BREAKING

Telecom Times Day [email protected] MWC 2011 Overview

Τα socialphones είναι εδώ...

Το ότι τα social media έχουν αλλάξει τη φυσιογνωμία και τον τρόπο επικοινωνίας μας σήμερα, είναι γεγονός αναμφισβήτητο. Το ότι αλλάζουν όμως ΄λολο και περισσότερο τα κινητά και όχι μόνο είναι κάτι που θα δούμε όλο και πιο έντονα το επόμενο χρονικό διάστημα και σε κάθε κατηγορία gadget. Το facebook, το tweeter και τα λοιπά social media, εκτός από την αύξηση του φόρτου στην κίνηση που γονατίζει τα δίκτια (το γνωστό πρόβλημα signaling), έρχονται πλέον να καθορίσουν και το roadmap των τερματικών συκευών που θα δούμε μέσα στην τρέχουσα χρονιά από τους μεγάλους κατασκευαστές κινητών.
Αυτό που μας κάνει πάντως να απορούμε είναι το πόσο διαφορετικά βλέπουν οι κατασκευαστές το θέμα της ευχρηστίας. Το iPhone είχε ένα πλήκτρο και γνώρισε μεγάλη επιτυχία τη στιγμή που τα facebook phones ξεκινάνε με ένα επιπλέον. Το QWERTY τείνει να γίνει απαραίτητο και το HSDPA must.
Προς το παρόν δυο εταιρίες έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για την pure υποστήριξη των social media, αλλά η μια στηρίζει το μέλλον της αποκλειστικά στην κοινωνική δικτύωση (βλ. INQ Mobile), σε αντίθεση με την HTC που έχει ένα ολοκληρωμένο portfolio. Όσον αφορά τις συσκευές για την ώρα έχουν παρουιαστεί τέσσερεις αλλά ο Zuckerberg ευελπιστεί (κάτι θα ξέρει) πως μέχρι το τέλος του έτους θα έχουν διπλασιαστεί. Μπόρα είναι. Θα περάσει;

  • Mobilus in Mobilis

Μεγάλες προοπτικές στο TD-LTE

Μπορεί το TD-SCDMA να αναπτύχθηκε ως μια κινεζική homegrown τεχνολογία πριν από μερικά χρόνια, ως απάντηση τότε στο δυτικό 3G, ήτοι το WCDMA, στη σημερινή του εκδοχή όμως, το TDD (Time Division Duplex) ως TD-LTE πια αποτελεί μια παγκόσμια αναγνωρισμένη τεχνολογία, στην οποία μάλιστα όλοι οι μεγάλοι vendors βρίσκουν μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης από εδώ και πέρα. Ο λόγος, όπως τoν εξήγησαν τα στελέχη της NSN, της Ericsson και της Huawei σε αντίστοιχες συνεντεύξεις Τύπου ή media roundtables είναι απλός: σε μια εποχή που το φάσμα αποτελεί πολύτιμο πόρο, οποιοδήποτε unpaired φάσμα μπορεί να αξιοποιηθεί θα λειτουργούσε ευεργετικά στην «bandwidth hungry» βιομηχανία της κινητής τηλεφωνίας. Κάτω από αυτό το πρίσμα άλλωστε, ο CEO της NSN κ. Rajeev Suri ανέφερε σε ερώτηση του Telecom Times ότι τα TD-LTE δίκτυα μπορούν να αποκτήσουν και ευρωπαϊκή παρουσία, ειδικότερα αν αξιοποιηθεί η μπάντα των 1800MHz για αυτή τη χρήση, λειτουργώντας υποστηρικτικά στα δίκτυα των FD-LTE δικτύων των παρόχων. Μια πρώτη εξάλλου δοκιμή σε TD-LTE τεχνολογία πραγματοποιείται τις ημέρες του συνεδρίου από την NSN σε συνεργασία με τη Vodafone Ισπανίας στους χώρους του Fira de Barcelona.
Αντίστοιχη άποψη εξέφρασε και ο κ. Ulf Ewaldsson, Head of Radio & OSS της Ericsson στο «LTE roundtable» της εταιρείας, τονίζοντας ότι η απελευθέρωση φάσματος και η χρησιμοποίηση του, ειδικότερα στην μπάντα των 1800 MHz μπορεί να επιτρέψει την άνθηση του TD-LTE και επί ευρωπαίκού εδάφους. Άλλωστε συνολικά η ανάπτυξη του LTE θα βασιστεί σε όποιοδήποτε συνδυασμό φάσματος είναι διαθέσιμος ανά χώρα, οπότε και το unpaired φάσμα θα παίξει σημαντικό ρόλο προς αυτή την κατεύθυνση. Σε αρμονία με αυτές τις απόψεις ήταν και αυτή των στελεχών της Huawei στο Mobile Broadband roundtable της εταιρείας, τα οποία μάλιστα θεωρούν ότι αποτελεί δικαίωση που μια τεχνολογία που αναπτύχθηκε στην Κίνα βρίσκει παγκόσμια ανάπτυξη. Και οι τρεις εταιρείες συμφωνούν ότι το TD-LTE θα έχει αγορές-στόχους σε πρώτη φάση τη Μέση Ανατολή, την Ινδία και την Κίνα, οπότε σε μεγάλο βαθμό η επόμενη τεχνολογική «μάχη» μεταξύ τους μεταφέρεται σε αυτές τις αγορές, προκειμένου να αποκτήσουν προβάδισμα σε έργα αναφοράς.

