BREAKING

4

Apple: «οι καταναλωτές θέλουν αυτό που δεν έχουμε»

Τις προηγούμενες ημέρες αποκαλύφθηκαν σε Αμερικανικό δικαστήριο εσωτερικά έγγραφα της Apple από τον περασμένο Απρίλιο που δείχνουν, ότι κάποιοι σε αυτή την εταιρεία ξέρουν. Ξέρουν ότι ο ρυθμός αύξησης πωλήσεων smartphones μειώνεται χρόνο με τον χρόνο και κυρίως, ξέρουν τι ζητά ο κόσμος: μεγαλύτερες οθόνες και πιο οικονομικές συσκευές.

Apple_Consumers

Η παρουσίαση του Phil Schiller, επικεφαλής Marketing της Apple, παρουσιάστηκε σε άλλη μία από τις δικαστικές διαμάχες με την Samsung, η οποία Samsung ανέκρινε αρκετά τον Schiller γι αυτή, ο οποίος με την σειρά του είπε πως ήταν μία παρουσίαση που χρησιμοποιήθηκε σε μία συνάντηση «με πωλητές». Το ενδιαφέρον της (τουλάχιστον στο κομμάτι που δόθηκε στη δημοσιότητα), πέρα από τα στοιχεία για τον ολοένα και μειωμένο ρυθμό αύξησης πωλήσεων των smartphone παγκοσμίως, είναι ο τίτλος του 4ου slide: «Οι καταναλωτές επιθυμούν αυτό που δεν έχουμε εμείς». Και το slide αυτό δείχνει ότι, από τα 228 εκατομμύρια smartphones που είχαν πουληθεί στο χρονικό διάστημα που κατέγραφε η παρουσίαση, τα περισσότερα ήταν στο segment τιμής, κάτω των 300 δολαρίων, ενώ τα υπόλοιπα αφορούσαν οθόνες μεγαλύτερες των 4ων ιντσών.

Η ακροαματική διαδικασία στην οποία παρουσιάστηκε αυτή η παρουσίαση, αλλά και αρκετή αλληλογραφία του Phil Schiller, τόσο με το διαφημιστικό γραφείο της Apple, όσο και με συνεργάτες του, δεν έχει σημασία. Είναι μία από τις δίκες εκείνες ανάμεσα στην Apple και την Samsung όπου, ο μεν κατηγορεί τον δε, ότι χρησιμοποίησε δικές του τεχνολογίες και ιδέες για να εξασφαλίσει πωλήσεις. Τέτοιες δίκες, υπήρξαν αρκετές στο παρελθόν και θα υπάρξουν αρκετές άλλες για να γεμίζουν τις τσέπες των δικηγόρων των δύο εταιρειών.

Η σημασία της παρουσίασης όμως, δείχνει πως ένα χρόνο πριν, η Apple αναγνωρίζει πως είναι «εκτός αγοράς» και ένα από τα πράγματα που θα αποδείξει με τις επόμενες συσκευές της, είναι αν «πήρε το μήνυμα». Με το iPhone 5C που προσπάθησε να το λανσάρει ως το «οικονομικό» iPhone, δεν τα κατάφερε. Γιατί ούτε λιγότερο iPhone ήταν, ούτε πιο οικονομικό.

Τι λέτε; Με τα φημολογούμενα iPhone 6, στις 4,7 και 5,5 ίντσες, πιστεύετε ότι η Apple έχει «πάρει το μήνυμα»; Άργησε;

