BREAKING

1

Η οδύσσεια του Playstation Network

Πριν από δύο εβδομάδες περίπου, η Sony έφτασε σε ένα συμβιβασμό με τον hacker George Hotz, υπεύθυνο για τη δημιουργία του επίμαχου USB key με το οποίο οι χρήστες μπορούσαν να παίξουν πειρατικά παιχνίδια στο PS3 χωρίς να επέμβουν στο hardware ή στο software της κονσόλας. Ο Hotz συμφώνησε να μη δημοσιεύσει ποτέ ξανά πληροφορίες παράκαμψης της ασφάλειας των παιχνιδομηχανών της Sony, και η εταιρεία δήλωσε ικανοποιημένη.

Βέβαια ο Hotz μπορεί να συμβιβάστηκε για να γλυτώσει τη φυλακή, το πρόστιμο και τα δικαστήρια, όμως οι οπαδοί του δεν παρέδωσαν τόσο εύκολα τα όπλα. Μία ομάδα hackers με το όνομα... Anonymous, εξαπέλυσαν επιθέσεις τύπου DoS (denial of service) στο δίκτυο της Sony, το PSN (Playstation Network), δημιουργώντας προβλήματα στη λειτουργία του. Αργότερα, οι Anonymous ανακοίνωσαν ότι σταματούν τις επιθέσεις τους, γιατί δημιουργούσαν περισσότερα προβλήματα στους gamers παρά στη Sony.

Το PSN όμως είχε σοβαρότερα προβλήματα από την περασμένη Τετάρτη, καθώς οι χρήστες δεν μπορούσαν να κάνουν login και αργότερα η Sony κατέβασε την υπηρεσία, εμφανίζοντας ένα μήνυμα με το οποίο ενημέρωνε ότι πραγματοποιεί εργασίες συντήρησης. Οι Anonymous δημοσίευσαν μία αντίστοιχη ενημέρωση από την πλευρά τους, ισχυριζόμενοι ότι δεν ευθύνονται για την πτώση του PSN και ότι η Sony τους χρησιμοποιεί ως αποδιοπομπαίους τράγους για τα δικά της τεχνικά προβλήματα. Σε κάθε περίπτωση, η αρχική επίθεση των Anonymous είχε ρίξει επίσης το site και το blog του Playstation.

Η Sony όμως, αν και σταμάτησε να αναφέρεται στους Anonymous, συνέχισε να δηλώνει ότι τα προβλήματα του PSN οφείλονται σε εξωτερική επίθεση, και ότι η εταιρεία κατέβασε το δίκτυο ώστε να διεξάγει καλύτερα την έρευνα της και να εξασφαλίσει τη σωστή λειτουργία της υπηρεσίας. Στο μεταξύ τα 75 εκατομμύρια χρηστών του PSN συνέχιζαν να βρίσκονται offline, ενώ η Sony, όπως ανακοίνωσε αργότερα, ξεκίνησε να φτιάχνει το PSN από την αρχή. Ενώ η υπηρεσία ήταν πλέον ήδη εκτός λειτουργίας για έξι μέρες, η εταιρεία δεν είχε δώσει ακόμα κάποιο εκτιμώμενο deadline για τη διόρθωση του προβλήματος. Απλά απέδωσε την καθυστέρηση στο μεγάλο χρόνο που απαιτεί η διαδικασία και ευχαρίστησε τους συνδρομητές του PSN για την υπομονή τους.

Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, διέρρευσε και η φήμη ότι είχαν κλαπεί τα στοιχεία των πιστωτικών καρτών που είχαν υποβάλλει οι χρήστες κατά την εγγραφή τους στο Playstation Store. Η εταιρεία δεν διέψευσε τη φήμη. Απλώς δήλωσε ότι δεν είναι σίγουρη αν τα στοιχεία των συνδρομητών της βρίσκονται σε επισφαλή κατάσταση. Ο γράφων, που έχει κάνει αγορές από το Playstation Store με πιστωτική κάρτα, άρχισε να ζώνεται από φίδια.

