24.5 C
Athens
Σάββατο, 12 Οκτωβρίου, 2024
More

    “Θλιβερή” εξερεύνηση στο “Αίολος Κεντέρης”: Δείτε πως είναι σήμερα το ιστορικό πλοίο

    Το Αίολος Κεντέρης ήταν ένα από τα ταχύτερα και πιο σύγχρονα επιβατηγά-οχηματαγωγά πλοία που γνώρισε η ελληνική ακτοπλοΐα. Ανήκε στη Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου (ΝΕΛ), η οποία το παρουσίασε ως ένα πρωτοποριακό ταχύπλοο για τις γραμμές του Αιγαίου, με στόχο να μειώσει σημαντικά τους χρόνους ταξιδιού μεταξύ των νησιών και της ηπειρωτικής Ελλάδας. Το όνομα του πλοίου προήλθε από τον διάσημο Έλληνα ολυμπιονίκη Κώστα Κεντέρη, σε μια προσπάθεια να συσχετιστεί η ταχύτητα και η ακρίβεια του πλοίου με τις αθλητικές του επιδόσεις.

    Το Αίολος Κεντέρης είχε την ικανότητα να αναπτύσσει ταχύτητες που έφταναν τους 36 κόμβους, καθιστώντας το ένα από τα γρηγορότερα πλοία της εποχής του. Μπορούσε να μεταφέρει εκατοντάδες επιβάτες και έναν μεγάλο αριθμό οχημάτων, γεγονός που το καθιστούσε εξαιρετικά ανταγωνιστικό στις δημοφιλείς γραμμές του Αιγαίου, όπως η Πειραιάς – Χίος – Μυτιλήνη και άλλες. Ωστόσο, οι υψηλές ταχύτητες συνοδεύονταν από υψηλή κατανάλωση καυσίμου, κάτι που επιβάρυνε τα οικονομικά της εταιρείας.

    Παρά την εντυπωσιακή απόδοσή του, η ΝΕΛ αντιμετώπισε σοβαρά οικονομικά προβλήματα τα επόμενα χρόνια. Οι υπέρογκες δαπάνες συντήρησης και λειτουργίας των ταχυπλόων πλοίων, σε συνδυασμό με τον αυξημένο ανταγωνισμό στην ακτοπλοΐα, οδήγησαν την εταιρεία σε οικονομική δυσπραγία. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα την παύση της λειτουργίας του Αίολος Κεντέρης.

    Σήμερα, το πλοίο δεν βρίσκεται πλέον σε λειτουργία. Έχει εγκαταλειφθεί και βρίσκεται ημιβυθισμένο στη Σικελία, περιμένοντας να αντιμετωπίσει τη μοίρα του. Ένας εξερευνητής μπήκε μέσα στο σκουριασμένο κουφάρι του και κατέγραψε πλάνα από την κατάστασή που επικρατεί μέσα σε αυτό. Δείτε το video που ανέβασε στο TikTok.

    @kylesthenix The Jewel of the Aegean, the fastest high speed ferry of its time, reached speeds of 43 knots and created waves so large that it would injure nearby beachgoers. Its prolific history was plagued with omens, and it reached its final resting place in Augusta Bay, Sicily, after NEL Lines went bankrupt and the ship was seized for a debt of 5 million euro. #abandoned #aeoloskenteris #cruiseship #ferry #tragedy #shipwreck #documentary #kylesthenix ♬ ICARUS – Orchestral Version – Tony Ann

    Ελένη Σαραντάκη
    Ελένη Σαραντάκη
    Η Ελένη Σαραντάκη είναι δημοσιογράφος και εκπαιδευτικός με πολυετή εμπειρία στο χώρο του τεχνολογικού και τουριστικού ρεπορτάζ. Έχει συνεργαστεί με ηλεκτρονικά και έντυπα μέσα ως αρθρογράφος, ενώ σήμερα είναι αρχισυντάκτρια του περιοδικού της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων Greek Hotelier και editor στο τεχνολογικό site Digital Life.

    Related Articles

    ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

    εισάγετε το σχόλιό σας!
    παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

    Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

    Stay Connected

    45,800ΥποστηρικτέςΚάντε Like
    6,126ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
    15,000ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής


    Latest Articles