25 C
Athens
Τετάρτη, 24 Απριλίου, 2024
More

    Call of Duty: Modern Warfare II Review

    Ότι να πει κανείς για τη πορεία του Call of Duty στον κόσμο του gaming είναι λίγο, καθώς πρόκειται για ένα gaming franchise που αποτελεί «ιερό τοτέμ» για εκατομμύρια μέλη της gaming community. Έχοντας ξεπεράσει τα 400 εκατομμύρια copies από το 2021, το Call of Duty franchise αποτελεί για εκατομμύρια gamers ο λόγος που λιώνουν από το πρωί μέχρι το βράδυ, μπροστά από τα monitors ή τις τηλεοράσεις τους. Μάλιστα, μόνο και μόνο στην ιδέα ότι θα γινόταν κάποιο exclusive στο Xbox λόγω της πρόσφατης εξαγοράς της Activision Blizzard από την Microsoft σίγουρα έκανε πολλούς gamers (κυρίως fans του PlayStation), να χάσουν τον ύπνο τους. To θετικό είναι ότι σε αυτή τη φάση τουλάχιστον δεν υπάρχουν τέτοιου είδους σχέδια από πλευράς Microsoft για το μέλλον του franchise (είναι άλλωστε και η «κότα με τα χρυσά αυγά», οπότε μια τέτοια στρατηγική θα έφερνε εμφανή μείωση εσόδων). Το Modern Warfare II, το οποίο έχει αναπτυχθεί από τα χεράκια της Infinity Ward (και ουσιαστικά αποτελεί το sequel στο rebooted Modern Warfare του 2019), είναι εδώ για να διατηρήσει και πάλι ψηλά την σημαία της σειράς, επιχειρώντας να υπενθυμίσει προς πάσα κατεύθυνση για το ποιος είναι ο πραγματικός κυρίαρχος στη κατηγορία των First-Person Shooters.

    Task Force 141… to the rescue!

    Όπως ο προκάτοχος του, έτσι και το Modern Warfare II εστιάζει σε ένα άκρως ρεαλιστικό και μοντέρνο setting, με την μάχη ενάντια στην διεθνή τρομοκρατία και στα cartel των ναρκοβαρώνων να αποτελούν τα κεντρικά themes του story. Το campaign ακολουθεί και πάλι την βρετανική μονάδα ειδικών δυνάμεων Task Force 141, αλλά και τις ειδικές δυνάμεις του Μεξικό “Los Vaqueros” στη προσπάθεια τους να διαλύσουν το τρομοκρατικό δίκτυο του Hassan Zyani και της ιρανικής Quds Force. Φυσικά και επιστρέφουν όλοι οι παλιοί γνώριμοι, όπως ο Johnny “Soap” MacTavish, o Kyle “Gaz” Garrick, ο Simon “Ghost” Riley και τα υπόλοιπα γνωστά μέλη της παλιοπαρέας ταξιδεύοντας σε μια σειρά από τοποθεσίες όπως είναι το Amsterdam, ο Κόλπος του Μεξικού και η fictional πόλη Las Almas, το Σικάγο κ.ά. Όταν μάλιστα στο story, μπαίνει και η χρήση όπλων μαζικής καταστροφής αλλά και η επίδραση του «Ρωσικού παράγοντα», αντιλαμβάνεστε ότι μόνο οι καλύτεροι μπορούν να βρουν τη λύση και να σώσουν την ανθρωπότητα.

    Φυσικά, το story και η αφήγηση προσφέρουν όλα όσα μπορεί να περιμένει ένας fan της δημοφιλούς σειράς και του Modern Warfare… Με μπόλικες “wow” στιγμές, διαρκές σασπένς, σεναριακές ανατροπές, εκρηκτική δράση και χαρακτήρες που δεν γνωρίζουν το φόβο και τα δίνουν όλα για το καθήκον σίγουρα το κομμάτι της αφήγησης (παρόλο που δεν διεκδικεί δάφνες πρωτοτυπίας και δεν μπορεί να προσφέρει το στοιχείο της έκπληξης) αδιαμφισβήτητα δεν θα αφήσει κανέναν παραπονεμένο. Εκεί που οι developers κάνανε πραγματικά εξαιρετική δουλειά είναι ότι κάθε σημείο και περιοχή του παιχνιδιού, σε κάνει να αισθάνεσαι και εντελώς διαφορετικά (μόνο που μην περιμένετε θαύματα σε ότι έχει να κάνει με την συνολική διάρκεια του single-player campaign).

