στην κορυφή κατά σειρά, Apple – Microsoft – Amazon – Google και Samsung
Σύμφωνα με την Έκθεση Best Global Brands 2023 της Interbrand, 1 στις 2 εταιρείες, που περιλαμβάνονται στο “top 10” με τις καλύτερες εμπορικές μάρκες παγκοσμίως προέρχονται από τον κλάδο της τεχνολογίας. Πιο συγκεκριμένα, οι εταιρείες Apple, Microsoft, Amazon, Google και Samsung Electronics βρίσκονται στην κορυφή της λίστας των πιο πολύτιμων εμπορικών σημάτων για το 2023, καταλαμβάνοντας, αντίστοιχα, τις πέντε κορυφαίες θέσεις της κατάταξης. Ο κλάδος της τεχνολογίας έχει επίσης σημαντική εκπροσώπηση και στις 25 πρώτες θέσεις της εν λόγω λίστας, με τις Tesla (12η θέση), Cisco (15η), Adobe (17η), IBM (18η), Oracle (19η), SAP (20η), Facebook, Intel και το YouTube να συμπεριλαμβάνονται στις πρώτες 25 θέσεις της κατάταξης “Best Global Brands 2023” με τις 100 κορυφαίες μάρκες του κόσμου.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε η Interbrand, ο ρυθμός αύξησης της συνολικής αξίας των κορυφαίων brands επιβραδύνθηκε μετά τη σημαντική αύξηση του περασμένου έτους και αυξήθηκε μόλις κατά 5,7% φέτος σε σύγκριση με την περσινή αύξηση του 16%, ανεβάζοντας τη συνολική αξία των brands στα $3,3 τρισ.
Η Airbnb κατέγραψε τη μεγαλύτερη άνοδο το 2023
Η Airbnb είναι η φετινή κορυφαία ανερχόμενη επωνυμία, με την αξία της να αυξάνεται κατά +21,8%. Η εταιρεία αναρριχήθηκε οκτώ θέσεις στην κατάταξη σε σχέση με το 2022 (από το #54 στο #46) παρ’ όλο που μπήκε στη σχετική λίστα μόλις πέρυσι. Η σημαντική αύξηση της αξίας του brand οφείλεται εν μέρει στις ισχυρές επενδύσεις και στις σταθερές οικονομικές προοπτικές – τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 40% το 2022 έναντι του 2021 και αναμένεται να αυξηθούν επιπλέον 13% το 2023 έναντι του 2022.
Στο μεταξύ, η αξία των brands της αυτοκινητοβιομηχανίας αυξήθηκε κατά 9% το 2023, με την BMW (#10) να μπαίνει στην πρώτη δεκάδα για πρώτη φορά (#10). Η Porsche (#47), η Hyundai (#32) και η Ferrari (#70) πέτυχαν διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης και αντιπροσώπευαν τρεις από τις πέντε κορυφαίες μάρκες με τη μεγαλύτερη ανάπτυξη.
Η Tesla διατήρησε τη θέση της στην κατάταξη φέτος (#12), αλλά ο ρυθμός ανάπτυξης της ήταν ο πιο αργός μεταξύ των εμπορικών σημάτων του κλάδου του αυτοκινήτου, με την αξία του brand να αυξάνεται κατά 4,0% έναντι της BMW και της Mercedes, που “έτρεξαν” με 10,4% και 9,5% αντίστοιχα.
Πως γίνεται η αποτίμηση της αξίας των κορυφαίων brands
Τα καλύτερα εμπορικά σήματα συμπεριλαμβάνονται στη λίστα της Interbrand, σύμφωνα με την αξιολόγηση της αξίας κάθε brand, η οποία είναι αποτέλεσμα ολοκληρωμένης ανάλυσης των οικονομικών επιδόσεων της εταιρείας, της επιρροής του εμπορικού σήματος στις αγορές των πελατών και της ανταγωνιστικότητας του εμπορικού σήματος. Πρόκειται για μια αξιολόγηση της αξίας των εμπορικών σημάτων με μια από τις μακροβιότερες ιστορίες στον κόσμο και αναγνωρίζεται ευρέως για την αξιοπιστία της.