  • MWC Today

Deutsche Telekom: «Ομοσπονδιακή» περιαγωγή

"Μπορεί να μιλάμε όση ώρα θέλετε για τις τεχνολογίες αλλά, τελικά, αυτό που θέλει ο συνδρομητής είναι μια καλή εμπειρία από τη χρήση", είπε στην αρχή της παρουσίασής του ο CTIO της Deutsche Telekom (DT), Edward Kozel για να αναλύσει αμέσως μετά τι εννοεί.
Αρχής γενομένης από το Μάρτιο και σταδιακά μέχρι τις αρχές Ιουλίου η DT θα εφαρμόσει σε όλες τις χώρες της Ε.Ε. ένα ενιαίο πρόγραμμα για την περιαγωγή δεδομένων. Ετσι, ο ταξιδιώτης θα μπορεί με 1,95 ευρώ ή 4,95 ευρώ την ημέρα να διακινεί 10 και 50 ΜΒ δεδομένων ή, αν το επιθυμεί, να επιλέξει ένα εκ πρώτης όψεως ελκυστικό πρόγραμμα που με 14,95 ευρώ δίνει απεριόριστη πρόσβαση στο διαδίκτυο από την κινητή συσκευή στο εξωτερικό για μια εβδομάδα. Κάποιες λεπτομέρειες όπως πόσο απεριόριστη θα είναι αυτή η χρήση, μένει να καθοριστούν τις επόμενες εβδομάδες, το σκεπτικό όμως αυτού του… ομοσπονδιακού προγράμματος περιαγωγής είναι πολύ απλό. Ο χρήστης -λέει η DT- επιθυμεί διαφάνεια, διαθεσιμότητα υπηρεσιών και ευκολία χρήσης. Εύκολο να το πεις, όπως έχουμε διαπιστώσει πολλάκις στο παρελθόν, δύσκολο να το κάνεις αλλά φαίνεται πως η DT κινείται με μεθοδικότητα προκειμένου να ικανοποιήσει τους συνδρομητές της.
Ο γερμανικός όμιλος πειραματίζεται σε πολλαπλά επίπεδα. Ενα επιθετικό πλάνο ανάπτυξης σημείων ασύρματης πρόσβασης, στο πλαίσιο του οποίου έχουν αναπτυχθεί σήμερα 44.000 WiFi hotspots εκτός Γερμανίας και τουλάχιστον 70.000 στο εσωτερικό της χώρας, έχει ως σκοπό να "διδάξει" τη χρήση των κινητών συσκευών. Η DT δοκιμάζει και τα NFC, το κινητό "πορτοφόλι" δηλαδή, υποσχόμενη τις πρώτες εγκατεστημένες λύσεις σε λειτουργία στο δεύτερο μισό του 2011 και "σίγουρα πριν τα Χριστούγεννα" όπως έλεγαν οι εκπρόσωποι της εταιρείας. Οσο για το LTE, ο Kozel έκανε μια… τρισδιάστατη επίδειξη με online σύνδεση από το περίπτερο στη Βαρκελόνη με τη Βόννη, προσθέτοντας πως η εταιρεία προχωρά στην ανάπτυξη ευρυζωνικών υποδομών μεγάλης χωρητικότητας σε 6 ευρωπαϊκές χώρες.
Τέλος, ο Ed. Kozel στάθηκε σε ένα ακόμα "πείραμα" του ομίλου το οποίο έχει και έντονο ελληνικό άρωμα. Πρόκειται για την εφαρμογή μιας διαφημιστικής εκστρατείας της Cosmote με την Nokia και με την υποστήριξη της Out There Media, η οποία "έτρεξε" προ μηνών με εξαιρετικά αποτελέσματα. Οπως σημείωσε o Kozel το 46% των αποδεκτών του διαφημιστικού μηνύματος έκαναν κλικ στο link, ενώ το 35% δήλωσε συμετοχή στον διαγωνισμό. "Είναι σημαντικό να έχουμε μια ενιαία πλατφόρμα σε τον κόσμο" δήλωσε ο Kozel.

Eric Schmidt: Η τεχνολογία στην υπηρεσία του λαού…

Μεγάλη είδηση δεν έβγαλε η τελευταία εμφάνιση του Eric Schmidt στο Mobile World Congress με την ιδιότητα του "τιμονιέρη" της Google, όπου και πάλι είχαμε μια επίδειξη που δεν πολυπήγε καλά, ελέω του... μποτιλιαρίσματος που είχαν δημιουργήσει στα wifi hotspots του αμφιθεάτρου οι 1.600 παρευρισκόμενοι.
Ο Eric Schmidt μίλησε περίπου σαν ένας καλός παππούς στα εγγόνια του. "Είμαι άνθρωπος της πληροφορικής, πολλά πράγματα που λέγαμε στο παρελθόν, έγιναν. Λέμε σήμερα για άλλα πράγματα που θα γίνουν και -να το ξέρετε- θα γίνουν" ήταν το κεντρικό μήνυμα των λεγομένων του. Έκανε ένα γρήγορο πέρασμα από τον εκδημοκρατισμό της τεχνολογίας, τονίζοντας πως η "τεχνολογία και οι νέες υπηρεσίες δεν είναι διαθέσιμες μόνο στην ελίτ, αλλά κυρίως στις μάζες".
Η ατάκα που δεν σταμάτησε να επαναλαμβάνει ο Schmidt καθόλη την διάρκεια της ομιλίας του ήταν "Without your permission" αναφερόμενος στα δεδομένα που μπορεί να συλλέξει και να χρησιμοποιήσει η Google. Το αποτέλεσμα όλων αυτών των δεδομένων θα είναι ένα advanced recommendation system που θα ενημερώνει μόνο του τον χρήστη για ο,τιδήποτε μπορεί να τον ενδιαφέρει. Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι η Google θα απαντάει στις ερωτήσεις μας πριν καλά καλά τις θέσουμε ή, τουλάχιστον, αυτό υπόσχεται, υπονοώντας αυτό που μπορεί να σκέφτηκε αλλά δεν ξεστόμισε ο Schmidt - τον μετασχηματισμό των υπηρεσιών της Google σε ένα "μπουκέτο" που θα μπορέσει επιτέλους να ανταγωνιστεί επάξια το Facebook υποσχόμενο τυφλή υπακοή στις προσωπικές επιλογές του χρήστη.
Ο Eric Schmidt μάς υπενθύμισε πόσο... φροντίζει η Google για τον ελεύθερό μας χρόνο, επαναλαμβάνοντας πως η εισαγωγή του Google Instant "γλίτωσε" σε κάθε αναζήτηση 3-5 δευτερόλεπτα χρόνου. Προσθέστε εδώ και τις βελτιώσεις στον αλγόριθμο του PageRank για την κατάταξη των σελίδων με βάση και την ταχύτητά τους και έχετε τη βάση της συνταγής.
Ποιο είναι όμως το πιάτο που προκύπτει με το συνδυασμό των υλικών; Η Google, λέει ο Schmidt, θέλει να παίξει ενεργό ρόλο στη δημιουργία και στην ανάπτυξη των σχέσεων μεταξύ των ανθρώπων. Στην παρουσίασή του ο (για λίγο καιρό ακόμα) επικεφαλής της Google, θυμήθηκε τον Bill Gates που πριν από 10 (σ.σ. και βάλε) χρόνια είχε περιγράψει το "Information at your fingertips", όπου ο καθένας θα έχει πρόσβαση οποιαδήποτε χρονική στιγμή και -ουσιαστικά- απ' οπουδήποτε στην πληροφορία που τον ενδιαφέρει. "Αυτό συμβαίνει ήδη σήμερα" είπε ο Schmidt δείχνοντας το smartphone που κρατούσε στα χέρια του.
Τι μας περιμένει στο καθόλου μακρινό μέλλον; Η Google, λέει ο Schmidt, θέλει να φέρει κοντά τους ανθρώπους, ακόμα και εκείνους που δεν γνωρίζονται σήμερα και μπορεί να μη γνωρίζονταν υπό άλλες συνθήκες, θέλει να μας παρουσιάσει μέρη -και τελικά- πληροφορίες που σε όχι και τόσο μακρινές περιόδους της Ιστορίας δεν ήταν προσβάσιμες στο κοινό. Εδώ, ακριβώς, έκανε την αναφορά για την τεχνολογία και την πληροφορία που θα είναι κτήμα των μαζών και όχι των εκλεκτών μιας ελίτ.