4 Comments

  • TasMan
    7 Απριλίου 2014 at 18:54

    Θα συμφωνήσω με τον dante ότι η Apple προσανατολίζεται σε άλλο κοινό. Την ενδιαφέρει περισσότερο να έχει μία πανέμορφη, ποιοτική συσκευή που λειτουργεί απρόσκοπτα και με ασφάλεια (και ενοείται να την πουλάει στα ανώτερα στρώματα τιμών) παρά να έχει μέτριες (από άποψη υλικών/επιδόσεων) συσκευές για να πιάσει ΟΛΗ την αγορά. Άλλωστε πιάνει και το κοινό που θέλει κάτι οικονομικότερο, πουλώντας συσκευές προηγούμενης γενιάς οι οποίες όμως στο λανσάρισμά τους ήταν ότι καλύτερο είχε να επιδείξει. Όποιος έχει διαβάσει τη βιγραφία του Jobs θα καταλάβει ότι αυτό ήταν εμμονή του. Δε δεχόταν τίποτα λιγότερο από το τέλειο και όσοι «πέρασαν» κατά λάθος υποδυέστερη δουλειά (βλέπε Me προ icloud, ή antenagade στο iphone4) πήραν δρόμο με συνοπτικές διαδικασίες! Δεν ήταν τυχαίο ότι το «φτηνότερο» iphone 5c παρουσιάστηκε μετά το θάνατό του και ουσιαστικά πάτωσε, αφενός γιατί σχεδόν όλοι που είχαν να δώσουν 600Ε για ένα κινητό έδιναν ευχαρίστως 100 παραπάνω για το καλύτερο μοντέλο, και αφετέρου γιατί το 5c ήταν ακριβώς το 5 σε άλλο περίβλημα (πιο άσχημο κατά τη γνώμη πολλών που συνδέουν την Apple με γυαλί και μέταλο). Εξάλλου δεν έχουν τόσο μεγάλη ανάγκη για αγοραστική επέκταση, δε λέω ότι τους χαλάει κιόλας απλά βλέπουν ότι κάθε νέο iphone που παρουσιάζουν γίνεται ανάρπαστο από την πρώτη στιγμη, όσο ακριβό κι αν είναι. Βγάζουν δηλαδή και με το παραπάνω όσα θα κέρδιζαν αν πουλούσαν πολύ φτηνότερς συσκευές που θα είχαν τεράστιο ανταγωνισμό. Και αν μου επιτρέπεται ένα προσωπικό σχόλιο, βλέπω το λόγο: Από την πρώτη στιγμή που αγόρασα iphone δεν ήθελα άλλη συσκευή, όχι γιατί έιμαι κολλημένος ή θεωρώ ότι είναι το καλύτερο κινητό του σύμπαντος, απλά είναι τέτοιος ο τρόπος αλληλεπίδρασης που πραγματικά μου είναι δύσκολο να πάω σε άλλο λειτουργικό. Όσες φορές κι αν πήρα android, την 3η μέρα το είχα παρατήσει. Δεν είναι κάτι που μπορώ να εστιάσω θετικό ή αρνητικό (και τα δύο λειτουργικά έχουν τα καλά και τα κακά τους), απλά το iphone «κουμπώνει» καλύτερα… είναι πιο «smooth» που λένε, και ούτε λόγος για αξιοπιστία (σημαντικότατο για τη δουλειά μου). Και προτιμώ να δώσω 700Ε για κινητό που με καλύπτει στο 98% παρά 300Ε για κάποιο που θα με καλύπτει στο 60%. Καθένας με την τσέπη του εννοείται…

  • dante
    7 Απριλίου 2014 at 10:17

    hellboy οτι να ναι ρε φιλε…πρωτον η apple προσανατολιζεται σε αλλο κοινο…αρα οι καρμηριδες θα τα βλεπουν σε βιτρινα μονο…δευτερον δεν θα ασχοληθει ποτε με low budget κινητα.ΔΕΝ υπαρχει λογος.τριτον…τωρα που θα βγουν με πιο μεγαλες οθονες…(4,7 ~5,5) τοτε θα δεις ποσες μανουλες θα κλαψουν…4ον και τελευταιο 1000 περιπου εχει το 64αρη το 16αρη ξεκιναει απο 739 ελεος παραπληροφορηση στο φουλ..πλεον πολλα πλαστικα τηλεφωνα παιζουν σε πιο υψηλες τιμες….

  • akis
    6 Απριλίου 2014 at 17:51

    χα χα!!!! για να δουμε τι θα πουν απο το μαρκετιγκ τους , οταν θα βγαλουν μια συακευη που δεν θα φτανει ο αντιχειρας για να λειτουργησει…

  • hellboy
    6 Απριλίου 2014 at 06:02

    θα παρει το μυνημα αν κανει ενα iphone με 300 ευρο ενα iphone και με 570 ευρο.
    καθως αν θελει ενα entry με 200 ευρο εκει θα δει ανασταση………
    οχι εκει που ηταν 550 μαξιμουμ πηγαν τις τιμες στα 1000……..ελεος δηλαδη….