BREAKING

2

«Ανεβάστε» το site σας στο Google!

Το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει κάθε webmaster (ή κάτοχος ιστοσελίδας, ελληνιστί) στον μάταιο τούτο κόσμο, αφορά με την προσέλκυση επισκεπτών στο site του: ο τρόπος με τον οποίο θα καταφέρει να τραβήξει επισκέπτες. Στις μέρες μας που το Google συνιστά τη σελίδα με τον μεγαλύτερο αριθμό επισκέψεων παγκοσμίως, είναι δεδομένο πως ένα site θα πρέπει να είναι δομημένο κατά τρόπο τέτοιο που να ικανοποιεί τις προδιαγραφές και τις προϋποθέσεις του δημοφιλέστερου «ψαχτηριού».

Το SEO λοιπόν ή Search Engine Optimisation είναι ζωτικής σημασίας, αν θέλετε τουλάχιστον το site σας να εμφανίζεται όσο πιο ψηλά γίνεται στις αναζητήσεις που γίνονται μέσω Google –και κατ’ επέκταση να αντλήσει επισκέπτες από εκεί. Ναι, δεν λέμε, το site σας πρέπει να αρέσει κατ’ αρχάς σε εσάς τους ίδιους αλλά μην ξεχνάτε και το Google! Εμείς, θέλοντας να σας δούμε να προοδεύετε, συγκεντρώσαμε για ‘σας 10 πράγματα που θα πρέπει να προσέξετε πάνω στο θέμα και σας τα παρουσιάζουμε ευθύς αμέσως! Θυμηθείτε: το Google και τα μάτια σας!


  • Δημιουργία sitemap: Ακόμα κι αν η δομή του site σας είναι σχετικά απλοϊκή, θα πρέπει να δημιουργήσετε sitemap μέσω του Google Webmaster. Έτσι η μηχανή αναζήτησης θα καταλαβαίνει κάθε σελίδα του site σας και θα τη λαμβάνει υπ’ όψιν της στις αναζητήσεις της.
  • Χρήση keywords: Τα keywords ή οι λέξεις κλειδιά είναι ζωτικής σημασίας για την προβολή του site σας στο Google. Ο τίτλος κάθε σελίδας θα πρέπει να περιέχει μέχρι και δύο απ’ αυτά, να έχει μέγεθος έως 70 χαρακτήρες και να είναι μοναδικός. Μην ξεχάσετε να τα εισάγετε και στα URL, στο εναλλακτικό κείμενο κάθε εικόνας (alt text) και βέβαια στο κείμενο της εκάστοτε σελίδας.
  • Χρόνος φόρτωσης: Όσο πιο σύντομα φορτώνει το site σας, τόσο καλύτερη θέση θα παίρνει στο Google και τις λοιπές μεγάλες μηχανές αναζήτησης. Σε τελική ανάλυση σκεφτείτε και όσους δεν σερφάρουν με broadband…
  • Στρατηγικοί συνεργάτες: Το Google λαμβάνει υπ’ όψιν του τα sites που φιλοξενούν links και παραπέμπουν τον κόσμο στο δικό σας. Συνάψτε συνεργασίες με άλλα sites και ανταλλάξτε links: όσο πιο εγνωσμένης αξίας είναι κάποιο site, τόσο μεγαλύτερη βαρύτητα έχει η «παραπομπή» του προς εσάς.
  • Αλληλεπίδραση με τους επισκέπτες: Γιατί να πρέπει να κάνετε όλη τη δουλειά με την προώθηση εσείς όταν οι επισκέπτες σας είναι πρόθυμοι να κάνουν το ίδιο μέσω Facebook και Twitter; Δώστε τους τη δυνατότητα να το κάνουν (κουμπάκια, widgets κλπ) και θα το κάνουν!
  • «Σκοτεινές» μέθοδοι: Αν τριγυρίσετε στο διαδίκτυο, θα ανακαλύψετε πρακτικές που ισχυρίζονται ότι μπορούν να «ξεγελάσουν» το Google. Τα Google bomb και Googlewashing π.χ. βασίζονται στη δημιουργία σελίδων-φαντασμάτων τίγκα στα keywords, ενώ υπάρχει και το περίφημο «link buying». Αποφύγετέ τα όλα. Στη Google δεν είναι χαζοί και σίγουρα δεν θέλετε να πέσετε σε δυσμένεια…
  • Social media: Το Google τα πάει αρκετά καλά με τα social media. Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+ και όλα τα άλλα «new media» εκτός από το να φέρνουν κόσμο, ανεβάζουν και το site σας στην υπόληψη του Google γι’ αυτό επενδύστε σε αυτά και δεν θα χάσετε.
  • Εκμετάλλευση Google Translate: Το Internet δεν έχει σύνορα, οπότε είναι πολύ πιθανόν το περιεχόμενό σας να έχει ενδιαφέρον για κάποιον χρήστη που όμως δεν κατανοεί τη γλώσσα που χρησιμοποιείτε. Δεν θα ‘ναι κρίμα να φύγει παραπονεμένος; Εκμεταλλευτείτε το Google Translate και τουλάχιστον δώστε του μια ιδέα των όσων γράφετε.
  • Εσωτερικά banners: Αν κρίνετε πως στο site σας υπάρχει περιεχόμενο που θα θέλατε να προωθήσετε περισσότερο απ’ ότι άλλο, χρησιμοποιήστε banners ώστε να στείλετε τους επισκέπτες σας απ’ ευθείας στην κατάλληλη σελίδα (το λεγόμενο «call to action»).
  • Έλεγχος του Google Analytics: Ελέγχετε σε καθημερινή βάση τις επιδόσεις του site σας μέσα από το Google Analytics. Δείτε τι αντίκτυπο έχει η κάθε σας αλλαγή και αξιολογήστε έτσι τις ανάγκες και τις απαιτήσεις των επισκεπτών σας.

 

0 Comment