Παγκόσμια συνεργασία της Out There Media με την DT

Την παγκόσμια συνεργασία με το Deutsche Telekom Group ανακοίνωσε τη δεύτερη ημέρα του συνεδρίου η Out There Media, η βασισμένη στην Αυστρία, ελληνικών συμφερόντων ηγέτιδα εταιρεία στην αγορά του mobile advertising. Η αναφορά μάλιστα της συνεργασίας αυτής, έγινε στο περιθώριο τη συνέντευξης Τύπου του γερμανικού τηλεπικοινωνικού κολοσσού, μετά από σχετική ερώτηση του Telecom Times. Η συνεργασία αφορά όλες τις χώρες δραστηριοποίησης του Deutsche Telekom Group, μεταξύ αυτών και την πολύ ανεπτυγμένη σε mobile advertising εφαρμογές αγορά των ΗΠΑ. Αυτός άλλωστε είναι και ο λόγος που η Out There Media άνοιξε γραφείο στη Νέα Υόρκη στα μέσα Ιανουαρίου, προκειμένου να υποστηρίξει τη συνεργασία της με την T-Mobile USA με τοπική παρουσία.
Βάσει της συμφωνίας με την DT, η Out There Media θα είναι υπεύθυνη για μια μεγάλη γκάμα υπηρεσιών mobile advertising, που θα ξεκινούν από τεχνολογική υποστήριξη και operations support και θα φτάνουν μέχρι και τη διαχείριση πωλήσεων σε επιλεγμένες αγορές. Ειδικότερα, η παγκόσμια συνεργασία της Out There Media με τη DT βασίζεται στην πλατφόρμα Mobucks, που έχει σχεδιαστεί και αναπτυχθεί από την πρώτη. Ο όμιλος Deutsche Telekom έχει ήδη λανσάρει mobile advertising υπηρεσίες που βασίζονται στην εν λόγω πλατφόρμα σε δύο αγορές. Η πρώτη αφορά στη Γερμανία, όπου οι δύο εταιρείες πρόσφατα λάνσαραν το «Telekom SpecialOffers», ένα επόμενης γενιάς Opt-In-Based Mobile Advertising πρόγραμα για τους πελάτες της Telekom Deutschland, και η δεύτερη αφορά στην Ελλάδα το «COSMOTE more4u», μια παρόμοια προσφορά που επικεντρώθηκε στην Opt-In συνδρομητική βάση της Cosmote. Στη συνέντευξη Τύπου της DT μάλιστα έγινε ιδιαίτερη μνεία για τα αποτελέσματα της εν λόγω καμπάνιας, που παρουσίασε εντυπωσιακή ανταπόκριση, καθώς 46% των παραληπτών της ακολούθησαν το link και το 35% συμμετείχαν στον διαγωνισμό για ένα Nokia C3.
Επιπλέον, σημαντικές μάρκες έχουν ήδη υπογράψει προκειμένου να είναι συνεργάτες της Out There Media στις δύο αυτές αγορές, όπως η DHL (Γερμανία), Procter & Gamble, Emirates, Microsoft, NOKIA και L’ Oreal (Ελλάδα). Επίσης, τον περασμένο Οκτώβριο μεγάλα brands όπως η HSBC, η Mc Donald’s και η Unilever δέσμευσαν 4 εκατ. δολάρια για mobile advertising budget που θα υλοποιήσουν με την Out There Media. Η εταιρεία έχει ήδη διαγράψει επιτυχημένη πορεία και στην αγορά της Ασίας με 2,5 εκατ. Opt-Ins σε Μαλαισία και Φιλιππίνες (Globe και Μaxis αντίστοιχα). Η κ. Κέρστιν Τρικαλίτη, CEO της Out There Media σχολίασε σχετικά ότι «η συνεργασία με το Deutsche Telekom Group σε παγκόσμξιο επίπεδο είναι μια πολύ σημαντική στρατηγική κίνηση για εμάς και αποτελεί ένα νέο κεφάλαιο στην παγκόσμια στρατηγική επέκτασης».

