BREAKING

1

Case study: Πώς μία ταμπλέτα μπορεί να βοηθήσει στην εκπαίδευση των αναλφάβητων παιδιών

Το πρόγραμμα OLPC (One Laptop Per Child) προσφέρει, εδώ και καιρό, προσιτές συσκευές υπολογιστών σε αναπτυσσόμενες χώρες, σε μία προσπάθεια να δώσει βαρύτητα στην "τεχνολογική" εκπαίδευση των παιδιών εκεί, φαίνεται όμως ότι, τώρα τελευταία, διαφοροποιείται λιγάκι, έχοντας και επιπλέον σκοπούς.

Όπως διαβάζουμε, η σχετική οργάνωση, σε μία πρόσφατη δραστηριοποίησή της, μοίρασε tablets Motorola Xoom σε δύο απομονωμένα χωριά κοντά στην Αντίς Αμπέμπα της Αιθιοπίας, με στόχο να διαπιστώσει πόσο εύκολα τα παιδιά μπορούν να μάθουν να χρησιμοποιούν τις δυνατότητές τους, χωρίς κάποιος να τους δείξει.

Οι ταμπλέτες μοιράστηκαν με ηλιακούς φορτιστές, δε δόθηκαν, όμως, οδηγίες σχετικά με το πώς ακριβώς χρησιμοποιούνται. Το πείραμα είχε ως σκοπό να διαπιστωθεί αν αναλφάβητα παιδιά, που δε γνωρίζουν να γράφουν ή να διαβάζουν, είναι σε θέση να μάθουν μόνα τους πώς να χρησιμοποιούν εφαρμογές, παιχνίδια και βιβλία εκπαιδευτικού περιεχομένου που είναι προεγκατεστημένα στα Xoom που τους δόθηκαν.

Ο ιδρυτής του προγράμματος OLPC, Nicholas Negroponte, εξέτασε προσωπικά τα πρώτα αποτελέσματα, αναφέροντας ενδεικτικά ότι ένα παιδί άνοιξε το κουτί και ενεργοποίησε την ταμπλέτα "μέσα σε 4 λεπτά". Στη διάρκεια των επόμενων πέντε ημερών, τα παιδιά, όπως αναφέρθηκε, χρησιμοποιούσαν κατά μέσο όρο 47 εφαρμογές την ημέρα το καθένα και, μέσα σε δύο εβδομάδες, τραγουδούσαν στο χωριό τα alphabet songs που περιείχε η σχετική εφαρμογή. Κάποια παιδιά κατάφεραν, μάλιστα, να "χακάρουν" το Android tablet μετά από 5 μήνες, παρακάμπτοντας τις κλειδωμένες ρυθμίσεις στο desktop.

Ο Negroponte σχολίασε ότι τα αποτελέσματα είναι πολλά υποσχόμενα και ότι πρέπει να γίνουν περαιτέρω μελέτες σε σχετικά "πειράματα" μεγαλύτερης χρονικής περιόδου, πριν η επιστημονική κοινότητα αγκαλιάσει τη συγκεκριμένη μεθοδολογία. Φαίνεται, όμως, ότι τα έως τώρα συμπεράσματα είναι ενθαρρυντικά και σίγουρα τέτοιες πρωτοβουλίες είναι κάτι παραπάνω από χρήσιμες.

Πηγή: The Verge via MIT Technology Review

0 Comment