BREAKING

0

Ποιοι γράφουν τις πιο σκληρές κριτικές για τα gadgets;

Νομίζατε πως όσοι γράφουν εναντίον του αγαπημένου σας smartphone είναι haters, ε; Κι όμως, μία έρευνα από το ΜΙΤ έρχεται να αποδείξει το αντίθετο: οι πιο σκληρές κριτικές για τα προϊόντα, γράφονται από εκείνους που τα αγαπούν περισσότερο.

geek_insider_xboxone1

Η έρευνα που διεξήγαγε το ΜΙΤ μαζί με το Northwestern University, μελέτησε τις πωλήσεις αλλά και τα reviews σε προϊόντα μίας μεγάλης αλυσίδας λιανικής πώλησης καταναλωτικών προϊόντων. Τα reviews από κάθε χρήστη, αντιπαρατέθηκαν με τις αγορές που έχει πραγματοποιήσει ο ίδιος χρήστης μέσα από την αλυσίδα.

Η έρευνα κατέδειξε τη σχέση μεταξύ του loyalty του πελάτη και της βαθμολογίας που έδωσε στα προϊόντα. Δηλαδή. Οι πελάτες με τις μεγαλύτερες αγορές σε gadgets, είναι εκείνοι που στηρίζουν δημόσια την υποστήριξή τους σε μία κατασκευάστρια εταιρεία και είναι και οι αυστηρότεροι κριτές των προϊόντων της.

Ακόμα χειρότερα; Από την μελέτη των στοιχείων των πελατών αυτής της αλυσίδας φάνηκε πως οι πιο φανατικοί πελάτες μίας εταιρείας, είναι κι εκείνοι που δεν τους αρέσει να «αλλάζουν» τα προϊόντα της. Έτσι, πολύ συχνά, όταν μία εταιρεία παρουσιάζει κάτι εντελώς διαφορετικό από αυτό που έχουν συνηθίσει, τείνουν να γράφουν κακές κριτικές, ή να κάνουν χαμηλές αξιολογήσεις για κάτι που δεν έχουν δοκιμάσει καν. Μόνο και μόνο γιατί είναι διαφορετικό.

Το πρόβλημα για τις εταιρείες είναι διπλό. Αρχικά, μπορεί να επηρεαστούν οι πωλήσεις ενός smartphone παραδείγματος χάριν, γιατί οι πιστοί πελάτες μίας εταιρείας θα αφήσουν κακές κριτικές. Κι έτσι η εταιρεία, να πάρει πίσω αυτό που αρχικά ανακοίνωσε. Όπως στην περίπτωση του Xbox One και της Microsoft. Από την άλλη; Μπορούν να απαγορεύσουν στους fans να κάνουν σχόλια ή να αφήνουν κριτικές για ένα προϊόν, ακόμα κι αν δεν το έχουν δοκιμάσει;

Το μόνο σίγουρο είναι πως μετά την έρευνα αυτή, παύει ο μύθος των “haters”. Ότι δηλαδή, αυτοί που αφήνουν αρνητικά σχόλια για συγκεκριμένα gadgets, είναι οι πιστοί πελάτες αντίπαλων εταιρειών. Το επίσης σίγουρο είναι πως, οι εταιρείες παίρνουν πολύ σοβαρά τις κριτικές που αφήνουμε στα e-shops απ’ τα οποία ψωνίζουμε. Γιατί ξέρουν ότι ο υποψήφιος πελάτης θα επηρεαστεί πολύ περισσότερο από τις κριτικές χρηστών για να αποφασίσει αν θα αγοράσει ένα gadget ή όχι.

Το χειρότερο όμως που σημαίνει όλο το παραπάνω, είναι  πως το marketing των εταιρειών, εδώ και πάρα πολύ καιρό δεν θεωρείται αξιόπιστο. Το ίδιο και ο ειδικός τύπος. Αλλά αυτό είναι μια άλλη συζήτηση, έτσι;

0 Comment