PLAY: ένα showcase ανάπτυξης για τα ευρωπαϊκά δεδομένα

Παρουσιάζοντας εκληκτικούς ρυθμούς ανάπτυξης, της τάξης του 50%(!) το 2010, η PLAY, το τέταρτο δίκτυο κινητής τηλεφωνίας της Πολωνίας ξεπέρασε τα 5 εκατομμύρια πελάτες, κατακτώντας πάνω από 11% μερίδιο αγοράς στην άκρως ανταγωνιστική πολωνική αγορά κινητών υπηρεσιών.
Η εταιρεία, που ελέγχεται κατά 50,3% από την Olympia Development, συμφερόντων του επιχειρηματία Πάνου Γερμανού και κατά 49,7% από το γνωστό μας από την συμμετοχή του παλαιότερα στη Forthnet, νορβηγικό fund Novator του Θορ Μπιοργκόλφσον, ακολουθεί μια άκρως «επιθετική» πολιτική αναπτύσσοντας δίκτυο 650 ιδιόκτητων καταστημάτων (ξεπαρνάει τα 900 με τα franchise καταστήματα), ενώ επένδυσε και σε αναβάθμιση της δικτυακής της υποδομής, προχωρόντας στην ανάπτυξη HSPA + δικτύου, προκειμένου να καλύπτει το 60% της επικράτειας της Πολωνίας. Με αυτό το δίκτυο η PLAY θα παρέχει κινητές υπηρεσίες Διαδικτύου στο 80% πελατών της κατά το 2ο τρίμηνο του τρέχοντος έτους. Στο τέλος του 2010, η συνδρομητική βάση της PLAY ανήλθε σε 5.162.744 πελάτες, αυξημένη κατά 50% σε σχέση με το 2009, εκ των οποίων 2.237.684 είναι πελάτες συμβολαίου και 2.925.060 πελάτες καρτοκινητής. Στα τέλη του περασμένου έτους, 700.000 πελάτες χρησιμοποιούσαν τις PLAY on-line υπηρεσίες Internet μέσω κινητού, αριθμός που καθιστά την εταιρεία έναν από τους κορυφαίους παρόχους τέτοιων υπηρεσιών στην πολωνική αγορά. Επιπλέον, οι περισσότεροι από τους πελάτες που αποφάσισε να αλλάξουν δίκτυο πέρσι μετακινήθηκαν στην PLAY, κατατάσσοντας την πρώτη στην φορητότητα με μερίδιο 65%. Τέλος, το 2010, τα έσοδα της εταιρείας αυξήθηκαν σχεδόν κατά 50% υψηλότερα από το επίπεδο των 2 δισεκατομμυρίων PLN (περίπου 500 εκατ. ευρώ), ενώ EBITDA ανήλθαν σε 419 εκατομμύρια PLN. «Στόχος μας είναι να ισχυροποιήσουμε ακόμα περισσότερο τη θέση μας στην πολωνική αγορά το 2011», σημείωσε ο κ. Jorgen Bang-Jensen, CEO της PLAY.

WPP: Η αλεπού στο... σωστό παζάρι

Υπό το κλασικό τεχνοκεντρικό πρίσμα, η παρουσία ενός μεγαλοστελέχους του διαφημιστικού κλάδου σε ένα συνέδριο σαν το Mobile World Congress θα έφερνε στο μυαλό του μέσου ανθρώπου την παροιμία "τι γυρεύει η αλεπού στο παζάρι". Ομως το MWC δεν είναι ένα τεχνοκεντρικό συνέδριο, αλλά και αν ήθελαν ποτέ οι διοργανωτές να αποτελέσει τέτοιο, είναι πια πολύ αργά. Η περιβόητη σύγκλιση των τηλεπικοινωνιών με αυτό που ορίζουμε ως διαφημιστική επικοινωνία δεν είναι πια κάτι που συμβαίνει, αλλά κάτι που τείνει να ολοκληρωθεί. Οπότε η εμφάνιση του σερ Martin Sorrell της WPP (ενός κολοσσού της επικοινωνίας στον οποίο ανήκει και η γνωστή μας Ogilvy) στον ίδιο καναπέ όπου κάθονταν οι CEO της Ericsson και της HTC ήταν όχι απλώς επιβεβλημένη, αλλά μέρος του όλου σκεπτικού.
"Είχαμε πει στο παρελθόν πως αν τα δίκτυα και οι κατασκευαστές συσκευών δεν συνεργαστούν κάποιος θα τους αναγκάσει να το κάνουν" είπε ο Sorrell. Οπως παραδέχθηκε "είχαμε στο μυαλό μας την Google όταν το λέγαμε αυτό αλλά μας είχε διαφύγει η Apple". Μερικοί αριθμοί που παρέθεσε ο Sorrell, δείχνουν τους λόγους για τους οποίους οι δύο κλασικοί πόλοι της βιομηχανίας υποχρεώθηκαν να καθίσουν με διαθέσεις συμβιβασμού στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων. Ο τζίρος των εφαρμογών για κινητές συσκευές έφτασε το 2010 τα 15 δισ. ευρώ, ποσό εντυπωσιακό αν λάβει κανείς υπόψιν του πως μόλις 2 στις 10 εφαρμογές που "κατεβαίνουν" από τα διάφορα Application Stores διατίθενται επί πληρωμή. Και τι είναι οι εφαρμογές; "Απλώς το 'κέλυφος" που διανέμει πληροφορίες στο Internet, οι εφαρμογές δεν αντικαθιστούν το διαδίκτυο" είπε και -δυστυχώς κατά τη γνώμη μας- δεν χειροκροτήθηκε σε αυτό το σημείο της ομιλίας του. Η επέλαση των επίπεδων συσκευών με αιχμή του δόρατος το iPad έδωσε την αφορμή για να γεμίσουν σελίδες επί σελίδων (χάρτινες και ψηφιακές) για τον θάνατο του Web και τον παραγκωνισμό του Internet, αλλά μια πιο ψύχραιμη ματιά σαν αυτή του Sorrell δείχνει πως τα πράγματα δεν έχουν έτσι ακριβώς.
Ενα ακόμα ενδιαφέρον σημείο από την παρουσίαση του επικεφαλής της WPP. Οι κινητές συσκευές, όπως τις προσδιορίζουμε σήμερα, θα ξεπεράσουν σε δημοτικότητα την τηλεόραση, εκτίμησε ο Sorrell. Είναι, ίσως, μια δήλωση που ενέχει στοιχεία ρίσκου, αν λάβουμε υπόψιν πως ο ορισμός των κινητών συσκευών έχει αλλάξει τα τελευταία χρόνια, ίσως να συμβεί το ίδιο με έναν άλλο τρόπο για την τηλεόραση, ίσως, πάλι, να μιλάμε για μια άλλου είδους σύγκλιση.

