Η Rebellion είναι μια εταιρεία ανάπτυξης, η οποία αναμφίβολα έχει αποκτήσει το δικό της φανατικό κοινό. Ειδικότερα με τίτλους όπως το Sniper Elite και Zombie Army, αναμφίβολα έχει καταφέρει να κεντρίσει το ενδιαφέρον της gaming community. Το Atomfall που αποτελεί το τελευταίο μεγάλο της και πολλά υποσχόμενο project, αδιαμφισβήτητα ανήκει στα πιο ενδιαφέροντα και «ιδιαίτερα» παιχνίδια της χρονιάς. Αν και όταν εμφανίστηκε τα πρώτα gameplay videos, αρκετοί το συνέκριναν με Fallout – και όχι άδικα – η αλήθεια είναι πως το survival action της Rebellion στέκεται μόνο του, διαθέτοντας μια ξεχωριστή ταυτότητα και φέρνοντας στο προσκήνιο κάποια στοιχεία από S.T.A.L.K.E.R (παρά το γεγονός ότι οι περισσότεροι εύλογα θα σκεφτούν ότι… κάπου το έχουν «ξαναδεί»). Για πάμε να δούμε όμως πιο αναλυτικά το πως είναι να πίνεις… τσάι με ραδιενέργεια!
We make Britain Atomic again!
Το Atomfall εκτυλίσσεται σε μια εναλλακτική εκδοχή της Αγγλίας του 1957, όπου η καταστροφή του εργοστασίου Windscale δεν ήταν απλώς μια φωτιά, αλλά κάτι πολύ χειρότερο. Μια μυστηριώδης έκρηξη αφήνει πίσω της μια περίεργη μπλε λάμψη και μια απομονωμένη περιοχή γεμάτη μεταλλαγμένους, παράφρονες κατοίκους και στρατιωτικούς ελέγχους. Ο κεντρικός ήρωας που υποδύεστε ξυπνάει σε ένα καταφύγιο χωρίς μνήμες, με σκοπό να ανακαλύψει τι συνέβη… Το σενάριο του Atomfall ουσιαστικά βασίζεται σε μια φανταστική αναπαράσταση της καταστροφής του Windscale, εμπλουτισμένη με στοιχεία επιστημονικής φαντασίας, λαϊκού τρόμου και ψυχροπολεμικής παράνοιας. Το δε γνωστό βρετανικό φλεγματικό χιούμορ διαθέτει περίοπτη θέση στην εμπειρία του παιχνιδιού (το πρώτο interaction στην παμπ – με δυο τύπους που διαφωνούν για το αν θα νικούσαν ρομπότ του στρατού – είναι ίσως η πιο “British” στιγμή στην ιστορία των videogames.).
Ο κόσμος του παιχνιδιού πρόκειται ουσιαστικά για μια αλλόκοτη και “alternative” εκδοχή της βρετανικής υπαίθρου: Πράσινοι λόφοι, κοιλάδες και γραφικά χωριά κρύβουν επικίνδυνες αιρέσεις, μυστηριώδεις σπηλιές και παλιά πυρηνικά καταφύγια, με τους μεταλλαγμένους και τους επιζώντες να συνθέτουν ένα γοητευτικό γαϊτανάκι τρόμου και κινδύνου. Είναι ένας κόσμος που μοιάζει οικείος, αλλά κρύβει μέσα του το παράξενο και το υπερφυσικό. Το Atomfall δεν σου αφηγείται απλώς μια ιστορία, προσφέρει τα κομμάτια στον gamer και του δίνει τη δυνατότητα να την δημιουργήσει μόνος του κομμάτι – κομμάτι. Μέσα από την εξερεύνηση, τους διαλόγους, τις αναμετρήσεις και τις αποφάσεις του gamer, ξεδιπλώνεται ένα δίκτυο αλληλένδετων αφηγήσεων όπου κάθε επιλογή έχει συνέπειες, καθώς στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος βρίσκονται πάντα οι αποφάσεις που έχουν τη δική τους ξεχωριστή βαρύτητα και σημασία.
I am a survivor!
