BREAKING

1

Αποτύπωση της ταχύτητας με τη Nikon 1 v2

 nikon new

Η "Ιδέα για την αποτύπωση της ταχύτητας με τη Nikon 1 V2" είναι μια σειρά τριών ταινιών μικρού μήκους. Πρωταγωνιστής κάθε ταινίας είναι ένας φωτογράφος ο οποίος αποτυπώνει την ταχύτητα με δημιουργικό τρόπο. Μέσα από τις φωτογραφίες και τα video που τραβούν με τη Nikon 1 V2, οι φωτογράφοι αποτυπώνουν τον ενθουσιασμό και τον αυθορμητισμό των θεμάτων τους.

Οι τρεις φωτογράφοι που λαμβάνουν μέρος σε αυτήν την ιδέα επιλέχθηκαν επειδή η ταχύτητα παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στη δουλειά τους με διαφορετικό, για τον καθένα, τρόπο. Οι πρώτες δύο ταινίες καταγράφουν τα παρασκήνια της δουλειάς της φωτογράφου δρόμου, της Nina Berman, και του φωτογράφου μόδας, του John Wright, ενώ η τρίτη, με την οποία ολοκληρώνεται αυτή η σειρά, ακολουθεί το φωτογράφο μηχανοκίνητου αθλητισμού, τον Danie van Jaarsveld.

Κάθε ταινία μικρού μήκους συνδυάζει πλάνα από το χώρο εργασίας, συνεντεύξεις στην κάμερα καθώς και τις φωτογραφίσεις και τις ταινίες που έχουν τραβήξει και έχουν γυρίσει οι ίδιοι οι φωτογράφοι.

Danie Van Jaarsveld

Για πολλούς ο μηχανοκίνητος αθλητισμός γίνεται εμμονή. Αρκεί να παρακολουθήσεις τον πρώτο σου αγώνα. Μετά, κολλάς. Σε αυτήν την ταινία παρακολουθούμε τον ένθερμο οπαδό του μηχανοκίνητου αθλητισμού, όπως παραδέχεται ο ίδιος, και φωτογράφο Danie van Jaarsveld εν ώρα εργασίας στο Total Rally στο Durban της Νότιας Αφρικής. Σε αυτήν την πολύ κυριολεκτική έκφραση της ιδέας, βλέπουμε πόσο σημαντική είναι για τον Danie η ταχύτητα, κυριολεκτικά και μεταφορικά.

Ο Danie παρουσιάζει τον τρόπο με τον οποίο, ένας εξαιρετικός φωτογράφος αγώνων, πρέπει να αποτυπώνει το πάθος, τα καλλιτεχνικά στοιχεία και, το σημαντικότερο, την ταχύτητα, ώστε οι άνθρωποι να μπορούν να νιώσουν τον αληθινό ρυθμό όπως τον βιώνει αυτός. Δεν είναι μόνο το γεγονός ότι τα θέματα που τραβάει κινούνται σε απίστευτα υψηλές ταχύτητες, αλλά και το γεγονός ότι έχει μόνο μία λήψη για να τα αποτυπώσει. Άρα, χρειάζεται μια φωτογραφική μηχανή που δεν θα τον απογοητεύει. Ακολουθώντας τον Danie για την υλοποίηση αυτής της ιδέας, βλέπουμε πώς οι εναλλαγές στην ταχύτητα των αυτοκινήτων μπορούν να είναι αληθινή πρόκληση. Όταν τα αυτοκίνητα κόβουν ταχύτητα στις στροφές και επιταχύνουν ξανά, όσο εντυπωσιακό και έντονο κι αν είναι να το παρακολουθείς, δεν είναι καθόλου εύκολο να αποτυπώσεις αυτές τις στιγμές με επιτυχία για να έχεις τη σωστή λήψη.

Αυτός, όμως, δεν είναι ο μόνος τρόπος που η ταχύτητα και οι ελιγμοί επηρεάζουν τη δουλειά του Danie. Τα rally αγωνιστικών αυτοκινήτων μπορούν να είναι αφιλόξενα μέρη: σκόνη, βροχή, λάσπη, απομακρυσμένες διαδρομές. Η φορητότητα του μικρού βάρους της V2 επιτρέπει στον Danie να αποτυπώνει συχνά κάποιες ακραίες συνθήκες, να περνάει από στενά σημεία και να μη χάνει το ρυθμό του αγώνα.

Είτε πρόκειται για την ταχύτητα κλείστρου, τον ασύρματο προσαρμογέα για άμεση μεταφόρτωση είτε απλά για την προσαρμοστικότητά της, ο Danie εξηγεί πώς η V2 του επιτρέπει να βγάζει τον καλύτερό του φωτογραφικό εαυτό και να επωφελείται στο μέγιστο βαθμό από κάθε ευκαιρία που του παρουσιάζεται.


