BREAKING

0

Τα ΚΕΠ αναβαθμίζονται με νέες ψηφιακές υπηρεσίες

Τη δική του ψηφιακή θυρίδα στην οποία θα καταχωρούνται κατευθείαν ψηφιακά τα πιστοποιητικά και έγγραφα που έχει αιτηθεί από το ΚΕΠ θα μπορεί να έχει σύντομα ο πολίτης. Το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης έχει σχεδιάσει τη νέα εποχή των ΚΕΠ εμπλουτίζοντας τις υπηρεσίες τους με δυο νέους τρόπους αποστολής των εγγράφων που αιτείται ο πολίτης, με email ή μέσα από την ψηφιακή θυρίδα του.

Σύμφωνα με πληροφορίες αυτό θα γίνεται ως εξής: Μπαίνοντας στο gov.gr, θα υπάρχει επιλογή για σύνδεση ΚΕΠ, όπως υπάρχει τώρα η εξουσιοδότηση, η υπεύθυνη δήλωση και η άυλη συνταγογράφηση. Ο πολίτης θα κάνει την επιλογή και θα ταυτοποιείται με τους κωδικούς TaxisNet.

Θα επιλέγει το ΚΕΠ με το οποίο θέλει να συνδεθεί (π.χ. δεν μπορεί από Θεσσαλονίκη να ζητήσει από ΚΕΠ Συντάγματος, θα πρέπει να έχει μια χωρική λογική γιατί θα τον εξυπηρετήσει ίσως το αντίστοιχο courier) και θα ζητάει να κάνει online αίτηση έκδοσης πιστοποιητικού. Πρόκειται για μια σειρά πιστοποιητικών που δεν είναι ακόμη ώριμη η απευθείας έκδοσή τους από το gov.gr, οπότε για αυτά θα κάνει αίτηση.

Ο υπάλληλος θα παραλαμβάνει την αίτηση και θα κάνει όλες τις εσωτερικές διαδικασίες διεκπεραίωσης όπως συμβαίνει και τώρα. Πρόκειται για έγγραφα που δεν απαιτούν άλλα δικαιολογητικά ή απαιτούν δικαιολογητικά που θα αναζητούνται αυτεπαγγέλτως από τους υπαλλήλους των ΚΕΠ.

Ενδεικτικά, τέτοια πιστοποιητικά που θα μπορεί να γίνει αίτηση ηλεκτρονικά και να αποστέλλονται είτε ηλεκτρονικά είτε με ταχυδρομική υπηρεσία είναι το αντίγραφο ποινικού μητρώου, η βεβαίωση μόνιμης κατοικίας ή το πιστοποιητικό στρατολογικής κατάστασης.

Ο υπάλληλος θα το εκδίδει κατόπιν της αίτησης και μετά είτε θα το στέλνει στο email του πολίτη είτε στην ψηφιακή θυρίδα του. Η ψηφιακή θυρίδα είναι ο χώρος στον οποίο αποθηκεύονται μέσα στο gov.gr τα πιστοποιητικά την έκδοση των οποίων κάνει ο πολίτης μέσω του gov.gr. Δηλαδή, αν ο πολίτης κάνει υπεύθυνη δήλωση στο gov.gr και κάνει και μια εξουσιοδότηση, θα έχει τη δυνατότητα να δει και στη θυρίδα την υπεύθυνη δήλωση που έχει κάνει. Εκεί λοιπόν θα μπορεί να βρίσκει και το πιστοποιητικό που έχει ζητήσει από το ΚΕΠ.

Τα πιστοποιητικά που θα εκδίδονται και θα αποστέλλονται ψηφιακά είναι:

  • Έκδοση αντιγράφου ποινικού μητρώου
  • Αντίγραφο ληξιαρχικής πράξης γέννησης
  • Πιστοποιητικό εγγυτέρων συγγενών
  • Αντίγραφο ληξιαρχικής πράξης θανάτου
  • Αντίγραφο ληξιαρχικής πράξης γάμου
  • Χορήγηση βεβαίωσης μόνιμης κατοικίας
  • Χορήγηση πιστοποιητικού σπουδών πανεπιστημίου
  • Βεβαιώσεις χρόνου ασφάλισης στο ΙΚΑ
  • Μεταδημότευση συζύγων όταν ο ένας είναι ήδη δημότης
  • Μεταδημότευση ενηλίκου για την ανάκτηση της αρχικής δημοτικότητας που είχε ο ίδιος ή οι γονείς του
  • Μεταδημότευση συζύγων και τέκνων από άλλο Δήμο όταν όλα τα μέλη της οικογένειας είναι εγγεγραμμένα στον αυτό δήμο ή κοινότητα
  • Μεταδημότευση άγαμου ενηλίκου σε δημοτολόγιο δήμου ή κοινότητας εκτός του τόπου καταγωγής του ίδιου ή των γονέων του
  • Αλλαγή ονόματος στο λογαριασμό κατανάλωσης υδροληψίας
  • Τα έγγραφα μέχρι σήμερα φτάνουν δωρεάν στους πολίτες είτε μέσω ταχυδρομείου είτε με courier

Μέχρι σήμερα τα ΚΕΠ αποστέλλουν τα έγγραφα που αιτείται ο πολίτης κατόπιν ραντεβού είτε μέσω ταχυδρομείου είτε με courier. Συγκεκριμένα, το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης αποφάσισε για λόγους δημόσιας υγείας, προκειμένου να μην μετακινούνται οι πολίτες αλλά να συνεχίσουν χωρίς πρόβλημα να εξυπηρετούνται, η διανομή των εγγράφων από τα ΚΕΠ να πραγματοποιείται είτε με απλό ταχυδρομείο είτε με την υπηρεσία «Πόρτα- Πόρτα» των ΕΛΤΑ. Είναι η πρώτη φορά που ο πολίτης μπορεί να έχει μια τέτοια υπηρεσία στην πόρτα του, δωρεάν, με μια απλή αίτηση. Ο πολίτης παραλαμβάνει τα πιστοποιητικά χωρίς να χρεώνεται ο ίδιος. Στις περιπτώσεις που για την ολοκλήρωση κάποιας αίτησης απαιτούνται δικαιολογητικά, παραλαμβάνονται από το σπίτι του πολίτη με courier επίσης δωρεάν. Ο πολίτης θα χρεώνεται μόνο στις περιπτώσεις, που θέλει να αποστείλει αίτηση από το σπίτι του με τα δικαιολογητικά χωρίς προηγούμενη συνεννόηση με τα ΚΕΠ, επειδή δεν έχει αξιολογηθεί το επείγον της αίτησης.

Με εγκύκλιο που έχει στείλει ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, αρμόδιος για θέματα απλούστευσης διαδικασιών, Γιώργος Γεωργαντάς, έχει οριστεί τι θεωρείται επείγον:

  • Ότι προέκυψε μετά τις 11/3/2020
  • Αιτήματα που αφορούν σε κάλυψη οικογενειακής ή επαγγελματικής ανάγκης, π.χ. ποινικό μητρώο για διαγωνισμό και αιτήματα που αφορούν ανελαστικές προθεσμίες.
SOURCE

0 Comment