Ericsson: Εντυπωσιακή αύξηση του mobile broadband

Εντυπωσικαή αύξηση της συνδρομητικής βάσης των χρηστών mobile broadband αναμέμενει η Ericsson την επόμενη τριετία. Τα στελέχη της σουηδικής εταιρείας τηλεπικονωνιακού εξοπλισμού κάνουν λόγο για 7-8 δισ. χρήστες το 2015, από 5,3 δισ. mobile broadband συνδρομητές σήμερα. Ο κύριος λόγος αύξησης της συνδρομητικής βάσης θα είναι η συνεχής αύξηση της διείσδυσης των «mobile broadband enabled» συσκευών, η οποία καθοδηγείται εώς τώρα από τα smartphones, αλλά αναμένεται να εκτιναχθεί και με την εξάπλωση της χρήσης tablets στην αγορά. Ήδη σήμερα, 400 εκατ. χρήστες smartphones και 40 εκατ. χρήστες PCs, ξεπερνούν την κίνηση που παράγουν 5 δισ. χρήστες φωνής. Μια άλλη σημαντική παράμετρος στην εκτίναξη των αριθμών των mobile broadband συνδέσεων θα είναι οι M2M (Machine to Machine) εφαρμογές που θα επιτρέψουν στις «συνδεδεμένες συσκευές» να επικοινωνούν μεταξύ τους. Χαρακτηριστική ήταν άλλωστε η αποστροφή του CEO της Ericsson, Hans Vestberg, «οτιδήποτε θα έχει όφελος από το να είναι συνδεδεμένο, θα είναι συνδεδεμένο»... Αυτό άλλωστε έρχεται να «δέσει» με το όραμα της σουηδικής εταιρείας για τη συνδεδεμένη κοινωνία (The Networked Society) που ευελπιστεί να γίνει πραγματικότητα έως το 2020. Το ένα συστατικό επιτυχίας θα είναι το mobile broadband που αναμένεται να υπάρχει σχεδόν παντού τότε και το άλλο οι λειτουργικές πλέον υποδομές cloud και η παροχή υπηρεσιών μέσα από το «σύννεφο», πεδίο που η Ericsson επιχειρεί να τοποθετηθεί έγκαιρα με την συνεργασία της με την Akamai.

Hutchison 3G – ΖΤΕ: 590% αύξηση στη χρήση δεδομένων

Βρεθήκαμε στην κοινή συνέντευξη τύπου της Hutchison 3G της της ΖΤΕ με θέμα την αναβάθμιση του δικτύου της αυστριακής εταιρείας σε HSPA+ και με επόμενο στόχο τη μετάβαση σε LTE.
Η Hutchison 3G είναι πραγματικό case study δίοτι είναι ένα σχεδόν αποκλειστικό data oriented δίκτυο. Τα νούμερα μιλάνε από μόνα τους. Μέσα στο 2010 η χρήση δεδομένων αυξήθηκε κατά 590%(!) και ακόμα πιο εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι η μέση χρήση δεδομένων ανά πελάτη φτάνει πλέον τα 428MB το μήνα. Ολα αυτά σε επίπεδο χρήσης, ενώ από πλευράς πωλήσεων το δίκτυο της Hutchison 3G επί του συνόλου των πωλήσεων συσκευών που πραγματοποιεί, το 80% είναι smartphones. Έτσι –αθροιστικά- η Hutchison 3G διακινεί περισότερο από 1 petabyte δεδομένων το μήνα.
Δεν υπήρχε λοιπόν πιο ιδανικό περιβάλλον από αυτό για να περάσει στην επόμενη γενιά ταχυτήτων. Το έργο αυτό ανέλαβε η ΖΤΕ και ήδη σε πολύ μικρό διάστημα που πραγματοποίησε την αναβάθμιση του 50% του δικτύου, ενώ μέχρι το φθινόπωρο αναμένεται να ολοκληρώσει το 100% της HSPA+ αναβάθμισης, κάτι που θα δώσει στο 95% των πελατών ταχύτητες μέχρι 42ΜΒps. Το επόμενο βήμα φυσικά είναι το LTE, το οποίο σε λίγο καιρό θα είναι διαθέσιμο στις κεντικές περιοχές της Βιέννης, οι κάτοικοι των οποίων θα απολαβάνουν ταχύτητες έως και 100ΜΒps. Φυσικά όπως δήλωσε ο κ.Chou το έργο της ZTE δεν σταματά με την παράδοση του εξοπλισμού, αλλά διαθέτει συνεχώς τοπική υποστήριξη.