Nina Berman

Η Nina Berman είναι βραβευμένη φωτορεπόρτερ σε μια αέναη επιδίωξη να αποτυπώσει την τέλεια στιγμή. Στα πλαίσια της υλοποίησης αυτής της ιδέας για την αποτύπωση της ταχύτητας με τη Nikon 1, η Nina βγαίνει στους δρόμους του Manhattan στη Νέα Υόρκη, μια πόλη που διαθέτει ήδη πολύ πλούσια ιστορία φωτογραφίας δρόμου, για να δείξει πώς καταγράφει τον έντονο ρυθμό της πόλης και την πληθώρα των εργαζομένων που ξεχύνονται από τους σταθμούς σε ώρες αιχμής.

Στη διάρκεια των γυρισμάτων, η Nina παρουσιάζει πόσο κρίσιμη είναι η ταχύτητα για το φωτογράφο δρόμου με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους και πώς αυτό της επιτρέπει να αποτυπώνει τον ενθουσιασμό και τον αυθορμητισμό της στιγμής. Η ταχύτητα σε αυτήν την ταινία παίρνει πολλές μορφές. Μπορεί να είναι η ταχύτητα ενός βιαστικού περαστικού και η ευελιξία που απαιτείται για να αποτυπώσεις τη λήψη, μπορεί να είναι τα εκατομμύρια των εργαζομένων που βιάζονται να φτάσουν στη δουλειά ή το σπίτι ή ακόμα και το μποτιλιάρισμα στις ώρες αιχμής. Η Nina παρουσιάζει την απόλυτη εγρήγορση που χρειάζεσαι για να αποτυπώσεις τη σκηνή και να μη γίνεις αντιληπτός από τους ανθρώπους που φωτογραφίζεις.

Στην ταινία, η Nina μάς διηγείται τις σκηνές που τραβήχτηκαν στη διάρκεια των γυρισμάτων και τι ήταν αυτό που την παρότρυνε να ασχοληθεί με τη φωτογράφιση δρόμου. Μιλάει για τον τρόπο που το απρόβλεπτο στοιχείο της πόλης την καθιστά τόσο εντυπωσιακή φωτογραφικά, αλλά ταυτόχρονα, επιβάλλει την ανάγκη για μια φωτογραφική μηχανή που να μπορεί να ανταπεξέρχεται στην εναλλαγή των συνθηκών: ισχυροί άνεμοι, παγωμένες βροχές, έντονες χιονοπτώσεις ή καυτός ήλιος. Για τη Nina η V2 είναι η απόλυτη φωτογραφική μηχανή. Επίσης, για τους εκκολαπτόμενους φωτογράφους του δρόμου η Nina προσφέρει συμβουλές σε περίπτωση που κάποιος θέλει να ακολουθήσει τα δικά της βήματα.


John Wright

Ακολουθούμε το φωτογράφο μόδας και των celebrity, τον John Wright, καθώς γυρίζει την πρώτη του ταινία για τη σχεδιάστρια Corrie Nielsen, το "All in the Forgotten". Με το όμορφο φόντο του Syon Park House στο Δυτικό Λονδίνο, ο John Wright υλοποιεί το όραμά του και αγκαλιάζει την πτυχή της αφήγησης στην τέχνη του. Όσο ο John υλοποιεί αυτήν την ιδέα των υψηλών ταχυτήτων, πολύ γρήγορα θα δείτε ότι για τη φωτογράφιση σε αυτόν το χώρο απαιτείται απίστευτη ταχύτητα τόσο κατά τις λήψεις όσο και κατά την επικοινωνία, με ελάχιστο περιθώριο για λάθη.

Σε φωτογραφίσεις μόδας, οι ελιγμοί είναι πολύ σημαντικοί. Είτε αυτό εκφράζεται μέσα από την ικανότητα να αλλάζεις γρήγορα φωτογραφικές μηχανές, είτε να αποτυπώνεις οπτικά τη λήψη που ελπίζεις ότι θα πετύχεις είτε ακόμα να μπορείς να αλλάζεις φακούς και λειτουργίες με ευκολία. Δεν έχεις χρόνο να σταματήσεις και να σκεφτείς τις πόζες. Τη μία στιγμή ο John χρησιμοποιεί τη Nikon 1 V2 για να μοιραστεί άμεσα την ιδέα του με την ομάδα του και την επόμενη βρίσκεται επάνω σε ελικόπτερο για να τραβήξει εντυπωσιακές αεροφωτογραφίες που θα προσθέσουν κάποια καλλιτεχνικά στοιχεία στην πρώτη σκηνή της ταινίας του.

 

Το "All in the Forgotten" στοχεύει να αποφύγει τα τυπικά κλισέ των video μόδας, συνδυάζοντας την ομορφιά και το στυλ μιας τυπικής λήψης με τη βαθύτερη αφήγηση μιας ταινίας που παρουσιάζει στο θεατή κάποια ιστορία. Οδηγώντας μας μέσα από τη δική του μετάβαση από τη φωτογραφία στην κινηματογράφηση και τα εργαλεία που χρειάστηκε για αυτό, ο John εξηγεί με ποιο τρόπο η V2 αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του εξοπλισμού του σε τέτοιου είδους λήψεις.

0 Comment