20.7 C
Athens
Πέμπτη, 25 Απριλίου, 2024
More

    Ανεβαίνει το ηλεκτρονικό εμπόριο

    Όλο και πιο δημοφιλές μεταξύ των Ελλήνων καταναλωτών γίνεται το Internet όσον αφορά στην πραγματοποίηση αγορών, καθώς η συνολική αξία των online αγορών το 2010 εκτιμάται ότι θα φθάσει τα 1,4 δισ. ευρώ έναντι 0,8 δισ. ευρώ το 2009, παρουσιάζοντας αύξηση 75%. Η εκτίμηση αυτή αποτελεί το συμπέρασμα της έρευνας που πραγματοποίησε το δίμηνο Σεπτεμβρίου – Οκτωβρίου 2010 σε 1106 online Έλληνες καταναλωτές το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.
    Η μελέτη χαρακτηρίζει μάλιστα ώριμη την ελληνική αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου δεδομένου ότι το 51% των online καταναλωτών αγόρασε από καταστήματα στο Διαδίκτυο περισσότερες από πέντες φορές το α’ εξάμηνο του 2010 με τον ετήσιο μέσο όρο αξίας αγοράς να κυμαίνεται στα 1500 αγορές.
    Οι πιο δημοφιλείς κατηγορίες είναι τα είδη πληροφορικής (63%), τα ηλεκτρονικά είδη (50%), τα εισιτήρια ταξιδιών (42%), οι κρατήσεις ξενοδοχείων (32%) και τα βιβλία (32%). Σκιαγραφώντας το προφίλ των online καταναλωτών, η έρευνα επισημαίνει ότι το 50% διαχειρίζεται online τους λογαριασμούς του και συμμετέχει την ηλεκτρονική τραπεζική (πληροφορίες και συναλλαγές), ενώ το 42% προσπαθεί να βρει συχνά πληροφορίες για ημερήσιες προσφορές.
    Οι σημαντικότεροι παράγοντες για να αγοράσει ένας καταναλωτής από ηλεκτρονικό κατάστημα είναι η ευχρηστία (76%), οι πολλοί και ασφαλείς τρόποι πληρωμής (69%) και η μεγάλη γκάμα προϊόντων (65%). Πάντως, το 38% θα αγόραζε σίγουρα από ένα ηλεκτρονικό κατάστημα ακόμη και αν δεν κάλυπτε κάποιους από τους παραπάνω σημαντικούς παράγοντες αν είχε καλές τιμές ή/ και προσφορές, που καταδεικνύει την μεγάλη αξία που έχει πλέον η τιμή στα προϊόντα. Επίσης, η ηλεκτρονική τραπεζική έχει πλέον φθάσει σε υψηλά επίπεδα ωριμότητας και επηρεάζει άμεσα την συμπεριφορά του online καταναλωτή στο παραδοσιακό κανάλι. Μάλιστα για το 51% των online καταναλωτών το e-banking site είναι λόγος επιλογής τράπεζας ενώ για το 50% είναι η βάση για να αντιληφθεί την αξιοπιστία της τράπεζας. Για τους χρήστες του Internet που δεν κάνουν online αγορές οι κύριοι λόγοι είναι: εμπιστοσύνη (85%), συνήθεια (56%) και πιστωτική κάρτα (30%). Παρ’ όλα αυτά το 12% αναμένεται ότι σίγουρα θα ξεκινήσουν online αγορές το επόμενο χρόνο.

    Related Articles

    Stay Connected

    45,800ΥποστηρικτέςΚάντε Like
    6,126ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
    14,900ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής


    Latest Articles