Huawei S7 Slim: Όταν η Huawei έχει κέφια

Στη συνέντευξη τύπου της Huawei ανακοινώθηκε το νέο tablet της οικογένειας, S7 Slim, το οποίο είναι ιδιαίτερα λεπτό και υπόσχεται 3G συνδεσιμότητα σε όλους τους χρήστες μέσω κάρτας SIM. Τα βασικά χαρακτηριστικά του είναι η 7 ιντσών WVGA οθόνη του 800x480, η δυνατότητα προβολής HD βίντεο στα 720p και το HiFI audio player. Επίσης, έχει δυνατότητα σύνδεσης μέσω WiFI και Bluetooth, ενώ πραγματοποιεί φωνητικές, αλλά και βίντεο κλήσεις. Το λειτουργικό του είναι Android 2.2 και ο επεξεργαστής του Qualcomm Snapdragon στο 1GHZ. Η κάμερά του έχει ανάλυση 3.2MPixels και διαθέτει εσωτερική μνήμη χωρητικότητας 512M με δυνατότητα επέκτασης με Micro SD. Η ποιότητα κατασκευής είναι εξαιρετική ενώ η τιμή υπολογίζεται πως δε θα υπερβεί τα 250 ευρώ.
Mια νέα κυκλοφορία που επίσης ανακοινώθηκε κατά τη δεύτερη ημέρα του συνεδρίου, ήταν το X3, ένα smartphone που τρέχει με Andoid 2.3, έχει οθόνη 3,2 ιντσών HVGA, εμπρόσθια κάμερα 3.2MPixels και εσωτερική μνήμη 256ΜΒ με δυνατότητα επέκτασης μέσω Micro SD πάνω από 16GB. Σε μέγεθος είναι αρκετά μικρό και ελαφρύ, εύκολο στη χρήση καθώς το Android interface είναι ήδη πολύ φιλικό στους περισσότερους χρήστες και αρκετά γρήγορο. Η ποιότητα κατασκευής του είναι μέτρια, αλλά αυτό μπορεί να δικαιολογηθεί λόγω της χαμηλής τιμής του, την οποία ακόμα δε γνωρίζουμε αλλά δεν υπολογίζεται να ξεπερνάει τα 180 ευρώ.

Alcatel Οne step at a time

Η Alcatel σήμερα επανεισήγαγε το όνομα «OneTouch» και παρουσίασε μερικά από τα 50 τηλέφωνα που θα έχει η γκάμα της μέχρι το τέλος του 2011. Στην κορυφή θα τοποθετηθούν τα smartphones που έχουν Android ενώ για τη χαμηλότερη κατηγορία των feature phones έχουν φτιαχτεί ειδικά widgets για να υποστηρίζουν τις πλέον συνηθισμένες online λειτουργίες, όπως e-mails και social networking.
Τo Alcatel OneTouch 990 είναι το κορυφαίο τηλέφωνο της εταιρείας και τρέχει Android 2.2, έχει capacitive οθόνη 3.5 ιντσών, HSDPA και camera 5MPixels. Κάποια ακόμη τηλέφωνα της Alcatel, όπως τα OneTouch 905, 908, που παρουσιάστηκε με την ονομασία move και από την DT- και 890, εφοδιάζονται και αυτά με Android, αλλά με την έκδοση 2.1. Όλα τα παραπάνω, θα είναι διαθέσιμα μέσα στο ερχόμενο τρίμηνο.
Πιο χαμηλά στην γκάμα, υπάρχουν feature phones, όπως τα Alcatel OneTouch 803, 806, 813 και 808 που, χάρη στα widgets που σχεδίασε η εταιρεία, ενσωματώνουν τις κυριότερες online λειτουργίες των χρηστών, δηλαδή τον έλεγχο e-mails και social networking μέσω των πιο γνωστών υπηρεσιών όπως το Facebook, το Twitter και το Flickr. Ένα ιδιαίτερα σημαντικό πλεονέκτημα αυτών των τηλεφώνων είναι το «physical keyboard» που κάνει την πληκτρολόγηση πολύ πιο εύκολη από μία τυπική οθόνη αφής.
Ακόμα, η εταιρεία φαίνεται να πιστεύει στα clamshell phones και υποστηρίζει πως «υπάρχει ζήτηση από το αγοραστικό κοινό αλλά δεν υπάρχει προσφορά από τις εταιρείες». Έτσι, ετοιμάζεται να ρίξει στην αγορά τα Alcatel OneTouch 602 και 665, για να αποδείξει σε όλους ότι δεν πρόκειται για μία «νεκρή κατηγορία». Άλλωστε, όπως χαρακτηριστικά αναφέρθηκε στη συνέντεξη τύπου «Όλοι έχουν στραφεί στα smartphones, αλλά ας μην ξεχνάμε ότι το συντριπτικό ποσοστό της αγοράς το κατέχουν οι συμβατικές συσκευές».
Τέλος, η Alcatel έχει στην γκάμα της περισσότερα από 10 USB Dongles (το γνωστό σε όλους μας «stickάκι» για να συνδεόμαστε παντού στο Internet) ενώ παρουσίασε και το πρώτο της MiFi HotSpot με όνομα V280.

Το Droid Pro διασχίζει τον Ατλαντικό

Η Motorola ανακοίνωσε την ευρωπαϊκή εκδοση του Droid Pro. Το κινητό έρχεται στη Γηραιά Ήπειρο απλά ως «Pro». Η συσκευή διαθέτει οθόνη 3.1 ιντσών ανάλυσης HVGA, κάμερα 5MPixels, ενσωματώνει QWERTY πληκτρολόγιο που τονίζει τον business προσανατολισμό της, ενώ υποστηρίζει την έκδοση 2.2 του Android. Διαθέτει επεξεργαστή TI OMAP 3620 που «τρέχει» στο 1GHz, μνήμη RAM 512MB, αποθηκευτικό χώρο 2GB, ενώ από τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά της ξεχωρίζει η εύκολη ασύρματη διαγραφή δεδομένων από τη συσκευή και την κάρτα SD, το ενσωματωμένο VPN και το Quickoffice. Υποστηρίζει ακόμη Wi-Fi, Bluetooth 2.1+EDR και A-GPS.