Το κερασάκι στην τούρτα έβαλε ο chesh420, ένας χρήστης που υποστήριξε ότι τα προβλήματα του PSN δεν οφείλονται σε εξωτερική επίθεση, όπως είχε πει η Sony. Αντίθετα, ο προαναφερθείς χρήστης πιστεύει ότι η εταιρεία έριξε το PSN για να αντιμετωπίσει το θέμα του Rebug, ενός παράνομου firmware που επιτρέπει στο PS3 να αναγνωρίζεται ως debug κονσόλα, επιτρέποντας στους gamers να παίζουν ειδικές εκδόσεις παιχνιδιών που διανέμονται δωρεάν σε δημοσιογράφους, προγραμματιστές και testers. Αν μία κονσόλα με Rebug συνδεθεί στο PSN, η Sony δεν ελέγχει την πιστωτική κάρτα του συγκεκριμένου χρήστη, και έτσι αυτός μπορεί να δηλώσει ψευδή στοιχεία και να κατεβάσει δωρεάν περιεχόμενο που κανονικά διατίθεται επί πληρωμή. Η Sony αρνήθηκε να σχολιάσει, ενώ ακόμα και ο ίδιος ο chesh420 λέει ότι πρόκειται απλά για μία εικασία, η οποία όμως έχει πολύ ενδιαφέρον για να την αγνοήσει κάποιος.

Κλείνοντας μία εβδομάδα πλέον, τα πράγματα αντί να βελτιωθούν, επιδεινώθηκαν. Η Sony επιβεβαίωσε ότι κλάπηκαν στοιχεία χρηστών, όπως το username, το password, το πραγματικό όνομα, η διεύθυνση κατοικίας, κ.α. Στον αντίποδα, η εταιρεία ενημέρωσε τους χρήστες ότι η λύση του προβλήματος είναι ξεκάθαρη, και το PSN αναμένεται να τεθεί ξανά σε λειτουργία μέσα στην εβδομάδα. Η κατάσταση όμως έχει προκαλέσει ανησυχία όχι μόνο στην παγκόσμια κοινότητα των gamers, αλλά και στην αμερικάνικη κυβέρνηση. Ο γερουσιαστής Richard Blumenthal έστειλε επιστολή στη Sony, καλώντας τη να ενημερώσει τους χρήστες των οποίων τα προσωπικά δεδομένα έχουν διακινδυνεύσει. Επίσης ζήτησε από την εταιρεία να προσφέρει δωρεάν υπηρεσία ενημέρωσης χρεώσεων πιστωτικής κάρτας για δύο χρόνια, όπως και να λάβει μέτρα προστασίας για όσους χρήστες επλήγησαν από το σχετικό κενό ασφαλείας.

Στην παρούσα φάση, και ενώ το PSN είναι ακόμα «κάτω», η Sony προτρέπει τους συνδρομητές της υπηρεσίας να ελέγχουν συχνά τις κινήσεις της πιστωτικής τους κάρτας, για ύποπτες συναλλαγές. Επίσης ενημέρωσε ότι συνεργάζεται με μία καταξιωμένη εταιρεία σε θέματα ασφαλείας για να αντιμετωπίσει τα προβλήματα του PSN και να ενισχύσει το συγκεκριμένο δίκτυο κατά μελλοντικών επιθέσεων, φτιάχνοντας το από την αρχή. Η Sony προτρέπει επιπλέον τους Αμερικάνους χρήστες να χρησιμοποιήσουν ειδικές υπηρεσίες προστασίας πιστωτικών καρτών, ώστε να επιβεβαιώνουν τις συναλλαγές τους και να ενημερώνονται για ύποπτες κινήσεις.

Όσον αφορά τους Έλληνες gamers, δεν μπορούμε να προτείνουμε κάτι παραπάνω από τις συμβουλές της Sony. Ελέγχετε συχνά το λογαριασμό της πιστωτικής σας κάρτας, ειδικά αν έχετε εύκολη πρόσβαση σε αυτόν μέσω internet banking ή mobile banking. Μπορείτε να είστε σίγουροι ότι θα σας ενημερώσουμε σχετικά με οποιαδήποτε εξέλιξη στην υπόθεση.

0 Comment