Παρασκευή, 26 Απριλίου, 2024

Άλλους 301 εξωπλανήτες ανακοίνωσε η NASA

Ακόμα 301 εξωπλανήτες έρχονται να προστεθούν στους 4.569 ήδη βεβαιωμένους πλανήτες εκτός του ηλιακού συστήματός μας, σύμφωνα με τη NASA, όμως κανένας από αυτούς δε φαίνεται να μοιάζει με τη Γη ή να είναι φιλόξενος για ζωή.

Νέο σύστημα τεχνητής νοημοσύνης ExoMiner

Πιο αναλυτικά, η ανακάλυψη έγινε με τη βοήθεια ενός νέου συστήματος τεχνητής νοημοσύνης. Το ExoMiner χρησιμοποιεί τον υπερυπολογιστή Pleiades της NASA. Μπορεί, όταν αναλύει τα δεδομένα των αστρονομικών παρατηρήσεων των τηλεσκοπίων, να διακρίνει τους πραγματικούς εξωπλανήτες από τους «πλαστούς».

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον Γιον Τζένκινς του Κέντρου Ερευνών Ames της NASA στην Καλιφόρνια, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό αστροφυσικής «Astrophysical Journal», τόνισαν ότι, χάρη στην μεγαλύτερη ακρίβεια του νέου «έξυπνου» συστήματος, «όταν το ExoMiner λέει πως κάτι είναι ένας πλανήτης, μπορείς να είσαι σίγουρος ότι πράγματι είναι».

Το ExoMiner ανέλυσε τα στοιχεία του διαστημικού τηλεσκοπίου «Κέπλερ» της NASA. Κατέληξε στο συμπέρασμα ότι άλλοι 301 υποψήφιοι έως τώρα εξωπλανήτες μπορούν πλέον να πάρουν τη «βούλα» του επιβεβαιωμένου εξωπλανήτη.