HTC επιθετικό τρίο

Τα κινητά που παρουσίασε η HTC στο φετινό Mobile World Congress εκτός από τις συσκευές που προσανατολίζονται γύρω από το Facebook είναι τα Incredible S, Desire S και Wildfire S. Ας τα δούμε όμως αναλυτικότερα ξεκινώντας από τον αντικαταστάτη του Desire. To S είναι μια βελτιωμένη εκδοχή του Desire με λειτουργικό Android 2.3, πιο σύγχρονο επεξεργαστή SnapDragon MSM8255 στο 1GHz (όχι δεν του χάρισαν διπύρηνο), μνήμη στα 768MB (αλά Desire HD) και εσωτερική στο 1,1GB με δυνατότητα επέκτασης. Η οθόνη έμεινε ίδια αλλά αυτό αφορά μόνο στα τεχνικά (3,7 ίντσες διάσταση και ανάλυση 800x480 pixels): η απεικόνιση έχει βελτιωθεί, το «κενό» που υπήρχε ανάμεσα στο γυαλί και στο πανελ πρακτικά έχει εξαφανιστεί και το Android 2.3 κάνει την διαφορά ως προς την ταχύτητα. Η κάμερα, καταγράφει βίντεο HD έστω και αν έμεινε σταθερή στα 5 megapixels.
Το Incredible S από την άλλη, είναι το πιο ολοκληρωμένο κινητό της HTC μέχρι σήμερα. Η οθόνη είναι στις 4 ίντσες (τεχνολογίας Super LCD) και η ανάλυση στα 480×800 pixels, αλλά η απεικόνιση είναι εξαιρετική και το πανελ δεν “πιξελιάζει”. H αυτονομία είναι καλύτερη από το HD χάρη στην μπαταρία των 1450mAh), αλλά το λειτουργικό είναι έκδοσης 2.2, έστω και αν κάποια στιγμή μελλοντικά μπορει να δεχτεί αναβάθμιση. Το καλύτερο όλων είναι η κάμερα με ανάλυση στα 8 megapixels και το διπλό LED φλας που επιτρέπει την καταγραφή βίντεο (στα 720p) ακόμη και σε απόλυτο σκοτάδι. Δεν γνωρίζουμε την τιμή, υπολογίζουμε όμως ότι θα παίζει μεταξύ των 500 και 600 ευρώ.
Τέλος, το HTC Wildfire S είναι ο διάδοχος του Wildfire που ακόμη και σήμερα παρουσιάζει αγοραστικό ενδιαφέρον. Και μάλιστα μεγάλο. Το να αποφασίσουν λοιπόν οι άνθρωποι της HTC να το αναβαθμίσουν ήταν μια μεγάλη απόφαση. Το νεότερο S είναι βελτιωμένο στα σημεία αλλά επειδή “devil is in the details”, οι διαφορές είναι λίγες και καλές. Ο επεξεργαστής από τα 528MHz ανέβηκε στα 600, το ποσό μνήμης από τα 384MB στα 512MB και το λειτουργικό από την έκδοση 2.2 ανέβηκε στην 2.3 οπότε η εμπειρία βελτιώθηκε στο έπακρο. Σημειώστε: καλύτερη ταχύτητα γενικώς, βελτιωμένη απόκριση και αυξημένη αυτονομία (έστω και αν η διαφορά σε σχέση με πριν είναι μόλις 70mAh). Επίσης η οθόνη έχει την ίδια διάσταση, αλλά μεγαλύτερη ανάλυση (στα 320×480 pixels) και πολύ καλύτερη απεικόνιση που θυμίζει Desire S. Η κάμερα παρέμεινε στα 5 megapixel, αλλά η HTC υπόσχεται καλύτερη ποιότητα φωτογραφιών. Επίσης για τον λόγο ότι απευθύνεται σε νεανικό κοινό θα κυκλοφορήσει σε τρεις χρωματικές αποχρώσεις: μωβ, μαύρο και λευκό. Το HTC Wildfire S θα κυκλοφορήσει τον Μαϊο και η τιμή του δεν θα ξεπερνάει τα 300 ευρώ.

To πρώτο HTC tablet είναι γεγονός

Μεγάλη αίσθηση έκανε και το πρώτο tablet της εταιρείας το HTC Flyer. Βασισμένο στο Android έκδοση 2.3 (με δυνατότητα αναβάθμισης) έχει εξαιρετική ποιότητα κατασκευής και εξαιρετική στιβαρότητα που οφείλεται στο αλουμινένιο πλαίσιο της συσκευής. Εκτός από τον επεξεργαστή στο 1,5GHz, την οθόνη 7 ιντσών με ανάλυση 1024x600 pixels και το 1GB μνήμης RAM, εντύπωση μας έκανε και η ύπαρξη γραφίδας αφού χάρη σε αυτήν μπορείτε να κρατήσετε σημειώσεις σε έγγραφα, να βάλετε εύκολα την υπογραφή σας, να ζωγραφίσετε (εσείς ή τα παιδιά σας) ή να γράψετε κείμενα σε ιστοσελίδες και φωτογραφίες. Ξεχάστε το χαρτί. Και μαζί με αυτό, το μολύβι. Η τεχνολογία λέγεται HTC Scribe και κρύβει πολύ δουλειά από πίσω, όμως αυτό που πρέπει να γνωρίζετε είναι ότι θα αλλάξει τον τρόπο που αντιμετωπίζατε τα tablets μέχρι τώρα. Το 3D carousel εντυπωσιάζει, η υποστήριξη Flash10 και HTML5 εγγυώνται πλοήγηση σε κάθε ιστοσελίδα και το σχετικά χαμηλό βάρος, στα 420 γραμμάρια, ολοκληρώνουν ένα σύνολο που ξεχωρίζει ανάμεσα στα 50+ tablets που έχουν ανακοινωθεί στο MWC. Η τιμή του θα ξεκινάει λίγο κάτω από τα 600 ευρώ, για τη «φθηνή» έκδοση με υποστήριξη Wi-Fi, χωρίς 3G με τη διάθεση να ξεκινάει τον Απρίλη.

Mark Zuckerberg: Περιμένουμε πολλά «Facebook Phones για φέτος

Τα πρώτα «Facebook Phones», τα HTC Salsa & ChaCha είναι γεγονός. Βάζουμε εισαγωγικά στο «Facebook Phones» καθώς και η ίδια η HTC αποφεύγει να τα χαρακτηρίσει έτσι, διαφοροποιώντας τα από τις φήμες που τόσο καιρό μιλούσαν για κυκλοφορία κινητού με το brand της Facebook, όπως έχει κάνει στο παρελθόν και η Google. Απ’ ότι φαίνεται, το δημοφιλές social network δε σκοπεύει να κυκλοφορήσει το δικό του τηλέφωνο, αντίθετα, όπως επιβεβαιώνει και ο ίδιος ο Mark Zuckerberg, σε video που έπαιξε κατά τη διάρκεια της παρουσίασης της HTC στη Βαρκελώνη, «αρκετά κινητά με social προσανατολισμό θα κυκλοφορήσουν μέσα στο 2011». Αναμένουμε με μεγάλο ενδιαφέρον τις εξελίξεις.