Στη βάση του το Atomfall πρόκειται για ένα survival action game, το οποίο όμως δεν σου δίνει τις απαντήσεις, αλλά σε ωθεί να ανακαλύψεις και να εξερευνήσεις τον κόσμο του σπιθαμή προς σπιθαμή. Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα του παιχνιδιού είναι η ελευθερία του, ο κόσμος του αποτελείται από μεγάλους ανοιχτούς χάρτες που οι παίκτες μπορούν να εξερευνήσουν με τη σειρά που επιθυμούν. Όπως θα διαπιστώσετε, δεν υπάρχει απόλυτη διάκριση μεταξύ main και secondary αποστολών, καθώς τα πάντα εξαρτώνται από το πόσο αποφασισμένος είσαι να σκάψεις βαθύτερα. Και αυτή η ελευθερία ανταμείβεται. Από απλούς διαλόγους μπορούν να ξεκινήσουν πολύπλοκα chain events (από τη θεραπεία ενός ασθενούς μέχρι αποκάλυψη προδοσίας ή εξιχνίαση φόνου). H φαντασία στα διαφορετικά objectives, αλλά και το γεγονός ότι δίνει τη δυνατότητα στο gamer να χαράξει εκείνος το δικό του story αποτελεί και ένα από τα πιο ενδιαφέροντα gameplay concepts του παιχνιδιού.
Από τις πρώτες κιόλας στιγμές του παιχνιδιού, το Atomfall ξεχωρίζει για τη μεγάλη βαρύτητα που δίνει στο στοιχείο της επιβίωσης… Φαγητό, φάρμακα, συνταγές, εκρηκτικά και τονωτικά: όλα μπορούν να φτιαχτούν από ό,τι μαζεύεις. Αν ανήκετε στους σχολαστικούς gamers που συνηθίζουν να ψάχνουν μέχρι και το τελευταίο συρτάρι ή την τελευταία ντουλάπα, θα τα πάτε περίφημα. Και το καλύτερο; Πολλά από τα consumables είναι απίστευτα… βρετανικά (Τσάι… μπισκότα… μαρμελάδα και άλλα προϊόντα τα οποία θα μπορούσαν κάλλιστα να ανήκουν στο καθημερινό «Full English» πρωινό του Βασιλιά Καρόλου). Αυτό που διαπιστώσαμε ήταν ότι η «τέχνη της επιβίωσης» απαιτεί και κόπο και… τρόπο και το κυριότερο χρειάζεται εφευρετικότητα. Ο ήρωας σας θα πρέπει να συνηθίσει στο γεγονός ότι θα βρίσκεται διαρκώς outnumbered και μόνος, με περιορισμένους πόρους και μηδαμινά πυρομαχικά. Ειδικότερα, όταν φτάνει η ώρα του combat, ο χαρακτήρας σας θα πρέπει να ισορροπεί ανάμεσα στο ακριβές σημάδι και στο βίαιο melee combat.
Ωστόσο, το μεγαλύτερο αγκάθι του παιχνιδιού είναι η μάχη. Η melee μάχη είναι εντελώς basic, χωρίς να διαθέτει κινήσεις τύπου block ή dodge, θυμίζοντας έτσι πιο πολύ old-school και ξεπερασμένους τίτλους του παρελθόντος, οι οποίοι ήταν εμφανώς περιορισμένοι στους μηχανισμούς. Παρόλα αυτά, οι παίκτες μπορούν να κλωτσήσουν εχθρούς για να τους απομακρύνουν ή να κάνουν spam με ρόπαλα και τσεκούρια. Το range combat από την πλευρά του είναι πιο διασκεδαστικό, αλλά δυστυχώς… σπάνιο. Η δε stealth προσέγγιση δουλεύει κάπως, αλλά και αυτή δεν διεκδικεί δάφνες πρωτοτυπίας, ενώ μαστίζεται από την κάπως άτσαλη AI, η οποία δεν αφήνει πολλά περιθώρια αντίδρασης. Παράλληλα, τα cover mechanics είναι άβολα και απρόβλεπτα και συχνά δημιουργούν ένα αίσθημα αδικίας στον παίκτη.
Τηρώντας την παράδοση των survival action games, το Atomfall διαθέτει ένα skill tree, το οποίο ενδυναμώνει τον χαρακτήρα σας, μέσω μιας σειράς από upgrades. Εδώ οι developers θα μπορούσαν να έχουν δουλέψει περισσότερο στην ανάπτυξη ενός skill tree που προσθέτει μεγαλύτερο ειδικό βάρος. Αν και οι δεξιότητες είναι διαθέσιμες μόνο εφόσον τις ανακαλύψεις, αυτό που διαπιστώσαμε ήταν ότι οι περισσότερες ήταν αδιάφορες, χωρίς να συμβάλλουν στην ανάπτυξη του gameplay. Δυστυχώς, δεν υπήρχε τίποτα που να κάνει το gameplay πιο ευχάριστο ή πιο στρατηγικό, και η απουσία βασικών δυνατοτήτων (όπως για παράδειγμα το ταχύτερο περπάτημα όταν είσαι σκυμμένος), ήταν αξιοσημείωτη.
Keep calm and… mind the radiation!