    Εάν ανήκετε στους φανατικούς υποστηρικτές του Call of Duty, εύκολα μπορείτε να διαπιστώσετε ότι η Infinity Ward αυτή τη φορά πόνταρε περισσότερο στο κομμάτι του «ρεαλισμού» στο gameplay. Χωρίς να αποτελεί ένα war simulation, το Modern Warfare II αφήνει μια μεγαλύτερη αίσθηση αληθοφάνειας τόσο στον τρόπο που κινείστε, όσο και στον τρόπο που καλύπτεστε όταν τα εχθρικά πυρά σφυρίζουν μανιασμένα από κάθε κατεύθυνση. Ειδικότερα, το πώς θα κινηθείτε την ώρα της μάχης είναι το «εισιτήριο» σας είτε για την επιβίωση, είτε για τον θάνατο, με τους developers παράλληλα να προσέχουν πάρα πολύ την αίσθηση που αφήνει το κάθε όπλο αλλά και την ορθή χρήση του στην κατάλληλη στιγμή. Με την A.I. να έχει δουλευτεί περισσότερο (ειδικότερα στα υψηλή επίπεδα δυσκολίας), τα λάθη εδώ πλέον δεν «συγχωρούνται» και μια λάθος κίνηση είναι αρκετή για να σας γυρίσει στο προηγούμενο saved checkpoint. Με αυτόν τον τρόπο οι δημιουργοί του Modern Warfare II καταφέρνουν να αυξήσουν το επίπεδο της πρόκλησης, χωρίς ωστόσο το παιχνίδι να καταντάει απρόσιτο και εκνευριστικό, χάνοντας την ισορροπία του στο gameplay.

    Σχολιάζοντας τις σχεδιαστικές αλλαγές που γίνονται ευδιάκριτες στο gameplay, η Infinity Ward όπως προαναφέραμε έδωσε ένα σημαντικό boost στην A.I. (τόσο σε single όσο και σε co-op mode), στα water physics και στον μηχανισμό της κολύμβησης, ενώ παράλληλα βελτίωσε όχι μόνο τον χειρισμό των όπλων, όσο και τον έλεγχο των οχημάτων. Ειδικότερα, στο Modern Warfare II οι παίκτες μπορούν για παράδειγμα να γείρουν από το παράθυρο ενός οχήματος ή να ανέβουν στην οροφή του. Παράλληλα, αρκετή δουλειά έριξαν οι developers και στο κομμάτι του leveling, ενώ εισήγαγαν ένα πιο αποτελεσματικό σύστημα αναβάθμισης και παραμετροποίησης (customization) των όπλων, έτσι ώστε το κάθε όπλο να ταιριάζει καλύτερα στο στυλ του εκάστοτε παίκτη. Για παράδειγμα, εάν επιμηκύνετε την κάννη μπορεί να αυξήσετε το range του Sniper rifle σας, ενώ εάν μειώσετε το βάρος σε οποιοδήποτε όπλο μπορεί να στοχεύσετε ή να μετακινηθείτε καλύτερα. Αναμφίβολα, οι παραπάνω σχεδιαστικές αλλαγές και οι νέες προσθήκες χωρίς να είναι κάτι το επαναστατικό, είναι προς τη σωστή κατεύθυνση, βελτιώνοντας σε μεγάλο βαθμό την συνολική εμπειρία παιχνιδιού που προσφέρει το Modern Warfare II.

    Multi-adrenaline!

    Ως γνωστόν, το «αλατοπίπερο» σε κάθε Call of Duty game δεν είναι άλλο από το multiplayer του, με το Modern Warfare II να υπόσχεται ξανά αδρεναλίνη χωρίς όρια, επικές μάχες και gunfights δίχως αύριο! Από κλασικά 6 vs. 6 team deathmatches μέχρι 32 vs. 32 Ground War game modes και cross-platform play ανάμεσα σε PC και κονσόλες (κάτι που δεν αρέσει σε πολλούς gamers), αλλά και δυνατότητα για split screen, είναι εμφανές ότι το Modern Warfare II δίνει πολλές και διαφορετικές επιλογές στα χέρια του παίκτη. Αξίζει να σημειωθεί ότι πέραν των παραδοσιακών deathmatch και team deathmatch, οι developers εισήγαγαν μια σειρά από νέα modes, όπως το Knockout, όπου δύο ομάδες επιχειρούν να ασφαλίσουν ένα πακέτο με χρήματα και να το διατηρήσουν στην κατοχή τους μέχρι τη λήξη του χρόνου (η πρώτη ομάδα που θα φτάσει στους πέντε νικητήριους γύρους κερδίζει). Επιπλέον, μια ευχάριστη προσθήκη είναι και το Prisoner Rescue, στο οποίο δύο ομάδες συγκρούονται για τα… μάτια ενός ομήρου, με τη μία να αναλαμβάνει το ρόλο της επιτιθέμενης και την άλλη να επιχειρεί αν τον προστατέψει κτίζοντας άμυνες γύρω του.

