Τρίτη, 19 Μαρτίου, 2024

Αυτή είναι η νέα μεγάλη ανακάλυψη της NASA: Σύστημα εξωπλανητών με συνθήκες “κατάλληλες για ζωή”

Η συνέντευξη τύπου της NASΑ που πραγματοποιήθηκε πριν απο λίγο έκανε γνωστό πως το διαστημικό τηλεσκόπιο Spitzer αποκάλυψε το μεγαλύτερο γνωστό έως τώρα σύστημα πλανητών που έχουν το μέγεθος της Γης γύρω από ένα μοναδικό άστρο. Το σύστημα Trappist-1 των επτά μικρών εξωπλανητών (ονομάζονται έτσι, καθώς βρίσκονται έξω από το ηλιακό μας σύστημα) ανακαλύφθηκαν γύρω από ένα σχετικά κοντινό άστρο νάνο σε απόσταση 40 έτη φωτών από τη Γη, στον Αστερισμό του Υδροχόου.

1_main_pia21423-png
    Αυτή η εικόνα δείχνει την πιθανή επιφάνεια του Trappist-1F, ενός από τους πρόσφατα ανακαλυφθέντες πλανήτες στο σύστημα Trappist-1.

Τουλάχιστον τρεις από τους πλανήτες (δυνητικά όλοι) μπορεί να διαθέτουν ωκεανούς νερού στην επιφάνειά τους, αποτελώντας “στόχους” για τον εντοπισμό εξωγήινης ζωής. Έτσι, ήδη το διαστημικό τηλεσκόπιο Hubble ερευνά τις ατμόσφαιρες γύρω από αυτούς για περαιτέρω ευρήματα. Πάντως, οι μάζες, η πυκνότητα και το μέγεθος των επτά εξωπλανητών είναι παρόμοια με της Γης, κάτι που κάνει πολλούς να αναρωτιούνται αν κάποιο από τα επτά “αδέρφια” της Γης κρύβουν τελικά κάποια μορφή ζωής, κάτι που προς το παρόν οι ερευνητές δεν μπορούν να απαντήσουν.

5_lineup_pia21422-png
    Καλλιτεχνική απεικόνιση του πώς κάθε ένας από τους πλανήτες Trappist-1 μπορεί να μοιάζει, με βάση τα διαθέσιμα δεδομένα σχετικά με τα μεγέθη τους, τις μάζες και τις τροχιακές αποστάσεις.

“Η ανακάλυψη θα μπορούσε να αποτελεί σημαντικό κομμάτι στο παζλ της εξεύρεσης κατοικήσιμου περιβάλλοντος ευνοϊκού για  τη ύπαρξη ζωής”, σημείωσε ο Thomas Zurbuchen από πλευράς της NASA, συμπληρώνοντας πως η εύρεση ενός τέτοιου συστήματος πλανητών αποτελεί αξιοσημείωτο βήμα στην απάντηση της ερώτησης εάν είμαστε μόνοι στο σύμπαν.