Ο τεχνικός τομέας του Atomfall παρουσιάζει ένα μείγμα από εντυπωσιακές επιλογές σχεδιασμού, αλλά και εμφανείς περιορισμούς τεχνικής φύσεως που προκύπτουν από την υποστήριξη πολλαπλών γενεών κονσολών. Παρόλο που η Rebellion αξιοποίησε ειδικές visual τεχνικές που αποδίδουν με ρεαλισμό τη βρετανική ύπαιθρο, η απουσία σύγχρονων τεχνολογιών όπως το temporal anti-aliasing (TAA) και η χρήση screen space reflections (SSR) οδηγούν σε οπτικά προβλήματα, όπως τρεμόπαιγμα και ανεπαρκή καθαρότητα σε υδάτινες επιφάνειες. Στις κονσόλες νέας γενιάς, το παιχνίδι τρέχει σε ανάλυση μεταξύ 1440p και 1800p με στόχο τα 60fps, ενώ στο Xbox Series S περιορίζεται στα 1080p και 30fps, παρουσιάζοντας περιστασιακά προβλήματα απόκρισης. Η έκδοση για PC προσφέρει περισσότερες επιλογές γραφικών, όπως ray-traced σκιές και screen-space shadows, αλλά η έλλειψη υποστήριξης για τεχνολογίες όπως DLSS ή FSR περιορίζει τις δυνατότητες βελτιστοποίησης.
Συνολικά, ενώ το Atomfall προσφέρει έναν ατμοσφαιρικό και λεπτομερή κόσμο, οι τεχνικοί περιορισμοί υπονομεύουν την εμπειρία, καθιστώντας εμφανή την ανάγκη για περαιτέρω βελτιστοποιήσεις στο μέλλον. Σε γενικές γραμμές, το Atomfall μπορεί να μην είναι το πιο άρτιο game στον κόσμο (με κάποια ενοχλητικά game-breaking bugs… που εκνευρίζουν), παρόλα αυτά η εντυπωσιακή visual απεικόνιση της βρετανικής υπαίθρου αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματά του. Ολοκληρώνοντας, στα plus προσθέστε και το γεγονός ότι ο τίτλος τ κορυφώνεται με ένα φινάλε που διαφοροποιείται ανάλογα με τις επιλογές σου και τις συμμαχίες που έχεις χτίσει. Η εμπειρία μπορεί να διαμορφωθεί ξανά και ξανά μέσω διαφορετικών save files, επιτρέποντάς σου να δεις 3-4 εναλλακτικές εκβάσεις, με μικρές αλλά ουσιαστικές διαφοροποιήσεις, α λα New Vegas, γεγονός που αν μη τι άλλο προσθέτει πόντους στο replayability του τίτλου.
Ολοκληρώνοντας την εμπειρία μας με τον τίτλο της Rebellion, το Atomfall δεν είναι ένας κλώνος του Fallout ή του S.T.A.L.K.E.R., αποτελώντας ένα game που σίγουρα οι παίκτες θα το θυμούνται όχι τόσο για τις μάχες και για την καταιγιστική δράση του, αλλά για την αίσθηση της εξερεύνησης και τη μοναδική πορεία μέσα στον κόσμο του. Αναμφίβολα, είναι ένα πολλά υποσχόμενο πρώτο βήμα για ένα νέο πολλά υποσχόμενο IP, και αν υπάρξει συνέχεια, μπορεί να φτάσει σε ακόμα μεγαλύτερα ύψη – αρκεί να βελτιώσει τα αδύναμα σημεία του. Μέχρι τότε, το Atomfall είναι ένα αρκετά καλό, αλλά με κάποια θέματα παιχνίδι, που αξίζει για όσους αγαπούν την ανοιχτή δομή και την ελεύθερη εξερεύνηση! Σίγουρα θα θέλαμε να δούμε και κάποιο sequel του στο μέλλον!
Ανάπτυξη: Rebellion Έκδοση: Rebellion Διάθεση: AVE
The Good
- Ανοιχτή σχεδίαση αποστολών που επιβραβεύει την εξερεύνηση
- Μοναδικά αυθεντική βρετανική ατμόσφαιρα
- Δυνατό σενάριο με μυστήριο, χιούμορ και βάθος
- Εντυπωσιακός κόσμος γεμάτος λεπτομέρεια και πολιτισμικές αναφορές
The Bad
- Άβολη και ξεπερασμένη μάχη σώμα-με-σώμα
- Προβληματικά stealth mechanics
- Αδιάφορο skill tree
- Κακή AI
****
-
ΓΡΑΦΙΚΑ: 83
-
ΗΧΟΣ: 84
-
GAMEPLAY: 70
-
ΑΝΤΟΧΗ: 73
- ΓΕΝΙΚΑ: 78%