Anti Sleep Pilot Device για τους οδηγούς

Το να οδηγείτε νυσταγμένοι είναι εξίσου επικίνδυνο με το να οδηγείτε μεθυσμένοι... Για τον λόγο αυτό οι δημιουργοί του Anti Sleep Pilot Device αποφάσισαν να παρουσιάσουν στο MWC 2011 τη σχετική εφαρμογή για Smartphones. Το Anti Sleep App λειτουργεί όπως ακριβώς και η συσκευή και χρησιμοποιεί τον ίδιο αλγόριθμο. Το μόνο που χρειάζεται για να λειτουργήσει στο τηλέφωνό σας είναι Bluetooth hands-free. Δουλειά της είναι να φροντίζει να σας κρατάει σε εγρήγορση και να σας προειδοποιεί για το απαραίτητο διάλειμμα πριν η κούραση γίνει επικίνδυνη, τόσο για εσάς όσο και για τους υπόλοιπους οδηγούς. Επιπλέον, σας ενημερώνει για όλες τις πληροφορίες του ταξιδιού -χιλιόμετρα, μέσο όρο χρόνου ταξιδιού και οδήγησης κλπ.

  • SMS para tados

Εκπλήξεις προκαλεί η ανάλυση των μηνυμάτων που δημοσιεύονται στο twitter από τους παρευρισκόμενους στο Mobile World Congress, όπως τα «διάβασε» η Webtrends. Σύμφωνα με την εταιρεία αναλύσεων, τις περισσότερες αναφορές στο twitter συγκεντρώνει η Samsung (με 8.246 μηνύματα στη δημοφιλή online υπηρεσία), ενώ ακολουθούν Research in Motion (6799), Nokia (4762), Sony (4796), LG (3289), Microsoft (2542), Apple (2092), Motorola (1558) και, τέλος, HTC (1240).

Τα εντυπωσιακότερα ευρήματα αφορούν στη σχετικά χαμηλή κατάταξη της Microsoft πρωτευόντως και της Nokia κατά δεύτερο λόγο, αν λάβουμε υπόψιν πως η μεταξύ τους συμφωνία προκάλεσε έντονο ενδιαφέρον από την αρχή ακόμα του συνεδρίου. Αξιόλογη επίσης η παρουσία της Apple η οποία όμως δεν έχει συμμετοχή στο συνέδριο και… επαφίεται στον ενθουσιασμό δεκάδων εκθετών που παρουσιάζουν προϊόντα και υπηρεσίες χρησιμοποιώντας iPad τα οποία τελικά είναι iPadou!!!!!

Αλλαγές στο περίπτερο 8. H Samsung πήρε το περίπτερο της Nokia. Όπως μας εξήγησαν δεν είναι θέμα συμβολισμού αλλά... διαθεσιμότητας.

Σύμφωνα με όσους προσπάθησαν να αποκρυπτογραφήσουν τις δηλώσεις του Balmer το πρώτο Nokia WM7 κινητό θα κάνει την εμφάνισή του το Σεπτέμβριο.

Μας πρήξανε με αυτές τις συσκευές facebook. Σε λίγο να δείτε που θα βγουν και κινητά FFT (facebook – foursquare – twitter). Τώρα πόσα πλήκτρα θα έχουν θα σας γελάσω. Για πολλά τα βλέπω πάντως...

Την περασμένη εβδομάδα τα smartphones ξεπέρασαν σε πωλήσεις τα PCs και δεν υπάρχει τρόπος επιστροφής. Τελικά είμαστε στη σωστή βιομηχανία!!!

Κάθε 1000 συνδέσεις broadband δημιουργούνται 80 θέσεις εργασίας. Ας τα ακούνε αυτά στην Πλ. Συντάγματος διότι όπως λένε και οι Αγγλοσάξωνες “you don’t save money, you make money”.

Κόλλησε σήμερα το you tube στην παρουσίαση του Schmidt, ενώ χθες είχε κολλήσει η εφαρμογή του IMDB στον Balmer αφού πιο πριν είχε κολλήσει η βιντεοκλήση στην παρουσίαση της LG. Με δεδομένο ότι τρίτωσε το κακό από αύριο θα μπορέσετε να παρακολουθήσετε με την άνεσή σας το συνέδριο...

Θρίαμβος της Out There Media ήταν η παρουσίαση της DT. Αν μάλιστα συνδυάσουμε το γεγονός ότι η Κέρστιν άνοιξε γραφεία στην Αμερική θεωρούμε πολύ πιθανό ότι θα προκύψει και υπερατλαντική συνεργασία. Και σ’ ανώτερα!

Εντυπωσιακό το περίπτερο της Intracom Telecom στο οποίο κυριαρχούσαν τα προϊόντα Omnibas και Wibas που θεωρούνται πρωτοποριακά σε παγκόσμιο επίπεδο, μαζί με ιις συνδυαστικές προτάσεις NGIN. Αποτέλεσμα όλων αυτών ήταν να υπάρχει διαρκής ροή επισκεπτών. Έξω πάμε καλά!

Και στην Πολωνία καλύτερα θα συμπλήρωνε κανείς αφού η Play, η εταιρεία του κ. Πάνου έχει σπάσει όλα τα κοντέρ αποτελώντας unique case σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Τα στελέχη της Olympia Development είχαν...ανθίσει στην εκδήλωση.

Τέλος, η AMD εφάρμοσε με απόλυτη συνέπεια το ρητό «δεν έχεις δεύτερη ευκαιρία να κάνεις μία πρώτη καλή εντύπωση» και έτσι κέρδισε τις εντυπώσεις με την πρώτη της εμφάνιση στη Βαρκελώνη. Μία ελληνική εταιρεία που έχει 900 δίκτυα κινητής τηλεφωνίας πελάτες και μάχεται με βραχεία κεφαλή για την πρωτιά στο χώρο της δεν είναι μικρή υπόθεση. Μπράβο καρντάσια!

Ακολουθήστε το digitallife.gr στο Google News

0 Comment