BREAKING

1

Baidu: η αναζήτηση στα κινέζικα, η συνταγή της επιτυχίας

Υπάρχει και ένας άλλος κόσμος, αυτός που μιλάει άλλες γλώσσες και είναι λιγότερο προσανατολισμένος (προς το παρόν) στην Αμερικάνικη αγορά. Ο λόγος για την Κίνα που ο αριθμός χρηστών του internet υπολογίζεται στα 420 εκατομμύρια, αριθμός τεράστιος. 99% των κινέζων χρηστών του Internet χρησιμοποιούν την μηχανή αναζήτησης Baidu, o CEO της οποίας, Robin Li, έδωσε ενδιαφέροντα στοιχεία για την εταιρία του: "το Baidu πραγματοποιεί περισσότερες αναζητήσεις στην Κίνα απ' ότι οποιαδήποτε άλλη μηχανή αναζήτησης σε οποιαδήποτε χώρα, συμπεριλαμβανομένης και της Google".

Αυτός μπορεί να είναι και ο λόγος που η αξία της Baidu υπολογίζεται στα 40 δις δολλάρια (!), περίπου όσο υπολογίζεται και η αξία του eBay. Αυτό δικαιώνει τον κύριο Li που μερικά χρόνια πριν απέρριψε προσφορές της Google, της Yahoo και της Microsoft, να πουλήσει την μηχανή αναζήτησης στην αξία του 1 ή 2 δις. Γιατί όμως απέτυχε η Google στην Κίνα; Σύμφωνα με τον Robin Li, (ο οποίος ανέβηκε στο βήμα του Web 2.0 Summit στο San Fransisco, αμέσως μετά τον Eric Schmidt) για να πετύχει κανείς στην κινέζικη αγορά, πρέπει να την γνωρίζει καλά και να είναι δίπλα της. Το γεγονός δε ότι η Google άνοιξε μέτωπο με την Κινεζική κυβέρνηση για το θέμα της λογοκρισίας, δεν βοήθησε καθόλου. Αντίθετα, η Baidu αποφάσισε να παραμείνει και να συμβιώσει, τόσο με την λογοκρισία, όσο και με την μνημειώδη Κινεζική γραφειοκρατία (ναι, ναι, μπορεί να είναι χειρότερη από την Ελληνική). Και προφανώς πέτυχε. Η αξία της μετοχής στο Nasdaq έχει τριπλασιαστεί από τον Νοέμβριο του 2009.

When in Rome, do as Romans do :)

0 Comment