BREAKING

2

Τι συμβαίνει όταν ένα Boeing 777 προσπαθεί να προσγειωθεί με δυνατό πλευρικό άνεμο;

Ένα βίντεο που κυκλοφορεί στο διαδίκτυο, δείχνει το εκπληκτικό πλάνο ενός τεράστιου Boing 777 να προσπαθεί να προσγειωθεί σε ένα διάδρομο προσγείωσης στο Birmingham σε πολύ περίεργη γωνία και, τα ρεύματα αέρα… πολύ απλά… να μην το αφήνουν. Τι ακριβώς προσπαθούσε να κάνει ο πιλότος;

Το πλάνο είναι εκπληκτικό. Βλέπει κανείς ένα τεράστιο αεροσκάφος, να πλησιάζει τον διάδρομο προσγείωσης εντελώς «στραβά» και να ετοιμάζεται το σύστημα προσγείωσής του να αγγίξει το ταρτάν. Και σκέφτεται κανείς όταν βλέπει το πλάνο: μα καλά, τι θα κάνει μετά; Θα πάει στα χωράφια; Θα συγκρουστεί; Θα πεθάνουν 300 άνθρωποι που βρίσκονται εκεί; Ο άνθρωπος που βρίσκεται πίσω από το φανταστικό κανάλι του Youtube, ItsOKtobesmart JoeHanson, εξηγεί την φυσική πίσω από την απόφαση των πιλότων του Boeingνα προσγειώσουν σε τέτοια γωνία το τεράστιο αεροσκάφος και γιατί τελικά δεν τα κατάφεραν.

Boing_777

Λέει ο Hansonμεταξύ άλλων πως το «πρόβλημα» του Boeing 777 ήταν ένα από τα προβλήματα με τα διανύσματα που μελετούσαμε στο σχολείο. Τα ρεύματα πλευρικού ανέμου, υπό κανονικές συνθήκες, θα οδηγούσαν το αεροσκάφος να βγει εκτός πορείας. Έτσι, για να ισοσταθμίσουν τις πιέσεις του ανέμου, οι πιλότοι άλλαξαν την γωνία του αεροσκάφους, αλλά και την ταχύτητά του, ώστε όταν καταλήξουν στο έδαφος, να μπορέσουν να κινηθούν ευθεία στον αεροδιάδρομο.

ku-xlarge

Αυτό που προσπάθησαν οι πιλότοι είναι δύσκολο για δύο λόγους. Πρώτον γιατί δεν είναι κάτι που μπορείς να κάνεις άνετα με ένα τεράστιο jetτην τελευταία στιγμή και να μην κάνεις λάθος, τόσο στην γωνία, όσο και στην ταχύτητα. Αν το συνδυάσεις δε με το γεγονός ότι πίσω, στην καμπίνα σου, βρίσκονται 300 άνθρωποι που θέλουν επειγόντως να πάνε στην τουαλέτα, η πιθανότητα να κάνεις λάθος σε αυτά τα δευτερόλεπτα είναι μεγάλη. Μεγάλος, όμως, είναι και ο παράγοντας της «φυσικής». Όταν οι κατασκευαστές των αεροσκαφών πραγματοποιούν τις δοκιμές τους, υπολογίζουν τη μέγιστη ένταση πλευρικού ανέμου στην οποία μπορεί να χρησιμοποιηθεί το σύστημα προσγείωσης. Κι όλο το παραπάνω, θα πρέπει να συνδυάζεται με την ψυχραιμία και την εμπειρία των πιλότων που δεν είναι δεδομένη σε όλους…

Κάνοντας πάντως τους υπολογισμούς, ο Hanson υποθέτει πως το Boeing 777 προσπάθησε να προσγειωθεί με ταχύτητα 250-260 χιλιομέτρων την ώρα, η κλίση του σε σχέση με τον διάδρομο προσγείωσης πρέπει να ήταν περίπου στις 20 μοίρες και σύμφωνα με τις προδιαγραφές του αεροσκάφους, «αντέχει» πλευρικό άνεμο μέχρι 70 χιλιόμετρα την ώρα. Ο πλευρικός άνεμος στο αεροδρόμιο του Birmingham όμως είχε ταχύτητα σχεδόν 85 χιλιόμετρα την ώρα, οπότε, τελευταία στιγμή, οι πιλότοι αποφάσισαν να πάρουν το αεροπλάνο τους και να δοκιμάσουν σε άλλο... αεροδρόμιο.

Θα πρέπει να ήταν όμως πολύ …. θαρραλέοι για να δοκιμάσουν κάτι τέτοιο και τους βγάζουμε το καπέλο. Συμφωνείτε;

SOURCE

2 Comments

  • Arthur Dent
    9 Δεκεμβρίου 2013 at 22:41

    Κανονικά το αεροπλάνο θα πρέπει να πατήσει τους τροχούς κάτω πριν εγκαταλείψει την προσπάθεια προσγείωσης (touch and go). Τώρα πως κατάφερε αυτή την μανούβρα το 777, περίεργο μου φαίνεται.

  • eject
    9 Δεκεμβρίου 2013 at 10:43

    Ενδιαφέρον άρθρο αλλά δυστυχώς περιέχει το πλέον άσχετο σχόλιο:

    «Αν το συνδυάσεις δε με το γεγονός ότι πίσω, στην καμπίνα σου, βρίσκονται 300 άνθρωποι που θέλουν επειγόντως να πάνε στην τουαλέτα»

    έλεος…..