BREAKING

0

Το Xbox γίνεται δέκα χρονών! Να τα εκατοστίσει...

Ξεκίνησα να ασχολούμαι με το gaming το 1993, όταν αγόρασα το πρώτο μου PC. 10 χρόνια μετά, απέκτησα την πρώτη μου κονσόλα, το Xbox, που ήταν η πρώτη παιχνιδομηχανή χωρίς ιαπωνική καταγωγή. Μάλιστα το είχε στείλει δωρεάν η Microsoft στα γραφεία της Smart Press, για να γράφω παρουσιάσεις παιχνιδιών στην έντυπη μορφή του Digital Life. Τώρα, η κονσόλα που με έμαθε να παίζω με gamepad και να «αποτάξω» τα cheats, γιορτάζει τα δέκατα γενέθλια της, τουλάχιστον στην Αμερική, καθώς εκεί κυκλοφόρησε το Νοέμβριο του 2001, ενώ στην Ευρώπη ήρθε τον Μάρτιο του 2002.

Το Xbox, από την αρχική περίοδο διάθεσης του, μέχρι την απόσυρση του από την αγορά (περίπου 5 χρόνια), πούλησε 24 εκατομμύρια τεμάχια σε όλο τον κόσμο. Η πρώτη σημαντική συνεισφορά του στο χώρο του console gaming ήταν ότι έφερε «στο φως» παιχνίδια δυτικής φιλοσοφίας, ξεφεύγοντας από την ιαπωνική κατεύθυνση που είχε μέχρι τότε η συγκεκριμένη αγορά. Η δεύτερη μεγάλη συνεισφορά του, ήταν το Xbox Live. Ήταν η πρώτη υπηρεσία online multiplayer που λειτουργούσε σωστά και απρόσκοπτα στις κονσόλες, αφού η Sony είχε «εξελίξει» το δικό της Playstation Network σε... πυρηνική φυσική, σε σημείο που δεν άξιζε τον κόπο να ασχοληθεί κανείς. Το υπεύθυνο παιχνίδι για την «εκτόξευση» του Xbox Live ήταν το Halo. Ποτέ άλλοτε δεν είχε υπάρξει first person shooter σε κονσόλα με τόσο άρτιο gameplay, ενδιαφέρουσα υπόθεση επιστημονικής φαντασίας, και με τόσο προσβάσιμες δυνατότητες τοπικού, αλλά κυρίως online multiplayer.

Το 2005 κυκλοφόρησε το Xbox360, Νοέμβριο στην Αμερική και Δεκέμβριο στην Ευρώπη. Έφερε ισχυρότερο hardware με έξοδο εικόνας HD, πιο όμορφη σχεδίαση σε λευκό χρώμα, και πιο εργονομικό χειριστήριο, γιατί -κακά τα ψέματα- το gamepad του πρώτου Xbox ήταν μάλλον βελτιστοποιημένο για τα χέρια του Σουγκλάκου. Ένα ακόμα πιο ενδιαφέρον χαρακτηριστικό που ήρθε μαζί με το Xbox360, ήταν τα achievements. Μέχρι τότε, ένας gamer δεν είχε τρόπο να αποδείξει ότι κατάφερε κάτι εντυπωσιακό σε κάποιο παιχνίδι, εκτός αν κατάφερνε να τραβήξει φωτογραφία ή βίντεο όταν έπαιζε. Με το σύστημα των achievements, όταν π.χ. καταφέρεις να νικήσεις την πιο δύσκολη μάχη ενός παιχνιδιού, χωρίς να πεθάνεις, επιβραβεύεσαι με το αντίστοιχο «επίτευγμα», το οποίο ανεβαίνει αυτόματα στο προφίλ σου, στο Xbox Live. Κάθε achievement προσθέτει πόντους στο συνολικό gamescore κάθε παίκτη. Αν χρησιμοποιήσεις cheats σε ένα παιχνίδι, αυτόματα χάνεις το δικαίωμα να κερδίσεις άλλα achievements από αυτό το παιχνίδι στο εξής. Επίσης η Microsoft τιμωρούσε όποιους χρήστες έπαιζαν πειρατικά παιχνίδια, απενεργοποιώντας το προφίλ τους, και αχρηστεύοντας το gamescore τους. Έτσι πολλοί έμαθαν να παίζουν δίκαια, τόσο με τα παιχνίδια όσο και με το νόμο.

Το περασμένο καλοκαίρι, η Microsoft κυκλοφόρησε ένα επανασχεδιασμένο Xbox360, με πιο προσεγμένη εξωτερική σχεδίαση, μεγαλύτερο αποθηκευτικό χώρο, αλλά όχι με καλύτερο hardware. Παρ’όλα αυτά διόρθωσε τουλάχιστον τα προβλήματα που είχαν προκύψει με την υπερθέρμανση στα προηγούμενα μοντέλα (το λεγόμενο red ring of death). Πριν από ένα χρόνο, κυκλοφόρησε επίσης το Kinect, ο καλύτερος αισθητήρας κίνησης για gaming αυτή τη στιγμή, που σύντομα θα χρησιμοποιείται και στο PC, ενώ έχει βρει ήδη πολλές ανεπίσημες εφαρμογές από τρίτους developers, που μας έχουν αφήσει με το στόμα ανοικτό. Η Microsoft μπήκε δυναμικά πριν δέκα χρόνια, σε μία αγορά όπου κυριαρχούσαν μεγαθήρια, κερδίζοντας όμως αμέσως την προτίμηση των απανταχού gamers. Ως αποτέλεσμα, αυτή τη στιγμή το Xbox360 είναι ο σημαντικότερος «παίκτης», που ακόμα και το Playstation3 αγωνίστηκε με όλες του τις δυνάμεις για να φτάσει. Διαθέτει μία τεράστια βάση παιχνιδιών, όχι μόνο multiplatform, αλλά και σημαντικών αποκλειστικών τίτλων, όπως το Gears Of War, το Forza Motorsport, και φυσικά τη συνεχιζόμενη σειρά των Halo games. Αν και με τους ρυθμούς που αλλάζουν σήμερα τα δεδομένα στην αγορά, τίποτα δεν είναι σίγουρο, έχουμε ένα προαίσθημα ότι η gaming πλατφόρμα της Microsoft θα βρίσκεται κοντά μας για πολύ καιρό ακόμα.

0 Comment