BREAKING

0

Battle of the Bastards: Το Game of Thrones μας χάρισε τη μεγαλύτερη μάχη της χρονιάς

Και βάλε... Η 6η σεζόν του Game of Thrones ήταν ένα διαρκές "buildup". Οι εντάσεις ανάμεσα στους διεκδικητές του θρόνου, οι ίντριγκες πίσω από τις κλειστές πόρτες, οι Starks που προσπαθούν να σταθούν στα πόδια τους, η Daenerys που γιγαντώνεται σιγά σιγά, οι villains που προσπαθούν να δικαιώσουν τη φήμη τους μέρα με τη μέρα, φόνο με το φόνο. Όλοι έκαναν το ένα μικρό βήμα μετά το άλλο προς την απόλυτη εξουσία. Κάποια στιγμή όμως έρχεται και η ώρα της αναμέτρησης. Της αναπόφευκτης σύγκρουσης. Όσο δειλός κι αν είσαι (για σένα το λέμε Ramsay Bolton...), όλοι κάποια στιγμή πρέπει να βρεθούν στο πεδίο της μάχης. Διεκδικητής θρόνου δίχως αιματοκύλισμα δεν γίνεται. Και αυτό ακριβώς είδαμε στο Battle of the Bastards, το 9ο επεισόδιο του Game of Thrones. Που ήταν τόσο εντυπωσιακό που σημάδεψε για τα καλά τη φετινή χρονιά και κατά πολλούς την τηλεοπτική ιστορία γενικότερα. (Ναι, ναι, από εδώ και κάτω σας περιμένουν κάμποσα SPOILERS. Συνεχίζετε με δική σας ευθύνη).

game-thrones-season-6-battle-bastards-jon

Αν μη τι άλλο η σκηνή της μάχης ανάμεσα στους στρατούς του Jon Snow και του Ramsay Bolton ξεπλήρωσε για όλη αυτή τη μεγάλη αναμονή των προηγούμενων επεισοδίων που μας έδωσαν δράση με το σταγονόμετρο. Δεν πρέπει να στήθηκε ποτέ ξανά τέτοια μάχη για χάρη της μικρής οθόνης, ένα επιχείρημα που σίγουρα θα αποτελέσει σημείο αναφοράς για όσους θελήσουν στο μέλλον να βάλους τις κάμερες σ' ένα χωράφι με τη σκέψη να γυρίσουν μία μάχη μεσαιωνικού τύπου. Γιατί καλό το bodycount (όχι πως εδώ δεν είχαμε λόφους από πτώματα!) και οι τόνοι κόκκινης μπογιάς, αλλά απαιτείται μία πιο πρωτότυπη προσέγγιση αν θέλεις να μπεις για τα καλά στο χορτασμένο από πολεμικά πλάνα μυαλό του τηλεθεατή και να μείνεις εκεί.

Jon-Snow-Tormund-Wun-Wun-Official-army

Χρειάστηκαν 500 άτομα, 25 μέρες γυρισμάτων, πολλά ειδικά εφέ αλλά και αυτοσχεδιασμοί της τελευταίας στιγμής, για να βγει το τελικό αποτέλεσμα, μία τηλεοπτική ένταση που όχι μόνο δεν απογοήτευσε αλλά με το που τελείωσε το μόνο που ήθελες ήταν να το ξαναδείς. Η εκπληκτική σκηνή όπου η κάμερα βρίσκεται στο έδαφος, πίσω από τον Snow και δείχνει πως είναι να έρχεται κατά πάνω σου ένα τάγμα από ιππείς, θα πάρει καιρό για να ξεχαστεί. Ο σκηνοθέτης του επεισοδίου Miguel Sapochnik θέλησε να δείξει τον τρόμο του να βλέπεις τον εχθρό να εφορμά κατά πάνω σου και όχι να καδράρει τις μάζες από ψηλά με ένα drone. Και έπραξε πολύ σοφά αφού εκείνα τα δευτερόλεπτα αποτυπώθηκαν στο μυαλό. Ανάλογα εντυπωσιακή, χωρίς πάλι να απαιτείται η παραμικρή σώμα με σώμα μονομαχία, είναι η σκηνή όπου ο Snow βρίσκεται ποδοπατημένος από δεκάδες πολεμιστές. Η απελπισία της μάχης μπορεί κάλλιστα να εκφραστεί και από το απρόσμενο θάψιμό σου στη λάσπη. Να ασφυκτιάς ακίνητος από τις ορδές που περνάνε από πάνω σου, να μην μπορείς να αντιδράσεις και να περιμένεις το μοιραίο. Εκεί που σκέφτεσαι "όχι έτσι ρε γαμώτο"...

game-of-thrones-the-aftermath-of-the-battle-of-the-bastards-1024975

Όπως το Saving Private Ryan άλλαξε το ριζικά τη μοίρα των πολεμικών σκηνών της σύγχρονης ιστορίας, έτσι και το Game of Thrones έβγαλε από το πεδίο της μάχης μία καινούργια οπτική που θα μελετήσουν πολλοί κινηματογραφιστές στο μέλλον. Η αναίτια σφαγή και ο παραλογισμός του πολέμου μοιάζουν δύο φορές πιο τρομακτικά όταν τα βάλεις σ' ένα λασπωμένο ανοιχτό χώρο και ρίξεις από πάνω βάρβαρο μεσαιωνικό feeling και φυσικά την ακόρεστη δίψα για εκδίκηση.
Αυτά τα 30 λεπτά ήταν μία επική αναφορά στο θάνατο και στην τηλεοπτική σκηνοθεσία που όσο περνάει ο καιρός αναρωτιέσαι που έχει σκοπό να φτάσει. Αλλά μάλλον για το τελευταίο πρέπει να ρωτήσουμε την ίδια την παραγωγή του Game of Thrones. 

0 Comment