BREAKING

0

Απόφαση της Πρωτοβάθμιας Επιτροπής του Φορέα Ελέγχου Διαφήμισης δικαιώνει τη Cyta

home-4

Στον Φορέα Ελέγχου Διαφήμισης προσέφυγε η Cyta, με αίτημα την τροποποίηση της τρέχουσας διαφημιστικής εκστρατείας ανταγωνιστικής εταιρείας (πρόκειται για την ΜΤΝ) στην οποία ισχυρίζεται ότι το δικό της δίκτυο έχει τη μεγαλύτερη κάλυψη 4.5G στη Κύπρο.

Η θέση της Cyta ήταν ότι ο ισχυρισμός της διαφήμισης είναι ανυπόστατος, ατεκμηρίωτος, παραπλανητικός και εκτός πλαισίου θεμιτού ανταγωνισμού σε ό,τι αφορά τη σύγκριση με το δίκτυο της Cyta. Πεποίθηση της Cyta είναι ότι, στο πλαίσιο υγιούς ανταγωνισμού, συγκριτικά αποτελέσματα είναι αποδεκτά, μόνο αν έχουν εξαχθεί στη βάση μετρήσεων ανεξάρτητων οργανισμών και συμφωνημένης ή αποδεκτής από όλους μεθοδολογίας.

Κατά την εξέταση της καταγγελίας, η Πρωτοβάθμια Επιτροπή του Φορέα Ελέγχου Διαφήμισης διαπίστωσε τα εξής:

  1. Οι δύο εταιρείες χρησιμοποιούν διαφορετικό τεχνολογικό ορισμό για το 4.5G.
  2. Φαίνεται να υπάρχουν περισσότερες από μία ερμηνείες στον τηλεπικοινωνιακό κλάδο για το 4.5G και δεν υπάρχει ένας κοινά αποδεκτός ορισμός.
  3. Σε καμία περίπτωση δεν είναι λογικό να αναμένουμε ότι ο μέσος καταναλωτής θα γνωρίζει ότι δεν υπάρχει κοινά αποδεκτός ορισμός για το τι σημαίνει 4.5G στον τηλεπικοινωνιακό κλάδο. Ως εκ τούτου, δεν είναι δυνατό να υπάρχουν συγκριτικές αναφορές σε διαφήμιση.
  4. Λαμβάνοντας υπόψη τα πιο πάνω, η Πρωτοβάθμια Επιτροπή θεωρεί ότι η διαφημιστική εκστρατεία της «ανταγωνιστικής εταιρείας» προσκρούει στα άρθρα 1α, 3α, 5β και 8 του Κυπριακού Κώδικα Δεοντολογίας Επικοινωνίας και θα πρέπει να τροποποιηθεί.

Συγκεκριμένα, το άρθρο 1α προνοεί όπως όλες οι διαφημίσεις είναι νόμιμες, ευπρεπείς, έντιμες και αληθείς. Το άρθρο 3α προνοεί ότι η διατύπωση των διαφημίσεων πρέπει να είναι τέτοια, ώστε να μην τίθεται θέμα κατάχρησης της εμπιστοσύνης του καταναλωτή ή εκμετάλλευσης της έλλειψης πείρας ή γνώσεων του. Το άρθρο 5β προνοεί ότι οι διαφημίσεις δεν πρέπει να περιέχουν δηλώσεις ή οπτικές παραστάσεις ή ηχητικά στοιχεία, που, είτε άμεσα είτε έμμεσα, ή με υπονοούμενα, παραλείψεις, διφορούμενους ή υπερβολικούς ισχυρισμούς, μπορούν να παραπλανήσουν τον καταναλωτή. Το άρθρο 8 αναφέρεται σε θέματα τεκμηρίωσης των ισχυρισμών που περιλαμβάνονται σε μία διαφήμιση.

Σημειώνεται ότι ο Φορέας Ελέγχου Διαφήμισης είναι μια μη κερδοσκοπική εταιρεία με κύριο αντικείμενο τον έλεγχο των διαφημίσεων που προβάλλονται στην Κύπρο ώστε να διασφαλίζεται ότι αυτές είναι νόμιμες, ευπρεπείς, έντιμες, ότι λένε την αλήθεια, ότι δημιουργούνται με πνεύμα κοινωνικής ευθύνης και ότι είναι σύμφωνες με την ισχύουσα νομοθεσία και τις αρχές του θεμιτού ανταγωνισμού.

0 Comment

Post a Comment

(required)
(required - never published nor shared)