    Παράλληλα, η ποικιλία των multiplayer modes δεν σταματούν εδώ, καθώς υπάρχουν Special Ops co-op modes με τη συμμετοχή δύο παικτών, οι οποίοι καλούνται να συνεργαστούν αποτελεσματικά και να φέρουν εις πέρας μια σειρά από objectives, ενώ υπό ανάπτυξη βρίσκεται και το third-person Moshpit Playlist, το οποίο θα γίνει διαθέσιμο με μελλοντικό update και δίνει τη δυνατότητα στους παίκτες να βιώσουν το multiplayer του Call of Duty, μέσα από μια οπτική τρίτου προσώπου. Συνολικά περιλαμβάνονται 15 multiplayer χάρτες (αναμένεται να προστεθούν κι άλλοι), με την Infinity Ward να δίνει και λίγο παραπάνω ώθηση στο κομμάτι του exploration. Φυσικά, ως είθισται υπάρχει το ανάλογο progression system, το οποίο μετουσιώνει σε XPs την πορεία και τις επιδόσεις σας και παρόλο που είναι απλοϊκό επιβραβεύει τον παίκτη με μπόλικα in-game rewards και unlockables που σε κάνουν να προσπαθείς περισσότερο (ακόμη και όταν οι ενοχλητικοί campers δεν σε αφήνουν να πάρεις ανάσα). Σε γενικές γραμμές, το πολυποίκιλο multiplayer παρόλο που εμφανίζει κάποια θέματα σταθερότητας, προβληματικό UI και ορισμένα bugs (λογικά θα βελτιωθεί στο πέρασμα του χρόνου), κατά γενική ομολογία διακρίνεται από χαμηλά loading times (είναι και θέμα σύνδεσης βέβαια) και προσφέρει αρκετούς λόγους για να ασχοληθείς μαζί του για πολλούς μήνες.

    Κλείνοντας, δεν θα μπορούσαμε να μην αναφερθούμε και στον οπτικοακουστικό τομέα, με τα visuals να αποτελούν για μια ακόμη φορά ένα από ισχυρότερα στοιχεία του παιχνιδιού. H Infinity Ward engine είναι «χάρμα οφθαλμών», με εντυπωσιακά lighting effects, μια νέα μέθοδο στο rendering για ακόμη πιο ρεαλιστικό αποτέλεσμα, εντυπωσιακά character models και μια σειρά από βελτιώσεις στα visuals που σε κάνουν να πιστεύεις ότι παρακολουθείς μια AAA χολιγουντιανή υπερπαραγωγή, η οποία έχει όλα τα χαρακτηριστικά του blockbuster. Στα plus είναι και το πολύ καλό performance, καθώς δεν διαπιστώσαμε έντονες πτώσεις στο frame rate. Η ίδια υψηλή ποιότητα χαρακτηρίζει και τον ήχο, με το καθαρό voice acting και τα «εκρηκτικά» sound effects να δίνουν ξεχωριστό τόνο στη δράση.

    Call of… fun!

    Το Modern Warfare ΙΙ διακρίνεται από όλα τα στοιχεία που έχουν κάνει το Call of Duty ένα από τα μεγαλύτερα και πιο εμπορικά gaming franchises όλων των εποχών: Υψηλά production values χολιγουντιανών προδιαγραφών, οπτικοακουστικός τομέας που κόβει την ανάσα, φρενήρη και καταιγιστική δράση και μια αρκετά μεστή και ουσιώδη multiplayer εμπειρία. Και μπορεί να μην ανακαλύπτει τον τροχό ή να φέρνει κάποιου είδους επανάσταση στο είδος του (ενώ δεν λείπουν και ορισμένα προβλήματα σταθερότητας), όμως είναι πραγματικά εντυπωσιακά διασκεδαστικό οπότε δεν χωράει αμφιβολία ότι και η φετινή έκδοση, θα βρει απήχηση σε ένα ευρύ και mainstream κοινό που «διψάει» για καθαρόαιμη και εκρηκτική shooting δράση.

    Ανάπτυξη: Infinity Ward Έκδοση: Activision Blizzard Διάθεση: AVE  

    https://youtu.be/OeVapCrI1pY

    ΓΡΑΦΙΚΑ: 94%
    HXOΣ: 87%
    GAMEPLAY: 77%
    ANTOXH: 75%
    ΓΕΝΙΚΑ: 83%

    Πέτρος Κυπραίος
    Πέτρος Κυπραίος
    Tech expert και true gamer στην καρδιά, ο Πέτρος Κυπραίος ξεκίνησε να ασχολείται ως συντάκτης σε κορυφαία περιοδικά του Ειδικού Τύπου πάνω στα video games και στην τεχνολογία, ενώ διετέλεσε επίσης και υπεύθυνος τμήματος παιδικών περιοδικών. Από τη θέση του editorial director το focus του είναι οτιδήποτε digital, όμως του αρέσει να ρίχνει και μια ματιά και στο… lifestyle!

    Related Articles

    Stay Connected

    45,800ΥποστηρικτέςΚάντε Like
    6,126ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
    14,900ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής


    Latest Articles