Tι έδειξαν τα αποτελέσματα των ελέγχων της Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή σε 238 καταστήματα λιανικής πώλησης
Αποκλίσεις στις αναρτημένες τιμές των προϊόντων στο ράφι και τις τιμές που τελικά χρεώνονται οι καταναλωτές όταν τα προϊόντα που θα επιλέξουν σαρωθούν στην ταμειακή μηχανή, διαπίστωσε η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή. Συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια ελέγχων που διεξήγαγε τον Ιούνιο του 2023, σε 238 καταστήματα λιανικής πώλησης, σαρώθηκαν δειγματοληπτικά 11.288 συνολικά προϊόντα, από τα οποία, όπως διαπιστώθηκε, τα 252, δηλαδή ένα ποσοστό της τάξης του 2,2%, παρουσίαζε απόκλιση μεταξύ της αναρτημένης τιμής στο ράφι και της τιμής χρέωσης στο ταμείο.
Πιο συγκεκριμένα, σε 139 από τα 252 προϊόντα που παρουσίασαν απόκλιση, δηλαδή σε ποσοστό ύψους 1,2% της δειγματοληψίας, η απόκλιση ήταν κατά του καταναλωτή, ενώ στα υπόλοιπα 113, δηλαδή σε ποσοστό ύψους 1,0% της δειγματοληψίας, η απόκλιση ήταν υπέρ του καταναλωτή.
Στις περιπτώσεις όπου διαπιστώθηκε απόκλιση δόθηκαν γραπτές συστάσεις προς τις επιχειρήσεις για άμεση συμμόρφωση με τις πρόνοιες της σχετικής νομοθεσίας. Η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή καλεί τις επιχειρήσεις να είναι ιδιαίτερα προσεκτικές και να εφαρμόζουν ένα αποτελεσματικό σύστημα εσωτερικού ελέγχου, προκειμένου να βεβαιώνονται ότι οι αναρτημένες τιμές των προϊόντων τους συμφωνούν με τις αντίστοιχες καταχωρημένες τιμές στο ηλεκτρονικό τους σύστημα, διασφαλίζοντας με αυτό τον τρόπο ότι δεν θα υπάρχει παραπλάνηση για τον καταναλωτή.