BREAKING

0

Facebook και Twitter: λέξεις ταμπού στα γαλλικά ΜΜΕ

Είναι γνωστό πως όταν λέμε π.χ. «τζιπ» δεν εννοούμε απαραίτητα τη μάρκα, αλλά το είδος οχήματος που καθιέρωσε η ομώνυμη εταιρεία. Οι νόμοι του 21ου αιώνα όμως, σε μία ελαφρά σύγκρουση με την κοινή λογική, απαγορεύουν τη χρήση των brands για την περιγραφή προϊόντων. Τελευταία θύματα αυτής της νομοθεσίας είναι το Facebook και το Twitter.

Συγκεκριμένα, η CSA στη Γαλλία (το αντίστοιχο ΕΣΡ της Ελλάδας), αποφάσισε ότι τα τηλεοπτικά δίκτυα και οι ραδιοφωνικοί σταθμοί δεν θα μπορούν πλέον να χρησιμοποιούν τις λέξεις Facebook και Twitter για να περιγράφουν υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης. Οι λέξεις αυτές θα πρέπει να αναφέρονται μόνο όταν η είδηση έχει άμεση σχέση με τις παραπάνω υπηρεσίες. Αν κάποιο θέμα αφορά γενικά το social networking, τότε αυτό δεν θα πρέπει να συσχετίζεται με τα δύο δημοφιλή δίκτυα.

Αυτό γίνεται με βάση μία νομοθεσία του 1992 και για λόγους προστασίας του ανταγωνισμού. Ο σκοπός είναι να δοθεί μία ίση ευκαιρία στα λιγότερο γνωστά social networks, ώστε να αναδειχτούν. Έτσι ένας δημοσιογράφος αντί να λέει π.χ. «ακολουθήστε μας στο Twitter», θα πρέπει να λέει «ακολουθήστε μας στο social network της επιλογής σας».

Βέβαια όταν ακούει κάποιος τις λέξεις «ακολουθήστε» και «social network», δεν θα φέρει στο μυαλό του μία λίστα από Twitter wannabes, αλλά το ίδιο το Twitter. Έτσι η λογική του ισότιμου ανταγωνισμού μάλλον θα χαθεί κάπου μέσα στην... κοινή λογική.

0 Comment