ορισμένα κοινά χαρακτηριστικά που μπορεί να βοηθήσουν στην ανίχνευση αυτών των λογαριασμών στα social media. Δώστε προσοχή:

    Λιγοστές Πληροφορίες Προφίλ στο social media

    Ένα βασικό στοιχείο που υποδεικνύει ψεύτικο λογαριασμό είναι η έλλειψη προσωπικών πληροφοριών. Για παράδειγμα, αν το προφίλ δεν έχει φωτογραφία ή έχει μόνο μία εικόνα χαμηλής ανάλυσης, αυτό είναι ύποπτο. Αν οι πληροφορίες του προφίλ (όπως η τοποθεσία, το βιογραφικό ή οι σπουδές) είναι αόριστες ή αντιφατικές, τότε ενδέχεται να πρόκειται για ψεύτικο λογαριασμό. Ταυτόχρονα, ύποπτες είναι και οι εξαιρετικά επαγγελματικές φωτογραφίες που συχνά προέρχονται από διάσημους και εύκολα μπορεί να βρει κανείς στο Google.

    Ασυνήθιστη Δραστηριότητα

    Οι ψεύτικοι λογαριασμοί συχνά παρουσιάζουν περίεργη δραστηριότητα. Για παράδειγμα, μπορεί να κάνουν “follow” χιλιάδες άτομα, αλλά να έχουν ελάχιστους ακόλουθους. Επίσης, η δραστηριότητά τους μπορεί να είναι υπερβολική, όπως μαζικά “likes” ή σχόλια που είναι τυποποιημένα ή ακατάλληλα για το περιεχόμενο. Αυτή η ασυνεπής δραστηριότητα μπορεί να υποδεικνύει έναν bot ή έναν ψεύτικο λογαριασμό.

    Αναρτήσεις και Περιεχόμενο

    Οι ψεύτικοι λογαριασμοί συχνά δεν έχουν πολλές αναρτήσεις ή μπορεί να αναδημοσιεύουν μόνο τυποποιημένο περιεχόμενο χωρίς καμία πρωτοτυπία. Ένα παράδειγμα είναι οι λογαριασμοί που δημοσιεύουν μόνο διαφημίσεις, διαγωνισμούς ή συνδέσμους προς εξωτερικά sites. Επίσης, συχνά εμφανίζονται ως αναρτήσεις με κακό συντακτικό ή λανθασμένες μεταφράσεις, που μπορεί να προέρχονται από bot ή αλγόριθμους.

    Αίτημα Φιλίας από Άγνωστα Άτομα στα social media

    Αν λάβεις αίτημα φιλίας από κάποιον που δεν γνωρίζεις ή αν ο λογαριασμός του είναι πολύ πρόσφατος (π.χ., δημιουργήθηκε πριν από μερικές μέρες), αυτό μπορεί να αποτελεί ένδειξη ψεύτικου προφίλ. Συχνά, αυτοί οι λογαριασμοί έχουν φωτογραφίες από τράπεζες εικόνων ή κλεμμένες από άλλους χρήστες.

    Σχόλια και Μηνύματα Spam

    Οι ψεύτικοι λογαριασμοί συχνά στέλνουν μαζικά προσωπικά μηνύματα (DMs) ή αφήνουν σχόλια σε αναρτήσεις με ύποπτους συνδέσμους. Αν παρατηρήσεις λογαριασμούς που προσπαθούν να σε κατευθύνουν σε εξωτερικούς ιστότοπους, πιθανότατα πρόκειται για απάτη. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι οι λογαριασμοί που εμφανίζονται να υποστηρίζουν διαγωνισμούς στα social media ή να υπόσχονται χρήματα και δώρα αν κάνεις κλικ σε έναν σύνδεσμο. Αν οι λογαριασμοί αυτοί έχουν ασυνήθιστα μεγάλα νούμερα ακολούθων αλλά χαμηλή αλληλεπίδραση, αυτό αποτελεί ξεκάθαρο σημάδι ότι είναι ψεύτικοι.

    Γενικά, είναι καλό να είσαι προσεκτικός με λογαριασμούς που δείχνουν περίεργες δραστηριότητες και ασυνέπειες, καθώς είναι πιθανό να κρύβονται bots ή κακόβουλοι χρήστες.

    Ελένη Σαραντάκη
    Ελένη Σαραντάκη
    Η Ελένη Σαραντάκη είναι δημοσιογράφος και εκπαιδευτικός με πολυετή εμπειρία στο χώρο του τεχνολογικού και τουριστικού ρεπορτάζ. Έχει συνεργαστεί με ηλεκτρονικά και έντυπα μέσα ως αρθρογράφος, ενώ σήμερα είναι αρχισυντάκτρια του περιοδικού της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων Greek Hotelier και editor στο τεχνολογικό site Digital Life.

    Related Articles

    ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

    εισάγετε το σχόλιό σας!
    παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

    Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

    Stay Connected

    45,800ΥποστηρικτέςΚάντε Like
    6,126ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
    15,000ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής


    Latest Articles